Crysis WarHead och DX10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tyck så du, "det jag tycker är så" alla andra är nötter.

Crysis är ett unikt fps med fina miljöer och underbar fysik. Warhead är ett grymt action-fyllt spel.

Lär dig skriva och stava innan du tar dig an så pass långa inlägg.

ROFL.

Lära mig skriva och stava? Ska det komma från dig??

Min avsikt är inte att provocera crysis fans, trots att jag kan förstå att ni blir provocerade av mitt inlägg. Allt jag säger att JAG anser att spelet suger, så pass mycket att jag tom blir förbannad och känner för att avreagera mig på ett forum som detta. Jag har all rätt i världen att tycka så och att vädra mina åsikter.
Men som vi alla vet; smaken är som baken....

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
ROFL.

Lära mig skriva och stava? Ska det komma från dig??

Min avsikt är inte att provocera crysis fans, trots att jag kan förstå att ni blir provocerade av mitt inlägg. Allt jag säger att JAG anser att spelet suger, så pass mycket att jag tom blir förbannad och känner för att avreagera mig på ett forum som detta. Jag har all rätt i världen att tycka så och att vädra mina åsikter.
Men som vi alla vet; smaken är som baken....

DÅ skriver du inte saker som "Så fruktansvärt tråkigt och hjärndött att man fan blir rädd när man inser att det faktist finns folk som gillar det"

För du står inte över någon du är inte bättre än någon, varför skulle du bli rädd? Tyck som du vill men avreagera dig inte på dem som faktiskt gillar spelet.
Du oss som gillar spelet att framstå som onormala.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om stavning? Crysis Warhead var bra mycket bättre optimerat än vanliga Crysis men usch vad kort det var, kom ju inte ens in i spelet innan det var slut. Grafiken var ju nice så klart men handligen och filmerna blev bara sämre och sämre mot slutet. Sista filmen i spelet var ju rent kass. Dock gilla ja förstörelsen på vägen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Spelet var långt från bra optimerat, det var inte enns optimerat alls. Lånade spelet igår av polaren och tja... redan klar med skiten, vist var väl hyffsat men inget spel värt att lägga ett öre på, aldeles för kort och väldigt o-optimerat.

Vissa baner flyter bra i 35-45 FPS på deras rekomenderade inställningar, andra banor störtdyker till 10-15 FPS och det med samma inställningar, ( typ tredje och fjärde banan ) De har värkligen inte haft en test grupp för att kolla prestandan må jag säga.

Första Crysis hade exakt samma problem, vissa baner flöt i 30-40 FPS för mig, sedan fanns det en i slutet man fick trevliga 5 FPS. Vist spelet är krävande men man kan ju faktist begära att det är optimerat!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

DX9 verkar fungera bättre för mig med. Körde först DX10 och kunde komma ner till 15 fps när jag titta i en rök efter en explosion och kanske runt 20-30 fps hela tiden. På DX9 har jag uppåt 35-45 fps nästan hela tiden, den kan även sjunka till 25-30 men åker upp rätt fort. Enthusiast kör jag på btw och 1280*nånting. ingen AA eller AF. Tycker ändå att det känns kasst för att va "bättre optimerat".

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Spelet var långt från bra optimerat, det var inte enns optimerat alls. Lånade spelet igår av polaren och tja... redan klar med skiten, vist var väl hyffsat men inget spel värt att lägga ett öre på, aldeles för kort och väldigt o-optimerat.

Vissa baner flyter bra i 35-45 FPS på deras rekomenderade inställningar, andra banor störtdyker till 10-15 FPS och det med samma inställningar, ( typ tredje och fjärde banan ) De har värkligen inte haft en test grupp för att kolla prestandan må jag säga.

Första Crysis hade exakt samma problem, vissa baner flöt i 30-40 FPS för mig, sedan fanns det en i slutet man fick trevliga 5 FPS. Vist spelet är krävande men man kan ju faktist begära att det är optimerat!

Hur vet du att spelet är dåligt optimerat? har du tillgång till källkoden?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Åh gud, jag kan inte garva... hjälp

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Hur vet du att spelet är dåligt optimerat? har du tillgång till källkoden?

Som jag sa, eftersom vissa baner flyter bra i 35-45 FPS medan andra går i 10-15 FPS.

Du kan kalla det vad du vill men spelet är inte optimerat. jag syftar inte på hur 'spelet' är optimerat gentemot hårdvara, utan hur spelet är optimerat gentemot sig självt, och att hur otroligt stora skillnader det är mellan kartor.

Som jag skrev, jag spelade på de inställningarna som spelet rekommenderar att man kör på det gkortet jag har ( se sig ) blir mycket spelbart på de flesta banor, men finns ett fåtal då man inte får mer en 10-15 FPS, alltså helt ospelbart. Vist går det ganska lätt att lösa genom att ta och sänka ner shadern till lägsta o vips så blir 10-15 FPS 75 FPS.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Testpilot

Ok, skulle kalla det du beskriver för balanserat iomed att det är skillnaden du syftar på men då är ja med.

Optimerat i min värld syftar på koden och eftersom Crysis är det snyggaste spelet ute för tillfället så är det ju rätt troligt att det är det mest krävande samtidigt. Skillnad vore ju om man hade ett spel som ser ut som Duke Nukem 3D men kräver samma hårdvara som Crysis, då skulle jag nog dra till med en gissning att det är dåligt optimerat.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Inga problem att springa genom detta lir i 1680x1050 på maxade inställningar ...

Permalänk
Medlem

Kör crysis, men känner av lite hugg då och då. Har det stöd för CF eller inte?

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

En grej jag märkte var att på banan när man åker på tåget, den hackar när tåget är i rörelse av någon anledning. Men så fort tåget stannar på de platserna som är tänkt att det ska stanna så upphör hacket. Vi talar en 15 fps skillnad minst.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
Kör crysis, men känner av lite hugg då och då. Har det stöd för CF eller inte?

Om du menar första Crysis (inte Warhead) så verkar det inte ha stöd för CrossFire, jag har iallafall inte fått det att funka. Warhead däremot tycker jag funkar bättre sen jag skaffade CrossFire men är tveksam till att det går dubbelt så snabbt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jepp, jag menar första crysis. Ska testa att köra med ett kort och se om jag får mer FPS. Kör nu på stället där vetenskapsmannen precis har sabbat maskinen och allt är svart. Man ska springa ut ur basen. I eldstrider ligger jag på ca 35-40 FPS. 1610*1050 och high på allt. Återkommer med testet på ett kort.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

bästa jag sett på jag vet hur länge..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knicke
Inga problem att springa genom detta lir i 1680x1050 på maxade inställningar ...

Yeah right..

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Fan asså, spelet e ju fuckat. Stängde av crossfire och körde med ett kort och jag hade samma FPS på samma ställe av banan med samma inställningar, har testat flera ggr både med crossfire ON och OFF, sprungit runt och dödat lite. Får exakt samma FPS med ett som två kort. Alltså Crysis (1) har inte ett yota stöd för crossfire.

Tillägg: La in Warhead coh måste säga att det flyter som det ska. Ha dock inte lirat så länge men det verkar som att det stödjer crossfire bättre än Crysis (1).

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk

Har klarat ut crysis jag med tog 5-6h , märkte och så lagg vid is bannan när jag maxade men satt ner på gamer configs så gick det lagg fritt . .
aja lite besviken på min dator men ,
får nöja mig med gamer configs om jag ska kö ut det igen xD