SweClockers foldinglag på plats 40

Permalänk
Medlem

Bra jobbat allihop!

Nu kämpar vi oss vidare mot högre höjder.. Alla är välkomna, titta in till oss i forumet som länkas i nyheten så hjälper vi till så gott vi kan!

Alla bidrag är bra bidrag - oavsett vad man kan bidra med.

Och, glöm inte bort att vi har en tävling på gång, där man t.ex. kan vinna två Nvidia-kort ur 8800-serien..

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt. Vad är folding home?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]-[ELMET
Jag förstår inte riktigt. Vad är folding home?

http://sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=104

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu är jag igång!

Fast GPU clienten krånglar så blir bara CPU

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Musikälskare

Gör GPU nu på mitt 8800GTS ^^

Har hört så mycket om det så nu blev de att fixa

Fast kör bara på natten och när jag e i skolan, om det är okej

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

har fått igång mina 3 nya kärnor... har redan klättrat 60 platser på cirka 7-10 dagar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
Fast GPU clienten krånglar[/B]

Starta gärna en tråd i vårt forum så försöker vi hjälpa till..

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

vi klår ryssland =D

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte

Mja, du har väl missuppfattat ganska mycket... F@H går ut på att du, medan datorn står på, lånar ut en massa beräkningskapacitet som annars bara hade stått och kostat pengar.

Nu råkar det ju vara som så att de extra Wh el som går för att folk har igång F@H kommer, förhoppningsvis, uppvägas av att man kommer på varför Alzheimers, Parkinson, cancer osv uppstår. Om man hittar ett botemedel mot dessa sjukdomar skulle alla tjäna på det eftersom det leder till en effektivare sjukvård. Så slöseri med el är det knappast

Jag borde inte... Jag borde verkligen inte ge mig in på det här meningslösa sidspåret. Men jag kan bara inte låta bli.
Päronsaft kanske är ute och cyklar, även om jag personligen tror att hans uttalande mest var ironiskt. Men han kommenterade väl aldrig något om att det var bortslösad el. Hans argument var att det höjer elpriset (vilket ioförsig kan ifrågasättas...) och att det inte var bra för miljön, vilket det faktiskt inte heller är. Sedan att det finns fördelar är en helt annan femma som han aldrig kritiserade.

Aja, sorry för sidospåret. Jag ska joina in på F@H så fort jag flyttar hem från London igen. För tillfället har jag ju min dator i ett annat land (Sverige) än jag själv är där den står utan internetuppkoppling.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Köpte en PS3 i veckan och joinade självklart folding@sweclockers.com med en gång!

Permalänk

Körde GPU när dom stödde x1xxx serien, la av när den satans SMP klienten fuckade sig gång på gång...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
det inte var bra för miljön, vilket det faktiskt inte heller är.

Beror på hur man ser det.
Bättre att använda datorkraft som finns än att bygga superdatorer som räknar ut grejerna. (materialet i superdatorer är en viss miljöbelastning:P )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
80W mer i mitt fall. Datorn drar 160W i idle, 240W med GPU-klienten igång. 3600PPD.

min drar ca 60W mer för ca 5100 Ppd

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Avstängd

Dags för mig att dra mitt strå till stacken då. Foldar på mitt HD4870

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Testade förut, då var det bara problem. Testade nu och det verkar fungera, kör på mitt 8800GTS g92. Valde att den skulle köra större projekt, är det ett bra val? Annars får jag väl andra tillbaka det.

Synd bara att mitt grafikkort tjuter lite när det loadar, dåliga kondisatorer eller något. Var ser man hur många poäng man har genererat sedan?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Foldar dygnet runt på 3 maskiner. Min el ingår i hyran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Jag borde inte... Jag borde verkligen inte ge mig in på det här meningslösa sidspåret. Men jag kan bara inte låta bli.
Päronsaft kanske är ute och cyklar, även om jag personligen tror att hans uttalande mest var ironiskt. Men han kommenterade väl aldrig något om att det var bortslösad el. Hans argument var att det höjer elpriset (vilket ioförsig kan ifrågasättas...) och att det inte var bra för miljön, vilket det faktiskt inte heller är. Sedan att det finns fördelar är en helt annan femma som han aldrig kritiserade.

Aja, sorry för sidospåret. Jag ska joina in på F@H så fort jag flyttar hem från London igen. För tillfället har jag ju min dator i ett annat land (Sverige) än jag själv är där den står utan internetuppkoppling.

Jag borde inte ge mig in i det här heller, men jag har inte så mycket bättre för mig i min sömnlöshet.

Huruvida det är dåligt för miljön eller inte beror väl ändå på hur man ser det. Sliter vattenkraftverken mindre på miljön om jag stänger av datorn varje natt? Blir Barsebäck mijövänligare? Släpper min dator ut miljövådliga gaser medan jag sover?
Jag kanske är väl krass och pragmatisk men jag förstår helt enkelt inte hur det är miljöovänligt av mig att låta burken stå på och fold:a? Man skulle kunna härja på om kärnkraftens vara eller icke vara, men jag vill mena att slutförvaringen är det enda miljöfarliga i det sammanhanget - en ev. lösning på det problemet vore att tvinga fram högre krav.
Mer kärnkraft vore också en bra idé om man är nojjig över elpriserna

Om någon som vet skulle kunna svara på mina frågor så skulle det vara upskattat. (Märk väl att min harang om kärnkraft inte var en fråga )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Blir Barsebäck mijövänligare?

