Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

This software must be activated prior usage. For activation a valid SERIAL is ESSENTIAL. vGP5BH-YB9GK-VL59Y-4EYVQ-QGV6P-DV4PY-KYX8M-4BSLN-M6M2 va fan är detta, kan inte spela spelet längre

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfasd
Kör på en p2a i 800x640 med stadiga 28fps

Lirar 1680 x 1050 allt maximerat 60fps

Permalänk

Verkade skitkul till en början men ju mer transportsträckor ju tråkigare blev de, vetefan om man ens orkar spela klart de. En svag 3a.. trodde de skulle bli nåt extra men tydligen inte!!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Eftersom jag tyckte första FarCry var ett av de bästa FPS spelen jag själv lirat gick jag naturligtvis och köpte 2:an när det kom och jag ska erkänna... de var de absolut SÄMST spenderade spelpengarna någonsin.

Liten review från mig.

Första intrycket kom direkt vid menyerna med den tröga muspekaren. Ett spontant "uh-oh" muttrades och jag gick in i options för att öka mushastigheten till max. Det satte sig en bad feeling i ryggen men jag hyschade bort den direkt. Väll inte i spelet var det bara att konstatera att det hela presenterades väll, taxituren från flygplatsen bjöd på läcker grafik, inte den bästa jag sett men väldigt bra.

När man väll fick kontrollen kom bad feelingen tillbaka med ett höljutt vrål, "Konsolportat FPS!" och jag tänkte NEJ fan... inte ett till spel som slaktats av konsolanpassning men jo, tragiskt. 5-6 timmar plöjde jag ner i spelet och hoppades att det skulle hålla vad det lova i spelpressen men ack nej. Nu är det avinstallerat och begravet i källarförådet och jag är mäkta besviken på spelet.

Vad var dåligt? Mycket. 1: Kass AI. Dessutom att det inte finns ett enda moment av stealth och smygande i hela spelet. AIn ser en direkt. 2: Ingen möjlighet att go prone när man ska ligga med sniper rifle. 3: blinkande vapen och save boxes. 4: T-shirt klädda legosoldater klarar i verkligheten inte typ 10-20 kulor. 5: Autospawn på tok för fort. Det blir FRUKTANSVÄRT drygt att skjuta sig igenom varenda vägspärr om och om igen. 6: På tok för lång och dryg resetid(Oblivion genomförde TOM detta bättre.) 7: Uppdragen är många gånger för tradig för att vara intressanta. Bland annat vapenhandlarnas där konvojerna bara cirkulerar ett visst ställe på kartan.

Vad var bra? Grafiken... och storyn om den hade genomförts bättre i spelet. Mer kan jag tyvärr inte komma på.

Att spelet fått höga betyg är för mig obegripligt så jag hoppas Yahtzee gör slag i saken under onsdagen och ger spelet den omgång det förtjänar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Man tröttnade efter halva spelet när den går till desktop ungefär var tionde minut. Det hade varit roligt om man kunnat spela det.

jag lirade igenom HELA spelet utan en enda crash.

Man måste lära sig bästa vägarna till uppdragen (buss,kör runt
vaktposterna, kör i utkanten, ta båten, simma etc etc)
Köp camosuit då kan du smyga.
Min sstraegi vid vaktposterna var: blås rätt igenom kör 200 m upp i kulsprutan och blås bort dom, kör vidare

Slutet var skitbra, tuffa pojkar va!!!!

Annars håller jag med om att uppdragen var i enformigaste laget.

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
jag lirade igenom HELA spelet utan en enda crash.

Man måste lära sig bästa vägarna till uppdragen (buss,kör runt
vaktposterna, kör i utkanten, ta båten, simma etc etc)
Köp camosuit då kan du smyga.
Min sstraegi vid vaktposterna var: blås rätt igenom kör 200 m upp i kulsprutan och blås bort dom, kör vidare

Slutet var skitbra, tuffa pojkar va!!!!

Annars håller jag med om att uppdragen var i enformigaste laget.

Jag hade samma strategi vid vaktposterna!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Jag hade samma strategi vid vaktposterna!

Jag med.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Är det ingen som fått igång Far Cry 2 med ATI X850 XT-PE?

Permalänk
Medlem

Far Cry går inte att spela med det kortet! PUNKT!

http://www.gamingeye.se/news/news.aspx?Id=217425

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Text

Jag håller med dig helt och håller. Därför avinstallera jag spelat efter några dagar. Skit spel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InFlamez
Lirar 1680 x 1050 allt maximerat 60fps

Lögnare. Vill ha bevis på det.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
jag lirade igenom HELA spelet utan en enda crash.

Alla andra spel fungerar utmärkt, bara far cry 2 som krånglar. Aja, med alla stora releaser som kommer nu under höstne känns det inte som någon större förlust.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner mig helt apatisk när jag lirar detta spel? känslan är ju slagen i botten.

Jag förhandsbeställde detta och är med många andra i den här tråden väldigt besviken, spelet kunde ha blivit mycket mycket bättre.

Nä nu ska jag tillbaka i zonen till SCS

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem

Ja hela spelet är ju så dött och tråkigt, var är alla vilda djur, känns så trist att springa genom hela afrika å jaga den där jävla jackal storyn är bara en lam ursäkt att döda allt du ser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja hela spelet är ju så dött och tråkigt, var är alla vilda djur, känns så trist att springa genom hela afrika å jaga den där jävla jackal storyn är bara en lam ursäkt att döda allt du ser.

Jag är tyvärr tvungen att hålla med. Jag skaffade spelet med jättestora förhoppningar. Hade precis köpt en ny speldator och detta var det första jag köpte. Hade dock lite hårddisk-strul i början och efter den tredje ominstallationen av Windows (för två veckor sedan) har jag faktiskt inte ens installerat om spelet än... Kommer säkert göra det någongång eftersom online-delen faktiskt är ganska kul men jag har inget sug alls efter singleplayer-delen.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

Alltså, jag blir tokig! Beställde det här spelet i måndags och fick det idag. Men när jag ska starta det så kommer det ingen bild, endast ljud. Har prövat allt, t.om att formatera om datorn! vafan ska jag göra??

Visa signatur

Maria säger:
Du föressten, du vet när man ska spela ett spel åsså kommer de upp typ "puch any key to continiu" jag hittar aldrig any keyn, vetu vars den sitter ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillen31
Alltså, jag blir tokig! Beställde det här spelet i måndags och fick det idag. Men när jag ska starta det så kommer det ingen bild, endast ljud. Har prövat allt, t.om att formatera om datorn! vafan ska jag göra??

Systemspec?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO
Någon annan som fått "tag" på spelet??

Som kan ge sin mening om spelet!

Det är lite dumt att man inte kan spränga hus i luften som i Crysis dock..
Det saknar jag.

Annars är grafiken enligt mig mycket bättre och snyggare än Crysis.

Kör på 1920*1080 på min 50" och allt på ultra high och 8xAA 16xA och ligger på 45-65 fps i strider.

Underbart spel och Väl optimerat!

Undrar vilka hjärnskador man har när man påstår att far cry 2 är bra.det är bland det sämsta skitspelet som någonsin gjorts. visst, smaken är som baken dvs delad men att påstå att grafiken är bättre än i crysis är ju helt absurdt. crysis ligger flera år före far cry 2 grafiskt och allt annat med för den delen.

kanske du har en crap dator så att du fick lira crysis på lägsta inställningarna på en 14 tums tjock monitor. då blir det kanske inte så snyggt.

ett litet exempel bara. ibland dör fi nästan direkt men för det mesta kan man tömma ett helt magg i bröstet och de fortsätter att skjuta på dig. i crysis hade iallafall fienden skottsäkra västar om de tålde lite mer än ett skott men i farcry springer de omkring i t-shirts som verkar vara utav ngt utomjordiskt supermaterial som nästan tål vad som helst.

suck, vilket crap. allt är dessutom brunt, brunt, brunt o så lite gult o grönt som går åt det bruna hållet.

det finns igentligen hur mycket som helst att klanka ner på men orkar inte skriva flera a 4 sidor om det. köp ej spelet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Undrar vilka hjärnskador man har när man påstår att far cry 2 är bra.det är bland det sämsta skitspelet som någonsin gjorts. visst, smaken är som baken dvs delad men att påstå att grafiken är bättre än i crysis är ju helt absurdt. crysis ligger flera år före far cry 2 grafiskt och allt annat med för den delen.

kanske du har en crap dator så att du fick lira crysis på lägsta inställningarna på en 14 tums tjock monitor. då blir det kanske inte så snyggt.

ett litet exempel bara. ibland dör fi nästan direkt men för det mesta kan man tömma ett helt magg i bröstet och de fortsätter att skjuta på dig. i crysis hade iallafall fienden skottsäkra västar om de tålde lite mer än ett skott men i farcry springer de omkring i t-shirts som verkar vara utav ngt utomjordiskt supermaterial som nästan tål vad som helst.

suck, vilket crap. allt är dessutom brunt, brunt, brunt o så lite gult o grönt som går åt det bruna hållet.

det finns igentligen hur mycket som helst att klanka ner på men orkar inte skriva flera a 4 sidor om det. köp ej spelet.

Som sagt så beror det ju på HUR man menar med "Far Cry 2 är snyggare/bättre grafiskt"... tekniskt mummel eller hur man själv uppfattar det?

Permalänk
Medlem

lirar på ps3 jag. Har bara provat 30 min i SP och det verkade "suga", blev less direkt. Dessutom gillar jag inte malaria-saken, helt onödig, stressande och jobbig (irony mode: det blir så mycket friare i den öppna världen när man har malarian som hela tiden stör). Hitboxen är allmänt dålig, men grafiken är schysst med ett sånt flyt och vackra miljöer. Det enda jag saknar är dock AA.

Vad jag däremot kan säga är bra med spelet, och enligt mig det enda spelet levererar spelglädje i, är online-läget. Så satans kul. Map editorn är kick-ass men lite halvtaskigt att det är "omöjligt" att bygga egna hus. Tycker den saknar lite föremål som t ex kylskåp och sånt dessutom. Kanske inte passar in i spelet med sitt "sönderkrigat afrika-tema" men i mina banor vill jag ju ha massvis med inredningsdetaljer.
Problemet med husen går att lösa, jag har själv gjort min egen arbetsplats i spelet (slakteri), och även om det ser smått taskigt ut så kan man göra hus med ett visst "staket" (av cement) som man staplar på varandra, och använda plattformar som hus egentligen ska stå på som tak. Blir utstickande kanter och sånt, samt väldigt grått, men med lite fantasi kan man göra det mesta. Just min slakteribana blev ganska populär, den blev riktigt bra, för varje hostning jag gör med full server får jag 30-40 andra att hosta den igen :D. Nä, MP-delen är vad man ska sikta på. Tyvärr så suger gränssnittet då man i princip måste invita folk för att få in folk på servern.

Värt pengarna måste jag ändå säga, och enbart tack vare map editorn samt MP-delen. Och då har jag ändå betalat mer än de flesta iom att jag kör på konsol. Men dom kan ju lika gärna slopa SP-läget och sänkt priset till hälften...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
lirar på ps3 jag. Har bara provat 30 min i SP och det verkade "suga", blev less direkt. Dessutom gillar jag inte malaria-saken, helt onödig, stressande och jobbig (irony mode: det blir så mycket friare i den öppna världen när man har malarian som hela tiden stör). Hitboxen är allmänt dålig, men grafiken är schysst med ett sånt flyt och vackra miljöer. Det enda jag saknar är dock AA.

Vad jag däremot kan säga är bra med spelet, och enligt mig det enda spelet levererar spelglädje i, är online-läget. Så satans kul. Map editorn är kick-ass men lite halvtaskigt att det är "omöjligt" att bygga egna hus. Tycker den saknar lite föremål som t ex kylskåp och sånt dessutom. Kanske inte passar in i spelet med sitt "sönderkrigat afrika-tema" men i mina banor vill jag ju ha massvis med inredningsdetaljer.
Problemet med husen går att lösa, jag har själv gjort min egen arbetsplats i spelet (slakteri), och även om det ser smått taskigt ut så kan man göra hus med ett visst "staket" (av cement) som man staplar på varandra, och använda plattformar som hus egentligen ska stå på som tak. Blir utstickande kanter och sånt, samt väldigt grått, men med lite fantasi kan man göra det mesta. Just min slakteribana blev ganska populär, den blev riktigt bra, för varje hostning jag gör med full server får jag 30-40 andra att hosta den igen :D. Nä, MP-delen är vad man ska sikta på. Tyvärr så suger gränssnittet då man i princip måste invita folk för att få in folk på servern.

Värt pengarna måste jag ändå säga, och enbart tack vare map editorn samt MP-delen. Och då har jag ändå betalat mer än de flesta iom att jag kör på konsol. Men dom kan ju lika gärna slopa SP-läget och sänkt priset till hälften...

Måste personligen säga att MP delen i FC2 är bland det sämsta någonsin.
Otrloigt buggigt och laggande på alla servrar jag har prövat köra på dock gillade jag SP läget!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Måste personligen säga att MP delen i FC2 är bland det sämsta någonsin.
Otrloigt buggigt och laggande på alla servrar jag har prövat köra på dock gillade jag SP läget!

Håller med delvis, men har inte haft några problem med lagg, förutom det att det är svårt att joina och svårt att hosta, går ju inte välja server. Men jag kör aldrig ranked då det är folks hemmabyggen som är roliga (Millenium falcon bland annat, och förstås slakteriet ). ubisofts egna, tråkiga banor orkar man ju inte spela. Det gäller bara att spåna lite efter populära banor i "Download custom maps", för de flesta är ändå inte några höjdare trots allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
Håller med delvis, men har inte haft några problem med lagg, förutom det att det är svårt att joina och svårt att hosta, går ju inte välja server. Men jag kör aldrig ranked då det är folks hemmabyggen som är roliga (Millenium falcon bland annat, och förstås slakteriet ). ubisofts egna, tråkiga banor orkar man ju inte spela. Det gäller bara att spåna lite efter populära banor i "Download custom maps", för de flesta är ändå inte några höjdare trots allt

Är det konsol man inte kan välja server på, eller är det PC versionen oxå?
undrar även om folks servrar med egengjorda banor dyker upp i server browsern på PC till ovanstående fråga?

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tycker att Far Cry 2 är riktigt trist. Verkligen ett skittråkigt spel, bara driva omkring utan något större mål. Sen tycker jag att spelet har tappat vissa viktiga funktioner, så som att kunna ligga ner, ändra mellan Single fire och auto.

Andra störande buggar är att jag ibland fastnar "på" en satationär kulspruta och kan inte släppa den. Måste starta från tidigare save point.

Om man till detta lägger att grafiken känns klart sämre än på Crysis så kan det bara bli ett fett tummen ner.

EDIT: Har endast lirat SP och totalt kanske 10h.

Visa signatur

Har en dator maskin!

Permalänk

Finns det något sätt att få tillbaks sina 5 aktiveringar eller är dom borta för all framtid.... Måste jag köpa nytt om mina 5 skulle ha löpt ut

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Vad är det för speciellt med Golden AK-47 ? har hittat en med jag märker ingen skillnad än så länge.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om spelet men bra optimerat var det ialla fall. Jag tycker ljussättningen är fenomenal och jag gillar att allting ser så olika ut beroende på vilken tid på dygnet det är.

För att från början ha hatat Far cry 2 så har jag i alla fall fått upp ögonen för det litegrann. Detta är ett spel att spela 30-60 minuter åt gången någon gång när du absolut inte vill engagera dig i något meningsfullt utan bara skjuta hej villt på allt. Storyn etc är som sagt ett skämt men om man bara ställer in sig på att här ska skjutas på allt som rör sig på bästa sätt så kan man spela nästan en timme i alla fall innan hjärnan gör sig påmind och frågar vafan man håller på med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nx
Jag måste säga att jag tycker att Far Cry 2 är riktigt trist. Verkligen ett skittråkigt spel, bara driva omkring utan något större mål. Sen tycker jag att spelet har tappat vissa viktiga funktioner, så som att kunna ligga ner, ändra mellan Single fire och auto.

Andra störande buggar är att jag ibland fastnar "på" en satationär kulspruta och kan inte släppa den. Måste starta från tidigare save point.

Om man till detta lägger att grafiken känns klart sämre än på Crysis så kan det bara bli ett fett tummen ner.

EDIT: Har endast lirat SP och totalt kanske 10h.

Skulle rekommendera multiplayer varianten! Riktigt kul, men av att dömma har du tankat ner spelet. Eftersom vem köper ett spel utan att prova på multiplayer innan man tröttnat?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Skulle rekommendera multiplayer varianten! Riktigt kul, men av att dömma har du tankat ner spelet. Eftersom vem köper ett spel utan att prova på multiplayer innan man tröttnat?

Alla som inte är intresserade av att spela multiplayer. Vilket är betydligt fler än vad du verkar tro det är.

Permalänk

En sak som jag har tänkt på i Far Cry 2 är att det på träd och gräs ser ut som det blåser ganska rejält men när man tittar sig omkring så är allt i övrigt som det vore vindstilla.

Inga vindljud. Inga tecken på vind på djur eller människor. Vattnet ligger helt blankt.

Fattar inte varför de jämt ska överdriva rörelser på träd och gräs så mycket. Vi har sett att ni kan göra det nu. Det har väl snart funnits i 5 år.