Permalänk
Medlem

Pris på nya speldatorn?

Hej!

Det är så att jag köpte för några veckor sen en ny dator, datorn ser ni i SIGN.

Men det är så att jag känner att den kanske bli lite överflödig för mig, inte säker men skulle iallafall vara kul att veta hur mycket jag skulle kunna sälja den för på blocket!

Sen kommer jag isåfall köpa en billigare dator med tex. ATI 4850 och ha pengar att ha kul med!

(Älskar förövrigt datorer och dess komponenter så bygger gladligen en till dator!)

Detta är just bara en tanke, men får se på eran respons!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tja Erik! Skulle inte rekommendera dig att sälja datorn. Tyvärr får man inte särskilt mycket för en "begagnad dator". Värdet på datorn sjunker galet snabbt. Men du skulle ju kunna prova att lägga ut en annons på tradera.se och se vad du kan få. Du behöver inte genomföra köpet om du inte tycker priset är godtagbart.

Men som sagt tror du bara skulle förlora på att sälja datorn.. Om du sen också ska köpa en billigare dator så kommer du kanske ändå förlora mellanskillnaden i försäljningen och då får du inte några pengar över iaf. Men jag förstår lite hur du tänker, känner också ibland att man vill köpa för att det är kul och bygga och så:P

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

6.5K kanske? om du har garanti papper och sånt kvar?

jooh du får nog det! du har ju endå byggt ihop skiten

räknade till 6.5K sådär snabbt bara!
ta reda på hur mycket den kostar som ny... så kan du räkna med att du får ca max 80% av vad du har betalat... du kan få mer men räkna inte med det...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Skulle nog ha kvar datorn, då det du får ut i pris för nuvarande är antagligen vad den "billigare" kommer gå lös på, så egentligen kommer du bara byta till en "billigare/enklare/sämre" utan att ha tjänat nått i kr.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300