felaktig boot.ini på eee 901

Permalänk
Medlem

felaktig boot.ini på eee 901

jag har precis fått igång min eee 901 som jag installerade xp på enligt guiden här på sidan. problemet är att jag bara kan starta om jag har usb stickan i som innehåller xp skivan. på c:\ så saknas boot.ini men det finns en fullt fungerade på usb stickan som inte fungerar att kopiera rakt av. är det någon med windows xp på sin eee pc 901 som kan skriva exakt va de står i sin boot.ini?

Visa signatur

:)

Permalänk
Sötast

Re: felaktig boot.ini på eee 901

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
jag har precis fått igång min eee 901 som jag installerade xp på enligt guiden här på sidan. problemet är att jag bara kan starta om jag har usb stickan i som innehåller xp skivan. på c:\ så saknas boot.ini men det finns en fullt fungerade på usb stickan som inte fungerar att kopiera rakt av. är det någon med windows xp på sin eee pc 901 som kan skriva exakt va de står i sin boot.ini?

Om det hjälper vet jag inte men här är min!

[Boot Loader] timeout=30 Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noexecute=alwaysoff

Lycka till!

Permalänk
Medlem

tyvärr blev det inte mycket skillnad...

Visa signatur

:)

Permalänk
Sötast

Prova denna guiden:

http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb

Har personligen uppdaterat den för 901 stöd.

Problem finns för de som ska göra bootstickan från 64bitars OS. då krävs annan programvara.