Permalänk
Hedersmedlem

fick mitt skinfodral och 6cell idag

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
fick mitt skinfodral och 6cell idag

kan du lägga upp en bild med 6-cell på?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
fick mitt skinfodral och 6cell idag

Pris, affär och bilder tack!

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Lånar tråden för Advent 4211 lite till...
Någon som vet om man får med ett fodral till Adventen om man köper den på PC City?

Permalänk
Medlem

Förmodligen inte, men du kan köpa ett fodral till LG x110 på dustin för 77 SEK, detta med studentrabatt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Har testat 6 cells batteri nu, fick 4,40 timmars drift (inte aktivt hela tiden). eco drive valde jag att inte koppla på.

ca 1 cm högre i bakkant, inte alls jobbig vinkel, tvärt om, ganska så skön.

Jag var orolig för att jag skulle få vitt batteri (har svart wind), men batteriet från webhallen var svart.

1000 spänn känns saftigt, men jag ska ut på långresa snart, så jag hade inte så mycket val.

Satt en lapp på min kartong där det står "qty 15", så jag gissar på att 15 st var allt som webhallen fick denna runda.

Visa signatur

Kyler du också HDn i akvariet?

Permalänk
Medlem

Någon som har Wind från Notebook.de ? Tänkte på (White Luxury/2 GB)
Annars ni som har wind, hur är kvaliten på chassit ? Repas den lätt ?
Har någon en msi och Eee 1000h att jämnföra?

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Tror n1nja beställde därifrån. Skulle tydligen vara Synaptics på de där!
På den engelska sidan står det nu "Installment sale (only for Germany". Stod så på tyska igår också, men inte längre. Vad innebär det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyrox
Tror n1nja beställde därifrån. Skulle tydligen vara Synaptics på de där!
På den engelska sidan står det nu "Installment sale (only for Germany". Stod så på tyska igår också, men inte längre. Vad innebär det?

Tror det är om man nu vill tex ha en 320gb hdd eller något extra från menyn

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_JJ
Någon som har Wind från Notebook.de ? Tänkte på (White Luxury/2 GB)
Annars ni som har wind, hur är kvaliten på chassit ? Repas den lätt ?
Har någon en msi och Eee 1000h att jämnföra?

Wind känns väldigt tight byggd på alla sätt. Det ända som är hårdvarumässigt dåligt är högtalarna, dom är värdelösa.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har följt denna tråd länge nu. Köpte mig en Wind för nån vecka sen. Men ville ha ett 6 cells batteri till min. Började kolla Ebay och hittade detta: http://cgi.ebay.com/Battery-for-MSI-Wind-U100-Series-BTY-S11-...

Köpte ett wind 6 cell för 47$, trodde ju att jag skulle få en tegelsten i ett paket hem eftersom det var så pass billigt inkl frakt hem till dörren. Förvånad var det minsta man kan säga att jag blev då posten ringde på imorse och mitt batteri kom

Funkade skitbra och passade perfekt. Finns i vit färg oxo tror jag.

Ville bara dela med mig av erfarenheten. Säljaren var helt ny på Ebay och hade inte några betyg än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sierra94
Hej!

Har följt denna tråd länge nu. Köpte mig en Wind för nån vecka sen. Men ville ha ett 6 cells batteri till min. Började kolla Ebay och hittade detta: http://cgi.ebay.com/Battery-for-MSI-Wind-U100-Series-BTY-S11-...

Köpte ett wind 6 cell för 47$, trodde ju att jag skulle få en tegelsten i ett paket hem eftersom det var så pass billigt inkl frakt hem till dörren. Förvånad var det minsta man kan säga att jag blev då posten ringde på imorse och mitt batteri kom

Funkade skitbra och passade perfekt. Finns i vit färg oxo tror jag.

Ville bara dela med mig av erfarenheten. Säljaren var helt ny på Ebay och hade inte några betyg än.

Vågat

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sierra94
Hej!

Har följt denna tråd länge nu. Köpte mig en Wind för nån vecka sen. Men ville ha ett 6 cells batteri till min. Började kolla Ebay och hittade detta: http://cgi.ebay.com/Battery-for-MSI-Wind-U100-Series-BTY-S11-...

Köpte ett wind 6 cell för 47$, trodde ju att jag skulle få en tegelsten i ett paket hem eftersom det var så pass billigt inkl frakt hem till dörren. Förvånad var det minsta man kan säga att jag blev då posten ringde på imorse och mitt batteri kom

Funkade skitbra och passade perfekt. Finns i vit färg oxo tror jag.

Ville bara dela med mig av erfarenheten. Säljaren var helt ny på Ebay och hade inte några betyg än.

Intressant! Hur mycket fick du betala totalt, med frakt och ev. moms/tull? Hur lång leveranstid var det?

Permalänk
Medlem

Fick pröjsa 47$ totalt Och det vart ju ungefär 360 kr.

Så billigare än så blir det inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Köp endast orginal bat....

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Köp endast orginal bat....

Om man vill vara på den säkra sidan

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Varför ska man göra det när nästan ALLA batterier görs i kina och sedan åker det på ett klistermärke där det står Msi eller nåt annat namn på.

Vad gör egentligen ett orginalbatteri till just ett orginalbatteri?

