Foldinglaget avancerar till plats 35

Permalänk
Melding Plague

Foldinglaget avancerar till plats 35

I slutet av oktober kunde SweClockers foldinglag fira med en intagen 40:e plats. Nu har laget klättrat vidare, och är nu det 35:e bästa i världen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis, and keep 'em coming

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Whoho! vi äger dem!!!!!!
Go Swec Go Swec!!!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Grattis!!!

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Wohooo för Foldong@SweClockers.com!
Nu behöver vi bara fler medlemmar för att nå topp 30 ännu fortare, norrbaggarna på Hardware.no är bara nummer 1 i raden som ska få på nöten!

Permalänk

Hmm.. kanske man borde göra lite reklam på övriga sidor så att det blir lite nya krafttagare till laget?

Tyvärr har amn för slödator för att bidra men en kompis dator arbetar i smyg med det (han surfat typ bara) hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hade problem förr att komma upp i 5000 poäng med amd x2 3Ghz , köpte mig ett Radeon 4850 clocka gpu:n till 700mhz och kör på 80 procent varje dag uppe i ca: 37-38000 poäng nu (bara gått ett par månader). härligt att hjälpa till

Permalänk

Bra jobbat SweC!

Permalänk
Medlem

http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&srt=1...

Topplistan på foldare i SweC-laget, sorterat i snittpoäng per dygn.

Permalänk
Medlem

Mitt folding har inte fungerat på en månad, men nu i början på veckan hoppade det igång igen.:D

FLER FOLDARE BEHÖVS!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Kan någon avvara mig en ny CPu och graffe så är jag på ^^

D805 o radeon 9250 är ingen höjdare att folda med.. dessutom är prollen otroligt trött..
Men nästa burk som evt inhandlas efter julen får iaf känna på att stressas
Hade varit kul om det fanns små filer typ som en 1ghz dator gör på ca 30min och man fått några poäng isf hade det varit värt att lägga in det på någon dator.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra jobbat alla trogna foldare! Du som inte foldar, börja nu, du kommer inte ångra dig!

Permalänk

Jag foldar så bra jag kan men tror inte att det hjälper så mycket eftersom jag i snitt per vecka foldar 3500 poäng

PS: Nu tar vi norrmännen!

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat!

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk

Jag ska nog börja folda, men varifrån kan jag ladda ner programmet och vad ska jag fylla i för info så jag foldar för swec, osv?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Jipppppppppppi.....Får nog knäcka en bärs på detta.....

Permalänk
Medlem

Snacka om icke-nyhet. Nåväl, det är ju inte så illa som NH som har det som "nyhet" varannan dag var folding-"laget" ligger. Inte än iaf.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Inaktiv

brukar låta ps3'n göra några varv för oss ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Jag ska nog börja folda, men varifrån kan jag ladda ner programmet och vad ska jag fylla i för info så jag foldar för swec, osv?

Här har du allt du behöver:

cpu: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

GPU:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Jag skulle mer än gärna hjälpa till men fattar inte riktigt hur man får igång det för GPU. Trots intruktionerna på siten.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Jag foldade hyffsat aktivt ända tills jag läste nån intervju med genforskare som menade att man antagligen aldrig kommer att uppnå något speciellt med vikandet av proteiner man gör i folding@home.

Visst ser det bra ut "på papper" att man ska hitta lösningen på en massa sjukdomar men jag verkligheten är en annan.

Har inte haft nåt behov av att folda sen dess, men grattis och lycka till säger jag till er som kör vidare!

PS. Det var det här jag läste: http://forum.xcpus.com/xtreme-folding-home/7651-folding-home-...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Avstängd

Där ser man.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag skulle mer än gärna hjälpa till men fattar inte riktigt hur man får igång det för GPU. Trots intruktionerna på siten.

Det är inte så svårt. T.o.m jag lyckades fan.

Gör ett nytt försök.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Jag foldade hyffsat aktivt ända tills jag läste nån intervju med genforskare som menade att man antagligen aldrig kommer att uppnå något speciellt med vikandet av proteiner man gör i folding@home.

