Permalänk
Medlem

alltså jag är så dålig på att kräva saker, förra gången jag skrev att jag ville ha något i kompensation så sket dem i att svara bara... man bah, ahapp... kul.

fett kul om man skulle få en nox/mythos i kompensation, måste skaffa social skills and aggression to the max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Colemeister .

*EDIT*
http://www.multitronic.se/index.php?prod=M50VM-AS023C

Det bästa av två världar? 1680x1050 till ett bra pris

Det är väl tyvärr just det som saknas? M50:n har WXGA+, vilket oftast innebär 1440x900.

Permalänk

Ojsan gunteman, vilken miss av mig.

Aja, vi blir säkert nöjda när den kommer iaf. Jag orkar faktiskt inte bry mig längre.

Permalänk
Medlem

Dags o rycka upp tråden till ytan igen:

"Jag har faktiskt en god nyhet att ge för en gångs skull. Din dator ligger i produktion och håller för närvarande på att testas, så att den bör vara klar och lämna oss inom 3-4 arbetsdagar"

Permalänk
Medlem

sweet! fan vad jag vill ha min dator... snooor

Permalänk

Naglmor beställde när?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naglmor
/hug /clap /dance (Kan nog bli en edit på det här, men det är trevligt att få uttrycka något när det till sist kom goda nyheter)

Någon som slår min beställning den 27 Juli? ^^

Redundansvarning

Permalänk

halleluja! fan på tiden att det börjar hända någonting i zepto fabriken. Jag beställde den 8:e aug, så med lite tur så har man burken innan jul iaf=)

Förresten, om det är någon som mot all förmodan faktiskt får sin burk levererad så får ni gärna ge ett uttlåtande

Permalänk
Medlem

ingen annan än Naglmor som hört något om leverans?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

INC. "Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag"

Permalänk
Medlem

sweeet, ,lär ju ta minst en vecka till för oss andra

Permalänk
Medlem

Haha, som många skriver verkar UPS vara mindre kapabla i denna geografiska informationssystemsålder att hålla koll på paket och dess destination. Får mejl från UPS med sändningsnummer den 29e, leveransdatum 30e. Följer leveransen på deras system under 30e, "UTE FÖR LEVERANS". Bor på åkern utanför Uppsala och sitter och väntar mellan 9-19, deras system står kvar på "UTE FÖR LEVERANS". 5 minuter över sju ringer jag deras kundtjänst, går snabbt att få prata med någon, ger honom mitt sändningsnummer, får till svar att paketet tydligen har registrerats först på eftermiddagen, och kommer skickas den 1a. Så bra ert trackingsystem verkar fungera, tänker jag. Tar sedan tillfället i akt för att kolla så min adress stämmer eftersom jag har ett par å och ö, javisst, han läser upp det korrekt för mig och jag avslutar samtalet. Uppdaterar senare på kvällen trackingsidan och läser då "MOTTAGAREN BEGÄRDE TILLFÄLLIG ADRESSÄNDRING" , vilket jag inte alls gjort men jag antar att de måste ha någon ursäkt i systemet för att registrera att jag ringt och inte fått mitt paket.

1a oktober. Sitter nu igen och väntar på att UPS ska dyka upp. Kollade för en halvtimme sen trackingsidan, och ser till min besvikelse att "ETT KORREKT GATUNAMN KRÄVS FÖR LEVERANS. UPS FÖRSÖKER ATT SKAFFA DENNA INFORMATION". Vilket skämt! När jag igår ringde och kollade att adressen ska fungera! Och nej, alla i Sverige kan inte stolt visa upp ett "korrekt gatunamn". Ringer igen UPS för att fråga hur fan det går för dem, får snabbt svar. "Nej, det är ju en korrekt adress men vår chaufför verkar inte hitta dit, kan du ge mig en en kort vägbeskrivning, och ditt nummer så skickar vi ut honom imorgon igen och så ringer han genom trafikcentralen om han inte hittar" och "han kommer att komma mellan 9 och 17".

Mina dagar för att sitta och vänta på UPS börjar sina.. Det enda jag kan ge dem är att det går snabbt att få tag på dem centralt och att de är trevliga. Kompetens och tillförlitlighet på system och personal (jag skulle kunna ha gett en utmärkt vägbeskrivning i det första samtalet om han bara hade frågat) går att ifrågasätta..

RANT RANT RANT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naglmor
Haha, som många skriver verkar UPS vara mindre kapabla i denna geografiska informationssystemsålder att hålla koll på paket och dess destination. Får mejl från UPS med sändningsnummer den 29e, leveransdatum 30e. Följer leveransen på deras system under 30e, "UTE FÖR LEVERANS". Bor på åkern utanför Uppsala och sitter och väntar mellan 9-19, deras system står kvar på "UTE FÖR LEVERANS". 5 minuter över sju .......

RANT RANT RANT

Alltså jag gillar inte UPS, det var typ lika när jag skulle få min ipod nano för nått år sen... Först så skickar dom upp en förare som tydligen har åkt runt i Falun hela dan, men eftersom vi har portkod i lägenheten så kunde han inte komma upp, och åker därför tillbaka med paketet där han startade ifrån (minns inte riktigt var det var, typ Örebro eller nått)..

Nästa dag händer samma sak igen, och jag får be om adressändring till en annan adress där jag också bor, där portkod inte existerar så att det skulle bli lättare för dem, men då tar det en dag extra för dem att ändra...

