HJÄLP! XPS död efter grafikfel/tvingad reboot.

Permalänk
Medlem

HJÄLP! XPS död efter grafikfel/tvingad reboot.

Ni får ursäkta men resten kommer vara på engelska här för jag tänkte spamma internet och sen alternativt skjuta mig i huvudet.

I'm panicing about loosing my job. I lost my mind a long time ago.

So after having had my Dell XPS m1710 laptop on service 4 times in 2 months, a week and a half at a time, and having had my video card, motherboard, keyboard and cooling system changed, my computer is now dead again.

I was going to try out Fallout 3 today. A few minutes in the graphics suddenly failed and my computer froze. So I hit the start button to shut it off.
Since, when I now try to start the computer, the LEDs light up, the monitor comes on, but nothing happens. No apparent OS load or anything..
The fans aren't running why I take it the video card for some reason no longer start with my laptop..

Om det finns någon som har den minsta aning om vad jag kan göra så skulle jag vara evigt tacksam. Jag har som sagt panik här. Jag vet inte vart jag ska ta vägen och jag har deadline på deadline som jag inte kan missa.

***EDIT***
nVidia 7950 GTX 512mb - Grafikkortet har funkat tidigare sedan jag fick tillbaka det från service senast.

Visa signatur

neM. Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

Du häver köpet och köper en dator på annat ställe vilket du har rätt till så reklamera skiten hos säljaren och kräv hävning vilket dom inte kan vägra dig om du som du säger ahr stort behov av en fungerande dator.

Du kan även kräva omleverans om det är ok för dig?

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte riktigt..
Du menar att det enda jag egentligen kan göra är att skicka iväg datorn på service igen och köpa en tillfällig ny som jag sen returnerar, och det har jag rätt att göra under rådande omständigheter?

Visa signatur

neM. Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

Nej du säger åt säljaren att du vill inte ha kvar datorn utan dom får antingen ge dig en ny dator eller så pengarna tillbaks för du har vad jag förstår fortfarande garanti kvar och det är inte > 3 år sen du köpte den?

Permalänk
Medlem

Haru haft den på service såpass mycket har du full rätt att få pengarna tillbaka. Det är tydligt ett måndags ex

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Kräv att få en SWAP på datorn så du får en ny. Efter 4servicar på en helt ny dator borde du få det.
Det är för såna här lägen som det är bra att ha "on site" garanti. Då tar servicen en dag istället för 1.5vecka.

Permalänk
Medlem

Det är en Dell XPS, har du någon garanti kvar på den? Isåfall så ber du Dell om en ny dator och du kommer att få en mycket värre, dvs en XPS M1730 med 8800m GTX SLI. Du ska ha en likvärdig dator, och den enda som är likvärdig är en XPS M1730, ett monster med andra ord. Ditt 7950GTX kommer ursäkta uttrycket att skita på sig när du drar igång den där

Nej en ny dator, jag vet att dessa kort är defekta, troligtvis minnet på din GPU som har gett upp, hände samma med min XPS M170 och mitt go 7800 GTX som la av. Ett utav minnena på grafikkortet brann upp.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

nej, problemet är att jag inte har någon garanti kvar.
all reperation har skett under konsumentköpsgaratin varför det inte kostat mig nånting att i sig laga datorn men varför det också tagit 1,5 vecka styck..

tidigare satt det ett 7900 GTX i datorn men när moderkortet kraschade, av gammal ålder eller nått, så bytte dem även kortet och då satte dem i ett 7950 istället och det är sedan dess som allting varit cp...

När jag först fick tillbaka datorn så körde inte fläktarna på kortet och datorn överhettades direkt. Sen tog dem in den igen för att byta vad dem sa var kylsystemet. Nu verkar kortet lagt av helt.

Har ALDRIG haft något som helst problem med datorn tidigare under 2 års tid tills dem bytte ut grafikkortet..
Nu kommer det en tekniker på måndag och ska tydligen "fixa allting"..

Tack för alla svar! Jag kan bara hoppas att allting löser sig på måndag antar jag..

Visa signatur

neM. Hjälp tack.

Permalänk
Medlem

Efter varje utfört garantiärende har man 3 månaders garanti extra vad jag vet.

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

...hmm Dell XPS M1710

Detta har jag hållt på med sedan 2008-05-15, under denna tiden om jag inte missar något har följande hänt.
1 Grafikortet rasade och en service kille kom och byttade detta.
2 Grafikortet rasar efter 2 dagar en ny service kille kommer och bytar kortet
3 Grafikortet rasar efter ca 1 månad dell vill ha in datorn för service, byttar moderkort & grafikkort.
4 grafikortet rasar dell vill ha in den på service, byttar grafikortet.
5 ......kommer inte i håg men tror att grafiken rasar igen.
6 I går gissa vad, grafiken rasar!!!!!!

allt detta under 7 månader.

Jag kan inte klaga för mycket på detta ändå för har ännu inte behövt betala en spänn och nu äntligen ska det utredas för att få en ny....

Visa signatur

Dell XPS M1710 Intel®Core™ 2 Duo Processor T7400 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX, Dell XPS 700 intel core 2 2,16 2 gb ram