Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bryngel1989
Äntligen har jag fått tillbaka mitt nätagg eller jag fick ett nytt efter 5-6 veckors väntan! Detta nätagget surrar inte och de är skit gött!

vart köpte du den? 5-6 veckor utan dator funkar ju inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
vart köpte du den? 5-6 veckor utan dator funkar ju inte

Köpte det på inwarehouse men som tur var kunde jag låna min kompis gammla dator undertiden.

Permalänk
Medlem

Hmm jag gick i köpastankar men nu blir det ett Corsair 620W ist.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Mitt agg surrade också innan jag jordade utaget till datorn, nu surrar det inte längre

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Har precis fått mitt cooltek och det funkar prima!
kan inte höra det minsta surr även om jag är i knäpptyst rum och nån centimeter från den, alltså helt knäpptyst. Även väldigt tyst när den är på får jag lov och säga

Visa signatur

Amd athlon 64 X2 4600+ | TwinMOS 2048 ddr | AXLe 8800GTS 640mb |
|MSI K8N NEO4-F | Samsung spinpoint 200gb | XP pro |
| Cooltek 600w | Samsung Syncmaster 940B | Extern HD: WD Dual-option 250gb |

Permalänk

Min cooltek 600w är knäpptyst

Permalänk

jag hade liknande surr i mitt Hiper agg var ett 580w R modellen. så cooltek är inte de enda aggen med dessa problem

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Mitt agg surrade också innan jag jordade utaget till datorn, nu surrar det inte längre

Igår när jag skulle sova så började jag plötsligt höra ett föfärligt surrande, undrade vad fasen det va och visst var det mitt cooltek ct 600W =/.
Så nu undrar ju jag självklart om det beror på att uttaget inte är jordat och vad jag kan göra åt det. Kan knappt sova med det här surret :(.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Har du datorn igång så borde den väl låte mer än nätagget? Och om du inte har datorn igång, varför inte bara sätta en grendosa med on/off-knapp före datorn så du kan bryta strömmen med en knapptryckning?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Har du datorn igång så borde den väl låte mer än nätagget? Och om du inte har datorn igång, varför inte bara sätta en grendosa med on/off-knapp före datorn så du kan bryta strömmen med en knapptryckning?

För att jag inte skulle komma åt den knappen som det är nu, vill inte ha massa kablar och grejjer framme. Och sen vill man ju att det ska räcka med att trycka på en knapp för att starta datorn, min fjärrkontroll vore ju helt värdelös om jag skulle ha strömbrytaren avstängd.
Självklart är det bara när datorn är avstängd och helt tyst i rummet som det är störande.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

hiper 580 har en funktion som gör att fläkten inte stannar av direkt utan går nån minut för att få ut varmluft! så det är helt normalt

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

nix, surrar inte här iaf. Köpt i vintras.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Hoppla, hoppla...
Fick just mitt Cooltek 600W från inWarehouse. Glad i hågen beskådade man lådan med märket " Bäst i test - Sweclockers", borde väl borga för kvalitet. Installerat och klart: så vidare värts tyst var det ju inte. 30 minuter, en ordentlig smäll och en rökpuff senare var Cooltek död tätt följd av proppen i proppskåpet. Vad annat kan man göra än att skruva i sitt gamla Deltaco reservagg och slänga sig på mailen till inWarehouse. Efter diger läsning på denna mycket upplysande tråd kanske man bör överväga ett annat nätagg. Skönt att inte fakturan är betald......

Permalänk
Medlem

precis beställt ett sådant.. håller tummarna för att det inte är ett måndagsexemplar, men är det ett sånt så har man garanti, det händer alla tillverkare.

vore dock intressant att se någon slags statistik över hur många % av dessa agg som returneras, det är ju det som är intressant.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Deltaco är tillbaka i lådan. Fick ett nytt ex efter mitt förra inlägg i tråden och det har snurrat felfritt fram till för någon vecka sedan då det brann på samma sätt som det första. Tyvärr kan jag inte använda den fina Antec-PSU som följde med lådan då jag har den oförskämda ovanan att köpa Asus mobo. Nu skiter jag i Cooltek

Permalänk
Inaktiv

har själv ett cooltek 600W sen i vintras. har fungerat riktigt bra med stabiltaspänningar utan det såkallade "sörret" mm. DOCK så låter det som vissa har sagt lite väl mkt för att vara ett "tyst" nätagg. Är astyst dom första 10 minen typ, men sen startar det upp och överröstar allt... Har först tänkt att det är gången nere i 180p (med en antecs 3-cool blabla på low) som stoppar upp luften för mkt och därför leder till att nätagget blir för varmt därmed startar fläkten upp. bytade alla fläktar till Noctua 120mm 1200rpm fläktar, fast jag har den fläkten i gången på högsta hastighet så vill inte nätagget bli tyst. riktigt psykande. Går nu i tankarna om att skruva upp skiten och sätta i en noctua även där och köpa en zalman Fanmate och trycka dit så kanske man får tyst på det. Köpte det i förtroendet efter sweclockers test, och att det var en papstfläkt vars märke jag har varit nöjd med förr och känner mig lite lurad faktiskt. Hade jag vetat detta innan så hade det blivit ett corsair 520w eller 620w som verkar fungera mkt bättre.

