Spel som dissades trots att dom var bra

Permalänk

Spel som dissades trots att dom var bra

Jag saknade en sån här tråd. Hittade inte någon när jag sökte.
I motsats till http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=7883...
ska den här tråden handla om spel som du tyckte var bra,
men som sågades av recensenter och föll i glömska eller satte spelutvecklare i konkurs.
Jag börjar med;

Vampire: The Masquerade Bloodlines

Totalt dissad av både recensenter och gamers på grund av buggar och Half-Life 2.
Troika Games sattes i konkurs eftersom alla pengarna gick åt spelet som inte sålde vidare bra.
Iofs får Troika skylla sig själva som väntade med releasen till strax efter att HL2 släppts.
Vad satt då varenda gamer och spelade?
Jag har kört igenom spelet säkert hundra ggr. Helt klockren story och sjukt mysig miljö.

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/spel/vampire-the-masquerade-bloodlines/pc PÅ denna sidan så fick det bra av både Fz själva medlämmarna och super play

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Anledningen att dom fick vänta med att släppa bloodlines var ju att det var gjort i source motorn. Och dom fick inte släppa det innan HL2 eftersom HL2 var source motorns flaggskepp. Jag köpte det någon dag efter release och hade en del problem med buggar, men det var ändå ett helt klockrent spel.

Ett annat spel som dissades av köparna var beyond good and evil, det är bland dom bästa spelen jag spelat, har fått bra resultat på recensioner och alla som spelar det brukar säga att det är grymt bra spel. Men ändå fick det urdåliga försäljningssiffror.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil-Bosse
Anledningen att dom fick vänta med att släppa bloodlines var ju att det var gjort i source motorn. Och dom fick inte släppa det innan HL2 eftersom HL2 var source motorns flaggskepp. Jag köpte det någon dag efter release och hade en del problem med buggar, men det var ändå ett helt klockrent spel.

Jaha, jag hängde inte riktigt med i svängarna när det hände
Tyckte det va stupid av troika att göra släppet efter HL2, men nu förstår jag varför
HL2 var ju minst lika bra det, men synd att VTMB och troika gick åt fanders. Personligen hoppas jag på att andra spelutvecklare gör en fristående uppföljare med en liknande skön dialog och story.

Citat:

Ett annat spel som dissades av köparna var beyond good and evil, det är bland dom bästa spelen jag spelat, har fått bra resultat på recensioner och alla som spelar det brukar säga att det är grymt bra spel. Men ändå fick det urdåliga försäljningssiffror.

Jag finner det också väldigt förundrande att spelets försäljningssiffror blev så låga. Spelet kanske inte nådde ut till en så bred publik? :S

Permalänk
Medlem

Oops de var fel tråd...

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk
Medlem

Beetle Adventure Racing, Det var mkt bra fast sålde knappt nånting.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Rising Lands som va ett utmärkt rts när det kom 97 och fortfarande är. Vet inte hur många gånger ja spelat om de. Nästan så man borde plocka fram cd igen

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk

C&C Renegade absolut, fps lirare kollar på grafiken och säger att det suger svett.
Och i andra stunden säger dem att westwood bara kan göra strategi spel.
Vilket också påpekas i recensioner, men att dem har lyckats att göra ett fps spel som håller.
Jag skulle säga att detta är det bästa och roligaste multiplayer fps:en jag någonsin har spelat.
Det är grymt intensivt och för att vinna krävs teamplay (i de flesta fall ).

Riktigt synd att det inte har fått den publiciteten och popularitet som det verkligen förtjänar!

Citat:

"Westwood has never made a shooter before, and you can tell. That doesn't mean Renegade isn't a fun game. For one thing, Westwood is extremely experienced at making multiplayer games, and that too comes across in Renegade"- Gamespot

EDIT: Operation Flashpoint är också ett sånt spel

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Global Operations.
Där har vi ett sjukt bra FPS, med rolig multiplayer och fantastiska roller; Medic, Recon, Sniper osv osv.
Det hade kunnat vara det nästa CS, men det nådde inte ut till så många :/
Nån som lirat det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
EDIT: Operation Flashpoint är också ett sånt spel

OFP
Kommer ihåg hur vi lirade det dagarna i ända
Vad sägs som en OFP kväll nån dag? xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren

Jag finner det också väldigt förundrande att spelets försäljningssiffror blev så låga. Spelet kanske inte nådde ut till en så bred publik? :S

BGAE sålde inte bra för att Ubisoft släppte det samtidigt som Prince of Persia: The Sands of Time och Splinter Cell.

En tvåa är dock beräknad att komma, finns till och med en teaser om du inte missat den.

Själv kan jag dock inte komma på ett spel.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

C&C Renegade spelade jag mycket när det va nytt på lan o sådär.. visst, det va extremt kul i början.. men kändes inte som det höll i längden.. man tröttnade efter några dagars lan:ande =/

Operation Flashpoint blev väl inte dissat? vet väldigt många som spelade det.. dock så va det ju väldigt buggit när det kom.. och många klagade på att det laggade as online.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Knights and merchants, helt klart. Kunde blivit en KAM 2, men företaget gick i konkurs

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
C&C Renegade spelade jag mycket när det va nytt på lan o sådär.. visst, det va extremt kul i början.. men kändes inte som det höll i längden.. man tröttnade efter några dagars lan:ande =/

Operation Flashpoint blev väl inte dissat? vet väldigt många som spelade det.. dock så va det ju väldigt buggit när det kom.. och många klagade på att det laggade as online.

Tålamod va en bra egenskap när OFP lan va på gång
Men när det väl lirades va det ett spel bland kungarna
Dissat och dissat, det är väl inte så känt bland vanliga dödliga, men många nördar och gamers vet vad det är

Permalänk

Tycker Titan Quest passar i denna tråd.

