Dammade av min gamla bärbara idag =D

Permalänk
Medlem

Dammade av min gamla bärbara idag =D

Va ute å rotade efter lite skit i bastun/förrådet å hittade en vansinnigt gammal bärbar burk som ja köpte i en second hand för säkert 8-9 år sen... En Compaq LTE Lite 4/25C... 386:a, 8mb minne (org 4 + expanderkort på 4), 120mb hdd... Pluggade in nätadaptern å vips va den igång =D... Inte för ja kan använda den till nåt men lite skoj me en gammal härk...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Låter jättetrevlig, men du kunde väl åtminstonde ha gett oss en bild eller nånting? =/

Jag vet inte riktigt vad jag annars ska diskutera.

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt... Blev bara glad att ja hittade mitt gamla lik... här e nåra bilder för den som önskar... Edit: Som ni ser så saknas acc (som självklart e lika tom som bankkontot) men ska försöka öppna skalet å byta celler i... Har även en nästan komplett till fast den heter LTE Lite 4/25E, har alltså svartvit skärm som dock e något större...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Gamla laptops är kul att leka med, har själv en Contura Aero 4/25 måste bara operera in ett nytt bios batteri.
Riktigt kul liten dator, synd bara att den inte har mer än 4Mb minne... 85Mb hårddisk
Har precis lyckats få in den på nätverket via en xircom paralellport till ethernet adapter.

Får faktiskt lite över 4 timmars batteritid med alla energispars funktioner på, lite skumt med en så antik burk... Från -93/94 tror jag.

Någon som vet något bra IRC program som fungerar under wfw3.11?
Försökte med 16bit mirc men det vill inte koppla upp till någon server även om jag kopierade över serverlistan från senaste versionen.

Visa signatur

| Pentium MMX 166MHz | 96MB EDO | 2,1GB Seagate | Panasonic Toughbook CF-25 Mark3 | Toughbook FTW! |

Permalänk
Medlem

Även mitt batteri te bios har gått å dött, måste köra setup varje gång sladden vart ur för den ska starta dos... Hur fasen kan din acc leva än? eller har du bytt celler i? Specs för min e 2,5h vid användande å 8h i idle me orginalacc som inte har 10+ år på nacken =P

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klyrre
Hur fasen kan din acc leva än? eller har du bytt celler i? Specs för min e 2,5h vid användande å 8h i idle me orginalacc som inte har 10+ år på nacken =P

Här jag köpte datorn var batterierna stendöda, vägrade att ens ta laddning eftersom spänningen låg på 0v, så smart som man var kopplade jag på 12v från ett gamalt atx agg till polerna, väntade i 30 sekunder och hoppades att inget skulle explodera... Sen var det bara att ladda som vanligt, fick även ladda ur och ladda upp batterierna ett par gånger innan dom var på full laddning.

Fick senare veta att detta tydligen är ett vanligt sätt att "återuppliva" gamla nimh batterier, men att det bara var ren tur eftersom samma behandling av litium celler kan ge något mer explosiva reaktioner, ibland ska man ha tur också...

Visa signatur

| Pentium MMX 166MHz | 96MB EDO | 2,1GB Seagate | Panasonic Toughbook CF-25 Mark3 | Toughbook FTW! |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnBn
Gamla laptops är kul att leka med, har själv en Contura Aero 4/25 måste bara operera in ett nytt bios batteri.
Riktigt kul liten dator, synd bara att den inte har mer än 4Mb minne... 85Mb hårddisk
Har precis lyckats få in den på nätverket via en xircom paralellport till ethernet adapter.

Får faktiskt lite över 4 timmars batteritid med alla energispars funktioner på, lite skumt med en så antik burk... Från -93/94 tror jag.

Någon som vet något bra IRC program som fungerar under wfw3.11?
Försökte med 16bit mirc men det vill inte koppla upp till någon server även om jag kopierade över serverlistan från senaste versionen.

Inte 3.11 med för dos vet jag en bra klient. http://rubbermallet.org/software/leetirc.html
Men jag tror du måste ha en packetdriver för nätverkskortet för att den ska funka men det borde du ju ha eftersom nätverket går under windows.

Permalänk
Medlem

Vågar man "zappa" accen? har visserligen nåt gammal agg men har även en vansinnigt gammal likriktarkub å hur mycke mos vågar ja dra igenom? E Ni/Mh för den som undrar... cellerna e döda hur som helst så de enda av värde e plastskalet...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

haha en såndär hade min farsa kommer speciellt ihåg den där musen som är fäst på skärmen. var faktiskt rätt skön

Visa signatur

Deck me out

Permalänk

Haft nått liknande fast mer släpbart. uttagbart tangentbord och en dator hög som 2 tegelstenar ^^

Visa signatur

I am Extrazz.