Permalänk

Ny dator, sista kollen

Efter att ha läst en hel del trådar här på sweclockers + andra sidor har jag fått ihop en tyst dator som jag tycker verkar helt ok...

Skulle vara bra med kommentarer dock, eftersom det är första datorbygget, så att jag inte fuckat mig totalt

+ Grafikkort http://komponentcenter.pccitybusiness.se/m4n?seid=etailer-pro...

Beställer förmodligen nån gång i veckan om allt ser bra ut!

Permalänk

kanske ett bättre grafikkort?

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd

vad ska du ha den till ?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Beroende på användningsområde skulle det kanske vara trevligare med ett bättre grafikkort än en velociraptor-disk, om du måste hålla budgeten alltså.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

köp 4 gig minne ist för 8, och lägg den mellanskillnaden till ett gkort; radeon 4870.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
köp 4 gig minne ist för 8, och lägg den mellanskillnaden till ett gkort; radeon 4870.

Han har valt 4 redan, inte 8

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är bra som det är såvida du inte tänker spela crysis eller far cry 2 (nog bara de 2 som kräver bättre grafikkort) som många verkar köpa grafikkort just bara för de spelen, sedan kan du alltid köpa ett nytt grafikkort o sätta in när det är värt senare då bättre kommer ut som klarar spel med höga krav som crysis som standard.
skulle kanske sagt 4850 med passiv kylning men vet inte om den versionen är ute att köpa än.

annars så ser det bra ut om man tänker på uppgraderinsmöjligheterna med den setupen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandi
Han har valt 4 redan, inte 8

Nej...han har valt 8gb. 2 stycken paket med 2*2gb vardera blir 8gb om jag inte har helt fel.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

stämmer det är 8
står 2 i kryssfältet

Permalänk
Medlem

exakt, 8 gb, men här blir man dumförklarad om man läser rätt nädå, men 8gig är "för mkt" jämfört med vad resten av paketet presterar.. han får säkert 7-800 över om han plockar bort ett kit, och då har han över 2000kr på grafikkort om han väljer att lägga det där, och då blir det ett 4870

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound lär vara bättre än Arctic Silver 5; lite bättre kylning, Mx-2 innehåller inte metall, samt Mx-2 behöver ingen inbränning för att funka optimalt.

Permalänk
Medlem

onödigt med en sådan stor velociraptor. räcker med 74 alt 36 gb då jag inte tycker att den disken behöver användas för lagring.(Förutom operativsystem dvs)

Permalänk

Jag ska ha den till huvudsakligen bildredigering, därav val av grafikkort (http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...), minne och hårddiskutrymme.