Permalänk
Medlem

Hjälp med ljud

Hej!

Det är så att jag snart ska på LAN. Jag har fetast högtalare av alla så vi tänkte att vi kunde ha lite musik från mina högtalare under lanet. Problemet då är ju att jag inte vill höra musiken i mitt headset samtidigt som jag inte vill höra mitt spel/ventrilo ljud i högtalarna. Någon idé om hur jag löser detta?

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem

2 ljudkort. jag antar att eftersom du har fetaste högtalarna så har du förmodligen också ett creative ljudkort samtidigt som du har ett integrerat ljudkrets på moderkortet. gör såhär om så är fallet:

aktivera moderkortets ljudkrets och i windows kontrolpanelen i ljudinställningarna välj huvudenhet för uppslening av ljud, till exempel din hypotetiskt ägda creative ljudkort. detta gör så att windows och dom flesta program som spel kommer automatiskt att anta att dom ska spela upp ljud genom detta kortet. sedan kan du ta dit musikprogram, t.ex winmp, och i uppspelarinställningarna välja moderkortets ljudkrets vilket då resulteras till att du får musik i ett ljudkort och allt annat i andra, sen behöver du bara koppla alla sladdar.