Kan inte installera Crysis Warhead

Permalänk

Kan inte installera Crysis Warhead

Jag väljer att spelet ska installeras på min E disk som har 400 GB free space.
Men ändå envisas den att den ska installera 5 GB av spelet på C vilket är en mkt liten partition skapad för operativet. 5 GB utrymme jag alltså inte har.

Allt slutar med att jag inte kan installera spelet.

Hur får jag att allt installeras på E?

//Judas

Permalänk
Medlem

Kan du inte välja vart spelet ska installeras? Finns ju den möjligheten på all mjukvara man installerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Kan du inte välja vart spelet ska installeras? Finns ju den möjligheten på all mjukvara man installerar.

Den möjlighet finns från långt alla aplikationer, det händer ganska ofta att många installationer KVÄVER t.ex. 1-2GB på System disken medans man bland annat installerar. T.ex vissa installations program är så kassa att de packar upp all skit på Systemdisken sedan kopierar över det där du valt o.s.v.

Har själv oftats problem med just denna sort.

--------

I alla fall mit enda tips till dig är att ändra var din 'TEMP' map ligger.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.134919

Följ denna typ fast lägg den på en anna partition där du har massor av utrymme, BTW det krävs att du startar om burken efter du gjort detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Klart ja väljer. spelet kräver typ totalt tio gig.
Men jag tror det är som Mugi säger, att den temporärt packar upp på C och sen flyttar över.

Hmm... artikeln är för XP jag kör Vista. Men det bör vara samma sak va?

Dock är ju vista sämre i många lägen. Så som att det inte går att disable Viloläge. Jag använder aldrig det på stationära men ändå ska det vara aktivt och ta upp 2 gig på C...

Permalänk
Medlem

Har ett liknande (Samma?) problem med vista!

jag har en partion med windows på som är på ca 50gig då jag tyckte att detta räcker gott och väl för allt ja kommer ha där!

men varje gång jag installerar ett nytt spel så kommer det upp nya mappar i "C/användare/namn/dokument" för alla spel, tex BF2 osv... och detär ju inget stort problem men denna dessa filer börjar ta upp 12gig av min 50gb partion vilket gör att utrymmet där krymper, även fast jag inte vill det. :S

Har installerat alla spelen på en helt annan HDD (Windows på en WD 320gig och en 500gig för annat) och skulle gärna vilja att allt till spelen hamnar där.

Kan säga att mapparna innehåller saker som "Screenshots, profiles, mods" (I BF2) men jag har ingen aning vad det är och varför det hamnar där. :S

Så hur får ja allt att hamna på min 500gig hdd? :S

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Nej "standby" tror jag inte att man kan avaktivera. Men "standby" tar ju inte upp något utrymme på hårddisken. Precis som i XP. För det är ju läget då all data sparas i minnet.

Det du menar är "hibernate"... då skrivs all data till hårddisken. Men i Vista så är båda dessa lägen omdöpta och sammanslagna till "sleep". Men självklart så kan man avaktivera datafilen på hårddisken.

Finns ett antal olika sätt för att avaktivera den. Men det enklaste tycker jag är att öppna diskrensning och så ta bort filen.

Annars kan man ju gå in i energialternativ och avaktivera "hybridläget".

Jag gjorde lite googlande och fann ett sätt att stänga av hibernation via cmd.
frigjorde nästan 2 GB. nice.

Men det är inte i närheten tillräckligt för att jag ska kunna installera C:WH.
dock inte provat flytta temp-mappen än.

Men som OP har jag också problem med att spel lägger sig i Documents på C.
På en tidigare dator flyttade jag rätt och slätt Documents till den större hddn. Men nu är jag rädd för att det ska fucka upp allt.

Men kan man flytta Temp-mappen bör man ju kunna få så att spel installeras i en mapp på den hdd man vill, right?

Permalänk

Mitt råd är väll att du frigör 5gb, kan inte vara så överdrivet svårt

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Mitt råd är väll att du frigör 5gb, kan inte vara så överdrivet svårt

Med en partition på 14 Gig (3-4 mer än minsta rekommenderade) är det lite svårt.