överföra bilder från mobil till Mac?

Permalänk

överföra bilder från mobil till Mac?

Hej,

jag bör inleda med att jag är PC-användare, så ursäkta min okunskap.
Min tjej har köpt mac, men vi lyckas inte överföra bilder från mobiltelefon till nya macdatorn med blåtand. Vi har lyckats koppla, skrivit in lösenordet, så mobilen är "kopplad" till datorn. Men när man skickar från datorn, så dyker inget upp på skärmen att acceptera, o mobilen säger misslyckades att skicka till just den datorn.

Några ideer, eller förslag.

Har använt både en nokia och en SE mobil för detta.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Medlem

Syns mobilen om du klickar på blåtandsikonen på Macen? I så fall så är det ju bara att välja "bläddra på enheten"
Jag kan inte heller skicka från telefonen, men det går ju lika bra att hämta från datorn.

Permalänk
Medlem

Re: överföra bilder från mobil till Mac?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_tomax
Men när man skickar från datorn, så dyker inget upp på skärmen att acceptera, o mobilen säger misslyckades att skicka till just den datorn.

Vilket håll är det du ska överföra?
Men att skicka fån datorn resp. hämta från datorn är enklast.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Vilket håll är det du ska överföra?
Men att skicka fån datorn resp. hämta från datorn är enklast.

Jepp.. men enklast och snabbast är att koppla in telefonen med USB-kabeln och välja "masslagring" på telefonen.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Om ni linkar ihop mobilen rätt med datorn via blåtand så kan du bara klicka på blåtand-ikonen -> Enheten -> Browse device
Så kan du gå in och kopiera, radera etc på den.

Fungerar för mig allefall.

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem

Testa Nokia Multimedia Transfer?

http://europe.nokia.com/A4423135

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att välja en fil i telefonens filhanterare och skicka över bluetooth till macen funkar inte för mig heller. Jag vet inte exakt varför, men det gick sönder i och med nån uppdatering tidigare i år eller så.

Jag brukar göra som Meurk och gå in i telefonens filsystem via bluetooth-filhanteraren i OS X istället.

(klickbara bilder)

Permalänk
Medlem

kolla att blåtanden tillåter inkommande anslutningar.
systeminställningar -> bluetooth -> leta!

när min dator va ny hade jag d problemet, men det va bara att bocka i en ruta så funka d perfekt.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Att välja en fil i telefonens filhanterare och skicka över bluetooth till macen funkar inte för mig heller. Jag vet inte exakt varför, men det gick sönder i och med nån uppdatering tidigare i år eller så.

ja, visst funkade det förut? vill oxå minnas det, undrar om det försvann i o med leopard, minns inte exakt säkert näre var.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive