Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick ett mail 14:43 idag om att min order gått till packning. Vad är sannolikheten för att man får paketet imorgon?

Minimal :/

Du kommer få ett mail med

"Leveransbekräftelse samt KVITTO/FAKTURA, datorbutiken.com"

i ämnes raden när dom skickat ut paketet, finns kollinummer osv. i mailet.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite missvisande att skriva leveransbekräftelse då...om det går till packning ska det ju skickas direkt i princip

Permalänk

Kommenterar inte allt i tråden, ej heller enskilda ärenden som företrädesvis tas via kundtjänst. Lite allmänna saker fångade min uppmärksamhet dock..

Loxus - En bra fråga, med enkelt svar då vi nu har facit i hand.. Nej, samgåendet med JME Data var inte bra för något av företagen. Vi ser dock idag stora fördelar med den väg vi valt för att ta oss framåt, som det är högst tveksamt att vi skulle genomfört annars.

thoorop - Självklart kan du få hjälp med en dator du köpt på nätet i butikerna, de verkar idag samtliga under varumärket datorbutiken.com.

this - Att flytta lager handlar om ganska mycket mer än att bara köra lastbil och skriva kod. Vi börjar så smått komma i ordning men är inte riktigt i mål.

Mahkah, Wande - Mailet med Leveransbekräftelse innehåller kollinummer, det betyder att paketet lämnat lager och är på väg till beställaren.

Allmänt gäller att jag inte haft möjlighet att bevista forumet så ofta som jag önskat, utan fått lägga mycket tid på att lösa orsakerna till de problem många upplevt den senaste tiden. Mest för att signalera att jag fortfarande lever
.~<;-)

edit: Bytte smile till tomte-versionen, kan IKEA julskylta så kan jag..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Står leveransbekräftelse som ärende men inget kollinummer

"Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home

Kundtjänst, datorbutiken.com /home
till mig

visa information 14:43 (6 timmar sedan)

Svara

Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home

Ditt kundnummer är 98018580 och ditt ordernummer är 732329546

Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

Leverans sker med av oss utvald speditör, vanligtvis Posten

Din order innehåller följande komponenter:"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wande
Står leveransbekräftelse som ärende men inget kollinummer

"Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home

Kundtjänst, datorbutiken.com /home
till mig

visa information 14:43 (6 timmar sedan)

Svara

Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home

Ditt kundnummer är 98018580 och ditt ordernummer är 732329546

Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

Leverans sker med av oss utvald speditör, vanligtvis Posten

Din order innehåller följande komponenter:"

Ja dom har börjat packa din order. D.v.s dom har inte skickat den ännu..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
Ja dom har börjat packa din order. D.v.s dom har inte skickat den ännu..

Jo jag förstår det men då ska det väl inte stå leveransbekräftelse! Får man 2 mail med leveransbekräftelse eller?

Permalänk

Förstår inte hur Sweclockers kan tillåta detta.

Att låta företag "köpa" köpare.

Fulspel imho...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wande
Får man 2 mail med leveransbekräftelse eller?

Ja det får man,

Ett med "Leveransbekräftelse från datorbutiken.com" som ämne -> ordern har gått till packning

Sedan ett med "Leveransbekräftelse samt KVITTO/FAKTURA, datorbutiken.com" -> ordern är skickad

Skönt att se att Dbmannen fortfarande "lever" iaf

Permalänk
Avstängd

Förbättra tiden det tar från beställning till överlämnande till posten. Det är oerhört frustrerande att vänta på en order som finns i lager bara för att packarna ligger efter. Jag betalar hellre lite mer för snabb leverans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

Mahkah, Wande - Mailet med Leveransbekräftelse innehåller kollinummer, det betyder att paketet lämnat lager och är på väg till beställaren.

Nu har min order varit på packning sen torsdag eftermiddag, ska det verkligen ta så lång tid att skicka iväg en order om ni har alla grejer hemma??

Permalänk
Medlem

Fick vänta på min order i 2 veckor trots att allt fanns i lager, blev då lovad fraktersättning(tack tänkte jag), men den har jag inte sett skymten av, och det går inte nå kundtjänst eller dig(dbmannen) heller...
Riktigt uselt...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

om ni bara hade haft LITE snabbare kundtjänst så skulle jag vara väldigt glad,
i sommras fick jag vänta hela sommar lovet på mitt moderkort att bli reklamerat och nu har ni inte fått min reklamation efter 9 dar.....

Permalänk
Medlem

40 dagar har nu gått sen jag beställde datorn och betalade, kommer att skriva en längre och mer uppdaterad story när hela händelseförloppet är klart.

Senaste nyheten är att den är klar med mini-montering och har varit packad och klart sedan i onsdags (idag måndag) men att dom helt enkelt inte orkar skicka iväg mitt paket.

DB har även slutat att svara på mina mail, (skickade torsdag och fredag).

Sitter i 1h+ telefonkö nu, dagens taktik är att ringa upp, snacka, lägga på, ringa upp direkt igen. Ska upprepa prosseduren tills 17:00 då kundtjänst stänger.

Som sagt, varning varning.

EDIT;

Har pratat med Martin (2 ggr) och Fredrik, Jonas samt Johan sedan i onsdag. De hävdade då alla att allt var packat och klart, men att de inte visste varför grejjerna inte var skickade.

Idag förmiddags hävdade Johan samma sak, men idag på eftermiddagen så ändrar Martin sig och säger att den har gått in till packetering, men att de inte har packat ännu.

Mycket märkligt, jag undrar vad dom säger nästa samtal, får se om jag kommer med edit om en timme när jag kommer fram till de igen.

Permalänk
Medlem

hejdå db..

VIKTIGT MEDDELANDE!

E-handlaren www.datorbutiken.com ÄR INTE LÄNGRE MEDLEM I TRYGG E-HANDEL

Juridiskt namn: Shoppingsajterna Svenska AB

Org.nr: 556577-2547

Permalänk

Sådärja, nu finns det bara en sak som kan få Datorbutiken upp på banan igen. Släpp sargen för böfveln och börja leverera!

Jag väntar fortfarande på mitt grafikkort som beställdes för 1½ vecka sedan. Fick meddelande idag per telefon att inget är att vänta före nästa veckas slut. "Man flyttar lagret".

Då undrar jag ju förstås varför köpeskillingen redan är dragen från mitt kreditkort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av consensus

Då undrar jag ju förstås varför köpeskillingen redan är dragen från mitt kreditkort?

För att de ska kunna betala tillbaka till de avbeställt ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Hämtbutiker punkt slut.
Enda anledningen att jag köper allting antingen i stan eller hos komplett/Inwarehouse.
0-25kr i frakt betyder allting.
Sätter totalstopp på att köpa små saker via nätet när frakten är 2X priset på produkten, och ni vet vad dom säger...Många bäckar små...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Hämtbutiker punkt slut.
Enda anledningen att jag köper allting antingen i stan eller hos komplett/Inwarehouse.
0-25kr i frakt betyder allting.
Sätter totalstopp på att köpa små saker via nätet när frakten är 2X priset på produkten, och ni vet vad dom säger...Många bäckar små...

dustinhome.se med studentrabatt slipper man frakten helt, dessutom rabatt på många saker. Särskilt billiga småsaker är det väldigt hög procentuell rabatt, eller vad sägs om ett 98kr tangentbord för 28kr, fraktfritt Annars är ju dustin ganska dyrt...
Inet.se har väl bara 49kr frakt om det inte rör sig om tunga, stora saker. Dessutom är det ju också betydligt billigare än komplett på själva komponenterna...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Komplett inte säljer A-data minnen.

Bra där DB!

...

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Var nydligen på jakt efter ett nytt chassi och kollade självklart på eran sida..

Och jag gillar den nya sidan! Väldigt fint

Men jag tyckte också att det var väldigt tråkigt utan några användar recensioner!

En annan idé vore att använda en liten sak dem har på vissa sidor i USA. Där man kan handla komponenter och motorn i fråga tipsar om vad som är kompatibelt med vilket. För det är ju väldigt många nu för tiden som bygger själva.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

Jag tycker att ni borde införa ett lagerstatus system som visar hur många av varje produkt som finns kvar.

Exempel: Jag skulle kunna få för mig att jag skall köpa 5st 160GB diskar och köra RAID5, när jag beställer visar det sig att ni bara har 3st kvar.

Sist jag pratade med er på telefon sade ni att det var på väg att införas, är det fortfarande på väg?

PS: Sorry om det har nämnts innan men jag orkade inte läsa 44 sidor

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimensionDude
Jag tycker att ni borde införa ett lagerstatus system som visar hur många av varje produkt som finns kvar.

Exempel: Jag skulle kunna få för mig att jag skall köpa 5st 160GB diskar och köra RAID5, när jag beställer visar det sig att ni bara har 3st kvar.

Sist jag pratade med er på telefon sade ni att det var på väg att införas, är det fortfarande på väg?

PS: Sorry om det har nämnts innan men jag orkade inte läsa 44 sidor

hehe, förstår att du inte ids läsa alla 44 sidor, men läs ett par av de nyaste sidor bara så ska du se att det där som du beskriver är deras minsta problem just nu

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Lagerstatusen på Datorbutikens alla varor tycks, enligt mina ögon, alltid ha gula samt lila prickar.

Jag har alltid handlat ifrån Datorbutiken när det gäller upprustning utav komponenter och dylikt. Men min kommande, och absolut sista speldator, kommer köpas från ett företag med varor i lager och pressade priser som bäst passar konsumenten.

Förstår inte riktigt vad som har hänt med DB, om något stort är på gång eller om det bara råder allmän kaos. Hoppas på det förstnämnda.

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk

riktigt kass att man får ett leveransbesked som säger att varorna har gått till packning!
vore lite bättre om man fick det när varorna är skickade, således vet man att varan kommer dagen efter eller nästföljande dag, då hänger det ju på posten.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dodsmasen
riktigt kass att man får ett leveransbesked som säger att varorna har gått till packning!
vore lite bättre om man fick det när varorna är skickade, således vet man att varan kommer dagen efter eller nästföljande dag, då hänger det ju på posten.

Med risk för att att du trollar..
det är väl jättebra att man får ett mail som berättar att alla varor man beställt är på väg till packning. Du får ju ett mail till som berättar att de gått iväg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheo
Med risk för att att du trollar..
det är väl jättebra att man får ett mail som berättar att alla varor man beställt är på väg till packning. Du får ju ett mail till som berättar att de gått iväg.

jo visst men det är inte bra att varorna ligger på packen i flera veckor.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

dom ligger inte på pack fatta.. dom har inget å packa annars varför tar det flera veckor att packa något??

Permalänk
Medlem

Fixa leveranstiderna är ett bra tips. Det har säkert sagts tidigare.
Jag beställde en hårddisk i torsdags. Gick till packning i fredags. Ligger fortfarande och väntar på packning idag tisdag... jag har förstås mailat både db@datorbutiken.com och kundtjänst om hur lång tid det kan ta för en lagervara. Jag brukar inte handla av datorbutiken längre men gav det en chans... tyvärr blev jag besviken. Jag är säkert gnällig över att det tar nästan 3 arbetsdagar att få iväg en lagervara.. vad vet jag.

Edit: Såg nu de finansiella problemen osv. Ska man vara orolig för att inte få sina varor eller? Synd att man missat det. Har väl inte hängt med.

Känns surt att jag betalade med kort....

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbutiken har i princip inget eget lager längre. Externa partners skickar och har dem inte fått betalt av db, lär inget gå iväg oavsett hur många diskar de har i lager.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Datorbutiken har i princip inget eget lager längre. Externa partners skickar och har dem inte fått betalt av db, lär inget gå iväg oavsett hur många diskar de har i lager.

Antagligen. Intressant att försöka få tillbaka pengarna till kortet nu då.