För oss som inte orkar läsa en forumtråd om ämnet, vad menar forskaren/arna är bättre? Hur ska man bidra?
Sen tror jag inte forskarna på Stanford håller med, även inom forskningen finns konkurens, så klat att andra forksare som inte kommit på idén tycker den är bra. De som upptäckte DNA och hur det fungerar använde metoder som ingen annan på den tiden ville tro skulle kunna fungera.
Jag kommer iaf folda vidare tills det finns något bättre sätt att bidra (utom pengadonationer som man aldrig vet om de kommer till nytta eller går till välgörenhetsorganisationens kaffekassa).

Permalänk

Visst, det är inte den enda och gyllene vägen till att bota cancer och Alzheimers, men det tror jag inte heller att någon påstår.
Det är en del i ett mycket större forskningsarbete som bidrar till förståelsen om hur proteiner fungerar.

Fråga dig istället hur mycket du bidrar till forskningen om du inte foldar? Skulle du kunna använda dina datorresurser på ett effektivare sätt för att öka förståelsen om proteiner?

För 99.999% är nog svaret nej. Så att göra lite tycker jag är bättre än att inte göra något alls.

Visa signatur

Antec P182 | i54670K | Noctua NH-U12 | A-Data DDR3 8GB | MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

citat:Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag skulle mer än gärna hjälpa till men fattar inte riktigt hur man får igång det för GPU. Trots intruktionerna på siten.

Gå in på sweclockers folding tråd och fråga om hjälp...Alla kommer hjälpa dig där med allt....Alla nya foldare kommer få hjälp för att komma igång med den utrustning du har....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Jag kommer iaf folda vidare tills det finns något bättre sätt att bidra (utom pengadonationer som man aldrig vet om de kommer till nytta eller går till välgörenhetsorganisationens kaffekassa).

Jag håller helt med dig. Har aldrig tyckt om att skänka pengar, dels för att inte har inte så mycket och dels för att jag har absolut ingen aning vart min hundring tar vägen.

Med folding så vet jag vad mina insatser går till.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

jag har installerat programmet och ska försöka hjälpa till lite

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
För oss som inte orkar läsa en forumtråd om ämnet, vad menar forskaren/arna är bättre? Hur ska man bidra?
Sen tror jag inte forskarna på Stanford håller med, även inom forskningen finns konkurens, så klat att andra forksare som inte kommit på idén tycker den är bra. De som upptäckte DNA och hur det fungerar använde metoder som ingen annan på den tiden ville tro skulle kunna fungera.
Jag kommer iaf folda vidare tills det finns något bättre sätt att bidra (utom pengadonationer som man aldrig vet om de kommer till nytta eller går till välgörenhetsorganisationens kaffekassa).

Huvudpoängen var väl: Folding vs Miljön/elförbrukningen, är det värt det?

Ifall folding inte förbrukat mer än en dator som står och idlar hade jag inte haft så stora problem med det men grejen är ju att många låter sina datorer stå och folda enbart pga det och inte som en grej man får "på köpet" när datorn ändå idlar.

Använder man dessutom sitt grafikkort till att folda vilket dom flesta som vill uppnå bra resultat nog gör så förbrukar ju datorn minst dubbelt mer än om den bara idlat...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Kan någon vara så snäll och kolla i tråden på forumet? Jag tro jag behöver lite hjälp

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk

Blev sugen på att hjälpa till så jag installerade GPU-klienten. Men det känns som något är fel. Jag installerade klienten, skrev in lagnumret och mitt foldingnamn som är Googolplex-swec. Nu finns det en liten ikon i "trayen" eller vad det heter, det står "CPU-F@H: Working 180/2000" efter en timmes foldande eller något. Är det inte GPUn som ska folda?
Varken processorn eller grafikkortet blir varma så vad säger ni?
Q6600 o 8800GTS G92, kan överklockas extra mycket om det gör betydlig skillnad. Datorn står på dygnet runt förutom omstarter.

CPU klienten vill jag gärna också köra men det verkar vara sjukt mycket att göra.