Förmodligen det lilla klistermärket med det fina namnet på. För ingen av er har väl sprättat upp ett batteri och kollat vad det är för märken på cellerna i det?

Mitt batteri fungerar utmärkt. Och får jag 3 st för priset av ett "orginalbatteri" så kvittar det om det inte är lika bra celler i piratbateriet och det "bara" håller i ett år.

Jag har iaf en batteritid på 5.34 timmar nu, för en spottstyver

Men om ni vill spendera ytterligare 1000 kr på ett större orginalbatteri så är det upp till var och en.

Permalänk
Medlem

Sierra94, det ser intressant ut. Härligt när någon annan går före och vågar ta "tegelstens-risken"

Hur lång tid tog leveransen? Är batteriet större än original-batteriet (3 cell) - buktar det ut på undersidan? Du kanske kan lägga upp en bild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe
Sierra94, det ser intressant ut. Härligt när någon annan går före och vågar ta "tegelstens-risken"

Hur lång tid tog leveransen? Är batteriet större än original-batteriet (3 cell) - buktar det ut på undersidan? Du kanske kan lägga upp en bild?

Här har du några bilder hur mycket batteriet buktar ut med 6cell vs 3cell

http://flickr.com/photos/kamikura/2700368613/

http://flickr.com/photos/26516955@N07/2537938721/

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_JJ
Här har du några bilder hur mycket batteriet buktar ut med 6cell vs 3cell

http://flickr.com/photos/kamikura/2700368613/

http://flickr.com/photos/26516955@N07/2537938721/

Men det där är väl ett original-batteri? Jag fattade det som att Sierra köpt ett batteri från en extern tillverkare, inte ett av MSI:s egna.

edit: ebay-batteriet verkar slutsålt nu hur som helst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kladobe
Men det där är väl ett original-batteri? Jag fattade det som att Sierra köpt ett batteri från en extern tillverkare, inte ett av MSI:s egna.

Men vad jag fattade så är det ingen större skillnad på dom förutom klistermärkena och att den inte är orginal

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Mitt "pirat" batteri ser precis ut som ett orginal.

Det kunde ta upp till 14 dar att få hem batteriet men mitt kom på 9 dagar.

Man fick ett spårnummer så man kunde följa paketet hela vägen. Tiden från kina till sverige tog bara 2 dagar. resten var tullning mm. Sen fick jag det levererat till dörren.

Kan inte fatta va de har för avtal med posten i kina men det måste vara olönsamt med svenska mått mätt

Kikade nyss på de medlagda länkarna på orginal 6 cell och mitt ser precis lika ut.

Permalänk
Medlem

Så du fick betala tull utöver de 360 kronorna alltså? Hur mycket blev det totalt?

Permalänk
Medlem

Nej Ingen tull.

De skickar batterierna som gåvor och iom att värdet understiger $50 så blir det ingen tull.

Såg att just den handllaren på ebay slutat med wind batterierna just nu men det finns andra som funkar lika bra. Har handlat av flera av dem. Köpte ett batteri till brorsans compaq i våras som oxo kom hem tullfritt för 400 kr direkt hem i lådan av den här. Och de sålde wind batterier oxo:
http://cgi.ebay.com/4400mAh-6-Cell-Battery-for-MSI-Wind-u100-...

//Sierra94

Permalänk
Medlem

Det billigaste batteriet på Ebay för Wind är 66 USD, med frakt. Med en dollarkurs på 8 SEK så blir det 520 SEK för batteriet. Tullen skattar alla varor med ett värde på över 200 SEK, plus att dem tar ut en expeditions avgift. Man kan kringå detta genom att upprepade gånger vägra ge dem ett kvitto på köpet och säga att det är en gåva men det är inte alltid det fungerar. Som tur är så tar inte tullen alla varor, utan det blir väl mer "stickprov".

Ett nytt batteri till LG X110 kostar 674 SEK inkl frakt. Jag tykcer personligen att dem där 150 SEK som man betalar extra kan vara värt det. Enda nackdelen med detta är väl att det är lång leveranstid för batterierna på Dustin.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Ett nytt batteri till LG X110 kostar 674 SEK inkl frakt. Jag tykcer personligen att dem där 150 SEK som man betalar extra kan vara värt det. Enda nackdelen med detta är väl att det är lång leveranstid för batterierna på Dustin.

Funkar ett batteri för LG X110 till MSI Wind??

Permalänk
Medlem

Såg ett batteri på Ebay som skulle passa till båda modellerna så jag antar att det gör det. Sen så har jag hittat ett LG batteri för 589 SEK! Ganska billigt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Har för mig att LG X110 är en ren kopia i stort sett av wind utseendemässigt iaf

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Såg ett batteri på Ebay som skulle passa till båda modellerna så jag antar att det gör det. Sen så har jag hittat ett LG batteri för 589 SEK! Ganska billigt.

Var hittade du det? Vem vågar testa först?

Permalänk
Medlem

Här har du en länk till batteriet på ebay: http://cgi.ebay.com/7.2A-Battery-LG-X110-mini-X-110-UMPC-Lapt...

Det svenska 6 cells batteriet kostar dock 589 SEK, jag tror att det kommer att bli ett sånt senare.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||