Permalänk
Avstängd

Som redan nämnt så är C&C Renegade ett mycket bra exempel. Alla hatar det, men ack vad jag älskar det.

Kan detta vara en uppföljare mån tro?

EDIT: Fan, såg att det var cancelled, precis som Renegade 2. *snyft*

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Global Operations.
Där har vi ett sjukt bra FPS, med rolig multiplayer och fantastiska roller; Medic, Recon, Sniper osv osv.
Det hade kunnat vara det nästa CS, men det nådde inte ut till så många :/
Nån som lirat det?

Hade glömt bort det spelet. Körde nog bara betan/demo men visst det var riktigt roligt. Om jag inte minns fel så var det klart mer realistiskt än CS. Man kunde t ex skjuta genom vissa material (och det var ingen bugg:)). Vet inte varför jag aldrig köpte det...antar att jag fastnade för nåt annat spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
EDIT: Operation Flashpoint är också ett sånt spel

OFP var som sagt en stor succé både bland recensenter och spelare och såldes över miljonen ex så det tycker jag inte lämpar sig i denna kategori av spel

Permalänk
Medlem

Codename Eagle

Folk fokuserade på SP-delen som hade en hel del 'flaws'. Däremot brukar dom flesta som testar MP bli frälsta relativt snabbt! Bland det roligaste LAN-spel som finns.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Codename Eagle

Folk fokuserade på SP-delen som hade en hel del 'flaws'. Däremot brukar dom flesta som testar MP bli frälsta relativt snabbt! Bland det roligaste LAN-spel som finns.

Codename Eagle är underbart. Spelar hellre det än battlefield

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Codename Eagle nötte man en hel del .. men dock SP då.. största delen jag minns dock är banan då man skulle fly med ett flygplan och jag fick fan aldrig skiten att lyfta.. eller jo efter lång frustration

Men OFP .. kom inte det under tiden då CS va som allra störst eller iaf höll på o bli riktigt stort? Det va riktigt svårt att konkurrera mot CS, och fortf iof är svårt när det gäller FPS spel... CS har fortf otroligt mycket spelare.

Ett spel som jag faktiskt skulle vilja ta upp är "Black Hawk Down". Visst det var någorlunda laggit, men fan vilken skön spelkänsla det hade online.. Jag orkade inte CS och alla barn som kom in i cs-världen.. så jag spelade BHD i ca 1år aktivt i en svensk seriös klan.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=101410

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Global Operations.
Där har vi ett sjukt bra FPS, med rolig multiplayer och fantastiska roller; Medic, Recon, Sniper osv osv.
Det hade kunnat vara det nästa CS, men det nådde inte ut till så många :/
Nån som lirat det?

Själv har jag spelat igenom det minst 5gånger . Och tycker verkligen om det. Bara synd att jag inte har sett någon 2a.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Haha jo nog minns jag Global Operations!
Riktigt kul när man var mindre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Command & Conquer: Generals.

Jag har hört så mycket skit om det spelet, alla "riktiga" C&C-fans har som någon sorts initieringsrit att man måste kasta dynga på Generals.

Faktum är att det är ett bra spel, definitivt roligare än många andra RTS-spel, enda problemet var egentligen att grafiken var lite väl cartoonig.

Jag anser tillochmed att Generals var bättre än World in Conflict, som fick massivt bra recensioner men inte var värt mer än 7/10 i min mening.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Dem jag sa i den tråden + kan nu lägga till Stalker Shadow of Chernobyl (blir MYCKET bättre efter ett par timmas spelande), Chronicles of Riddick (bästa fps 2004 efter HL2 och UT2004, bättre än Far Cry och Doom 3 enligt mig) och Grim Fandango. Spelen är väl kanske egentligen inte direkt underskattade eller dissade, åtminstone inte av dem som kört dem. Men det är just problemet, många har inte kört dem spelen vilket är synd.

Permalänk
Medlem

Måste ju nämna mitt alla tiders favorit spel som aldrig blir nämnt någonstans förutom i vissa benchmarks.
Call Of Juarez.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Måste ju nämna mitt alla tiders favorit spel som aldrig blir nämnt någonstans förutom i vissa benchmarks.
Call Of Juarez.

Köpte det nyss för 59kr, har dock inte hunnit köra så mycket än men vem vet det kanske kommer med i min lista sen ;).

Permalänk
Medlem

Håller verkligen med om att Beyond Good and Evil inte fick den uppmärksamheten den förtjänade, grymt bra spel som skiljer sig från mängden.

Ett annat spel som jag tycker passar in här är Savage: The Battle for Newerth, tyckte det va riktigt skoj när det kom, men ingen verkade veta om att det fanns :\
Var lite synd att det krävdes ganska många spelare för att det skulle bli vettiga fighter, var lite svårt att få ihop..

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag blir överraskad om nån av känner igen och har spelat är:

Sanitarium is a point-and-click adventure game released in 1998 by ASC Games.

Riktigt härligt spel... tror jag varvade det 3ggr.. älskade den lite skräck-thriller storyn. Jag älskar spel som t.ex monkey island 3 .. sanitarium och liknande äventyrsspel.. underbara.. förstår inte varför dessa typer av spel nästintill försvunnit =/

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

FIFA06: Road to the world cup (xbox360). Singleplayerläget var bedrövligt men i multiplayer var det sjukt kul. Grafiken var också snyggare än alla uppföljare i samma genre.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Måste ju nämna mitt alla tiders favorit spel som aldrig blir nämnt någonstans förutom i vissa benchmarks.
Call Of Juarez.

Tänkte precis skriva det. Håller på och lirar det nu, hur bra som hellst.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

SOS: The Final Escape till PS2.
Någon som spelat detta underbara spel?

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.