Den dag då ipoden skulle komma så ser jag bilen i andra änden av gatan och står och letar efter rätt nummer, tyvärr skulle jag iväg med ett tåg just då så jag han inte gå och prata med honom, men goddamn, vilka förare de har.

De kunde ju ha ringt första gången så kunde jag bara kommit ner och hämtat paketet när de inte visste koden, eller hur?

hoppas det går bättre den här gången^^

Permalänk
Medlem

Nu står den framför mig installerad med Windows Vista 64 Om ni bor avsides etc. ring till UPS direkt när ni får första mejlet från dem och ge vägbeskrivning.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ett mail: Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag.

Fint att det händer något, jag beställde 7/8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naglmor
Nu står den framför mig installerad med Windows Vista 64 Om ni bor avsides etc. ring till UPS direkt när ni får första mejlet från dem och ge vägbeskrivning.

nice är den schysst? Kan inte du göra en recension med bilder och så, skulle vara grymt!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
nice är den schysst? Kan inte du göra en recension med bilder och så, skulle vara grymt!!

Måste till jobbet snart så det blir kortfattat.

Bilder: Se Noxtråden, jag har inte stirrat mig blind på dem men beskrivningar och bilder är i stort lika som på min Nexus, förutom att fingerprint-läsaren är igensatt (man kan se "etsningen") och kameraglaset är tomt (det finns dock fortfarande kvar). Baksnus kanske inte rekomenderas då det gärna vill fastna partiklar i ytan som är rubbery rubbery (skönt att ta på om man är ytfetischist, se Salad Fingers för att förstå vad jag menar) I övrigt påminner den om the Dark Knight.

Prestanda och stabilitet: Ingen kännbar värmeutveckling efter ett par timmars WAR-spelande men det är inget jag har siffror på. Än så länge tuffar den bara på. Fläkten beter sig som Noxarnas fläkt har beskrivits, den är "av" eller i full fart. Den går på några sekunder då och då under vanlig surfning, ordbehandling.

Permalänk
Medlem

har nu äntligen fått min Nexus dock så låter de mysko tickande ljud ifrån fläkten annars så ser det bra ut.. installerar OS nu då jag handlade utan, Linux e ju gratis

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
har nu äntligen fått min Nexus dock så låter de mysko tickande ljud ifrån fläkten annars så ser det bra ut.. installerar OS nu då jag handlade utan, Linux e ju gratis

Mc, kan du testa 3.5mm-utgången lite och se om du också har interference i form av ett svagt "buzz", är lite besviken på detta om det inte går att hantera på något sätt.

Permalänk
Medlem

fick ett trevligt mail igår! Datorn kommer på måndag jippi!!

Permalänk
Medlem

Jag fick min Nexus igår och har nu insallerat allt nödvändigt och tycker att allt känns kanon...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ylfo
Jag fick min Nexus igår och har nu insallerat allt nödvändigt och tycker att allt känns kanon...

När beställde du din? Jag beställde ca 20 aug, väntar min i mitten av okt

Permalänk
Medlem

som jag skrivit innan, 7/8...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naglmor
Mc, kan du testa 3.5mm-utgången lite och se om du också har interference i form av ett svagt "buzz", är lite besviken på detta om det inte går att hantera på något sätt.

Beroende på hörlur och ljudkort kan ett brusljud ibland uppstå när inget ljud spelas upp. Mina Koss Porta Pro brusar när jag använder dem med min Nox, det gör däremot inte mina Sennheiser HD 555.

Jag läste om någon som avhjälpt brus-problemet genom att koppla en extra förlängningssladd (med volymkontroll) mellan hörlurssladden och ljudkortet. Pröva det ifall du har något sådant liggandes.

Permalänk

Fick min idag iaf, är rätt glad ^^
Ni som valt 9 cells batterier, ungefär hur bra är det när ni kör lätta applikationer, och är typ idle? Film/spel osv? Är lite spänd hur den kommer klara mina 5-timmars resor till flickvännen

Permalänk
Medlem

"Tack för din beställning hos Zepto Computers – er order skickas idag." Blev skitglad. Har beställt 9650 grafikkortet och det var meningen att jag skulle få datorn om ca två veckor. Men så när jag ringde och skulle dubbelchecka varför de skickade den igår redan så hade de råkat sätta in det gamla grafikkortet... suck. Två veckors smärta kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
alltså jag är så dålig på att kräva saker, förra gången jag skrev att jag ville ha något i kompensation så sket dem i att svara bara... man bah, ahapp... kul.

fett kul om man skulle få en nox/mythos i kompensation, måste skaffa social skills and aggression to the max

Man kan aldrig kräva saker via mail
Jag jobbar i supporten och de som mailar och säger brådskande och är sura tar man inte lika allvarligt som de som ringer och är förbannade

Jag ska få min Mythos om 2 veckor efter att ha beställt den förra månaden.
Tar det längre tid så ringer jag dom och kräver kompensation eller säger till dom att avbeställa och tar mina pengar någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Kul att se att Nexus faktiskt existerar ^^

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk

Fick min nexus igår och nu är allt installerat och klart och jag måste säga att jag så här i början är extremt nöjd med datorn. Det tog en jävla tid innan jag fick den men den var värd att vänta på. En liten tröst till er som fortfarande väntar kanske=) Beställde även en väska med men den är försenad som det ser ut...humor Zepto humor. Det är tur att grejorna håller bra kvalite från zepto för annars hade de med tanke på sina leveranstider kånkat för länge sedan.