Men vad tror ni om att modda in en liten noctua med en fanmate i det?

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte Sweclockers bör se över sin utmärkelse av detta nätagg.

Uppenbarligen lider produkten av bristande kvalitet, och således bör Sweclockers ta sitt ansvar och se till att folk inte fortsätter köpa det här agget under felaktiga pretenser.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Frågan är om inte Sweclockers bör se över sin utmärkelse av detta nätagg.

Uppenbarligen lider produkten av bristande kvalitet, och således bör Sweclockers ta sitt ansvar och se till att folk inte fortsätter köpa det här agget under felaktiga pretenser.

Vänta lite här nu, ta våra recensioner för vad de är. Vi testar ett exemplar under en kort period och gör en utvärdering. Vi har ingen möjlighet att "kvalitetssäkra" produkter.

Edit: Sen tycker jag du är lite snabb med att döma ut Cooltek. Nätagget har tydligen sålt väldigt bra, och de som är missnöjda skriker alltid högst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

xphaze
Jag håller med dig till hundra procent. Det är självklart inte Sweclockers ansvar att se till att produkterna fungerar och den problematik som jag stött på dyker kanske inte upp i era tester.

Jag tycker dock inte att det är snabbt att döma ut Cooltek när man råkar ut för två exemplar av samma modell som båda tvärdör. Jag jobbar som illustratör och 3D-grafiker och då har man inte tid med datorer som lägger ner. Jag vet folk som använder nätagget och är skitnöjda men för mig är komponenten i fråga inte tillräckligt pålitlig för att jag ska kunna använda den i min dator.

Man kan råka ut för ETT måndagsex, men två blir en vana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Vänta lite här nu, ta våra recensioner för vad de är. Vi testar ett exemplar under en kort period och gör en utvärdering. Vi har ingen möjlighet att "kvalitetssäkra" produkter.

Edit: Sen tycker jag du är lite snabb med att döma ut Cooltek. Nätagget har tydligen sålt väldigt bra, och de som är missnöjda skriker alltid högst.

Absolut, ett exemplar kan omöjligen vara representativt för alla som lämnar fabriken. Problemen som dykt upp med agget kunde ni rimligtvis inte hittat på en kort liten recension.

Däremot tycker jag gott ni kan visa god proffessionalism och lägga till en notis om att flera användare haft stora problem med sina nätagg.

Och visst skriker de missnöjda högst, men det gäller alla andra nätagg också. Det är inte bara Cooltek som sålt många nätagg, men trots detta är Cooltek nästan överrepresenterade bland användare som har problem med nyare nätagg (Borträknat Hipers och Antec's snedsteg).

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har ett CT 600 nätagg som jag haft sen jag fick det som utbyte för mitt gamla BZerk 500W (kommer från samma fabrik, finns dock inte längre) som gick upp i rök i slutet på oktober 2007. Jag har inte haft något problem med surrade när det är avstängt och jag kör med ojordat eluttag så jag tvivlar på att det är en anledning, som någon sa längre upp så kan PFC:n låta en del vid väldigt låg belastning och som jag uppfattade det hade dem flesta med problem även fjärrkontroll, mao är det nånting som ligger och drar lite ström konstant. Jag har sällan min dator avstängd så jag skulle nog inte lida av det även om det lät, men jag är väl härdad -.- (6 chassifläktar som INTE är silent ) har datorn i mitt sovrum men tycker inte det är något problem.. Något man skulle kunna testa för att återskapa problemet utan fjärrkontroll är att aktivera alla sorters Wake, dvs: Wake on LAN, wake on keypress etc för att få mobot att dra så mkt ström som möjligt, har dock redan problem med min dator så har inte möjlighet att testa tyvärr.

Visa signatur

Intel 6700k @ stock || Noctua NH-U14s || ASUS R9 290X DCII || MSI Z170-A Pro || Corsair V LPX 3000MHz CL15 2x8GB || Corsair AX850 || Intel 535 240GB (OS+spel) || Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Betendet är inget jag stötte på i testet, men så använde jag heller ingen riktig dator. Men det är med största sannolikhet effektfaktorkorrigeringen (aktiv PFC) som låter, den arbetar även vid standby. Eftersom de flesta datorer drar väldigt lite ström vid standby jobbar PFC:n egentligen nedanför sitt egentliga arbetsområde och då kan sånna här ljud uppstå.

har just fått en ny fujitsu siemens som surrar i nätagget som beskrivs... Är det något som är farligt ( typ brand eller liknande ) eller är det vanligt att nättagg kan surra?