Min herre känner till att den sista reaktorn i Barsebäck stängdes 2005?

Permalänk
Medlem

:/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Foldar dygnet runt på 3 maskiner. Min el ingår i hyran.

Min el ingår också i hyran, har en rätt fräsig dator(men 11 år gammalt grafikkort).

Har dock inte lyckats få igång nån av klienterna, har inte heller fått svar av sweclockersadmins ehuru man ska göra.

Känns trist, för jag vill verkligen folda för swec. :\

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Det är lustigt att varje tråd om FAH lyckas förvandlas till huruvida FAH är miljövänligt eller inte, och huruvida de som stöder projektet är oansvariga miljösvin osv. Lägg ner det där, tack. Det är helt irrelevant, och ni bygger era teorier med påhittade antaganden som t.ex. att om man inte foldar så drar maskinerna mindre ström. Det må vara sant i vissa fall, medan i andra stämmer det inte alls.

Oavsett vilket som är sant så har man ett val. Antingen tycker man att det här är ett spännande projekt som man vill ge sin support, eller också tycker man inte det.

Till er som har tekniska frågor, vänligen posta dem i vårt forum så får ni hjälp där. Jag kan t.ex. berätta att SMP-klienten har blivit mycket stabilare nyligen, och det samma gäller GPU. Problem med GPU-klienten beror i stort sett alltid på överklockning, och går att lösa enkelt i de flesta fall. Som sagt, posta en tråd i "SweClockers foldinglag" så försöker vi reda ut saker o ting.

walp: klart vi ska hjälpa dig! Jag ser ingen tråd från dig i forumet, kan du starta en ny och beskriva vad som händer när du försöker, så tar vi det därifrån?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Osgorth!
Det är inte irrelevant att ta upp den frågan, det går liksom inte att blunda för. Ju mer el som förbrukas, ju mer måste Kraftverken öka sin produktion.

Självklart har man ett val att folda och jag väljer att inte hjälpa till eftersom jag pröjsar min el för surt förvärvade stålar.

Permalänk
Medlem

Jo, det är irrelevant eftersom du bygger ditt påstående på att om man inte foldar så drar man mindre el. Det är inte sant! Mina (och säkerligen många andras) maskiner går dygnet runt oavsett om jag foldar eller inte.

Det må vara sant för dig, men utgå för den delen inte att det är så för alla andra - det är så jag menar.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Hedersmedlem

ja, nu handlar det nog snarare om ett påstående om att datorn drar mer ström när den arbetar än när den inte arbetar. Inte riktigt om datorn står på över natten eller inte. Jag är övertygad om att en dator som belastar komponenterna mer också drar mer ström.

Men som du säger osgorth, irrelevant. Det var inte av denna onödiga diskussion tråden startade. Nog om detta. Stort heja på till foldinglaget istället. Jag ska som sagt joina in när jag kommer hem till sverige igen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag tänkte så här att eftersom jag normalt har datorn på 4 timmar per dag i snitt så gjorde jag en lite beräkning om vad detta skulle kosta mig om jag körde 24/7 med folding. Normal drar min dator 140W i snitt (mätt under 2 veckors tid) då jag surfar, spelar etc. Med folding på drar den 200W. Räknar man lite på det så blir det en ökad elkostnad på 1857kr per år (jag betalar i dagsläget 1,2/kWh med alla skatter och avgifter för grön el). Normalt betalar jag 4700kr/år, alltså en ökning med nästan 40%.

Beslutet blev att jag istället skänker samma summa till Cancerfonden varje år. Förhoppningsvis ger det en lika bra effekt och så slipper jag sponsra den lokala ganska otrevliga elleverantören.

Skulle jag har burken på 24/7 ändå skulle jag kanske folda men just nu känns det inte som en bra idé för mig.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Päronsaft
Straffbart ?

Folda är dumt för miljön och för el-priset, sen får ni säga vad ni vill.
Sen vete sjutton vad det är bra för.....att hitta proteiner? det finns i kött mm.

Inte alls dåligt för miljön vill jag påstå! eftersom många som foldar redan har sina datorer på 24/7 så spelar de ingen roll för miljön och varför inte utnytja den kraften som redan finns som inte används? men visst de finns många olika saker som spelar in men min första tanke är att detta borde ju inte spela så stor roll!

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk

Det går ju faktiskt att folda utan att ha datorn i gång dygnet runt med.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Min herre känner till att den sista reaktorn i Barsebäck stängdes 2005?

Oj, så komprometterande. Tack för att du rättar mig. Nåväl, Ringhals, Forsmark och Oskarshamn bör dock vara kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Det går ju faktiskt att folda utan att ha datorn i gång dygnet runt med.

Självklart så går de men jag menar på att det kommer inte att påverka strömkonsumtionen speciellt mycket

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Självklart så går de men jag menar på att det kommer inte att påverka strömkonsumtionen speciellt mycket

Jag har dragit ner på foldingen en aning för jag fick medelande från mitt el bolag att de kommer öka kostnaderna framöver...jag märkte att jag fick ca:100kr mer per månad när jag folda på två datorer dygnet runt..inte så farligt, det kan man ta..men när de ökar från 85/kwtimkr til 135kr, då måste jag spara på elen...men jag foldar på då när jag är vid datorn...sedan stänger jag av...det ger något bidrag i allafall.....men märkt att jag förlorar nu i placeringen... ...men jag är glad ändå...jag hinner göra ett par wu varje dag....