Far Cry 2 använder Unreal 3 motorn...

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående.

Men jag gillar Far Cry 2 mer än Crysis då Far Cry 2 är öppet, inga laddningtider alls, skön dagsrytmen och inte så kort speltid. Men att Far Cry 2 bygger på Unreal Engine 3 har jag svårt om än omöjligt att tro på, man ser ju tydligt vilka spel som bygger på Unreal Engine 3. Och det är den bästa grafikmotorn vad jag sett, så sjukt skön grafik i Gears of War och Gears of War 2 till exempel med riktigt skönt flyt. Skulle man slänga över Crysis till konsol skulle dom ju klappa ihop.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

FEL! FC2 kor en modiferead quake 1 motor med natkoden fran quake2.

Permalänk
Medlem

Angående det här med realism vs icke realism så tycker jag att de bästa spelen är de där de bygger en motor för att tillgodose sin artistiska vision. T.ex WoW. Inte de spel där de bygger en motor och sen gör en grafik som passar den. Då får tekniken dikterar istället för das artists!

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig egentligen. Summan av kardemmumman är ändå att Far Cry 2 såg hyfsat ut och sög hästpung i alla andra avseenden.

Permalänk
Medlem

Farcry 2 var verkligen inte roligt att spela längre stunder, men det är det perfekta: "nu spelar jag lite farcry 2 i kanske 30min-1timme". Medans Warhead var roligt tills det var slut och hade bättre grafik men betydligt mer laddningar.

Både spelen är bra beroende på vilken personlighet man har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Farcry 2 var verkligen inte roligt att spela längre stunder, men det är det perfekta: "nu spelar jag lite farcry 2 i kanske 30min-1timme". Medans Warhead var roligt tills det var slut och hade bättre grafik men betydligt mer laddningar.

Både spelen är bra beroende på vilken personlighet man har.

Som man säger där jag kommer ifrån:

"Huvudet på spiken!"