Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Ja, du menade jag, förlåt att jag inte var tydlig i mitt inlägg

aha.. ja det har jag. Körde nog 0.2v+ eller vad det är Datorn funkade först som den skulle, vet inte exakt vilken volt jag ska ha på minnena men jag har kört på detta med E6320 i några månader och det har funkat fint. E8400 funkade bra också i 1-2 dagar sen fick jag hela tiden BSOD.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

och för en okunnig vad är BSOD??? Blu screen ***** kanske eller?

Visa signatur

Nanabush was the son of the West Wind and the great grandson of the Moon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nanabush
och för en okunnig vad är BSOD??? Blu screen ***** kanske eller?

Ja, blue screen of death

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
aha.. ja det har jag. Körde nog 0.2v+ eller vad det är Datorn funkade först som den skulle, vet inte exakt vilken volt jag ska ha på minnena men jag har kört på detta med E6320 i några månader och det har funkat fint. E8400 funkade bra också i 1-2 dagar sen fick jag hela tiden BSOD.

Har du senaste bios på ditt moderkort, eftersom det ju är en ny prolle kanske det behövs?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja det har jag. Hade nog inte riktigt det senaste men det hjälpte inte när jag uppdaterade ändå. Ångrar mig dock lite att jag inte satte i Celeron och formaterade datorn för att sen prova med E8400 igen. Skickade cpun till Alina.se igår så jag hoppas att dom inte får igång den o att mitt problem löser sig med en ny cpu. Hoppas dom vill byta den mot en E8300 när dom ändå håller på också.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

fan får inte igång med en annan prosessor heller så får skicka tillbaka morderkortet....

Visa signatur

I7 stock. 295 gtx. 32" Samsung wtf...

Permalänk
Medlem

Fick mitt nya moderkort GA EP35 DS4 och det starta fint, nästan iaf. Var tvugnen att plocka bort en minnessticka så att jag bara har 2gb i just nu men ska flasha bioset sen och stoppa i den andra minnesstickan sen.

Så det var gött att det löste sig för mig, kan passa på och säga att mina minnen är OCZ Reaper HPC 2x2048MB (tot. 4GB) DDR2 PC2-6400 800MHz 4-4-4-15 om någon undrar

länk på minnen: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBKDDR2O...

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

nice mate^^ ska kolla om jag också kan byta mitt då mitt är dyrare än EPan

Visa signatur

I7 stock. 295 gtx. 32" Samsung wtf...

Permalänk
Medlem

Har ett liknande problem med att jag får BlueScreen när Windows XP startar up, så låser den sig och startar om 3 gånger sedan går allt igång som det ska. Den funkar 100% för övrigt just bara i uppstarten av windows

Testat att ta bort minnes stick men ingen skillnad.
Testat att ta bort program i uppstarten men hittar i vart fall inget som gjort någon skillnad

Är inte hela världen för botar inte om den allt för offta men hade vart skönt att fixa det

/mvh Galtor

Permalänk

Jag har precis samma problem som flertalet nämner här att datorn går igång me dioder o fläktar men startar om efter 2 - 3 s. kör däremot ett gigabyte GA-EP45-DS3, med en q9550 och corsair dominator minnen 2x 2048 mb. någon som har koll på något kompabilitetsproblem bland dessa komponenter vore jag tacksam.
mvh
/kladde

Permalänk
Medlem

vet inte det men mitt problem löste sig med ett nytt moderkort. hade ett gigabyte åxå

Visa signatur

Nanabush was the son of the West Wind and the great grandson of the Moon.

Permalänk
Citat:

[i]Ursprungligen inskrivet av Nanabush [/i
vet inte det men mitt problem löste sig med ett nytt moderkort. hade ett gigabyte åxå

Ok vad har du bytt till? Verkar inte som om detta problemet är kopplat till enbart gigabyte dock för har läst flera andra trådar här där folk har samma problem med Asus kort också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galtor
Har ett liknande problem med att jag får BlueScreen när Windows XP startar up, så låser den sig och startar om 3 gånger sedan går allt igång som det ska. Den funkar 100% för övrigt just bara i uppstarten av windows

Testat att ta bort minnes stick men ingen skillnad.
Testat att ta bort program i uppstarten men hittar i vart fall inget som gjort någon skillnad

Är inte hela världen för botar inte om den allt för offta men hade vart skönt att fixa det

/mvh Galtor

Om du går in i BIOS står Performance Enhance i turbo? Om så är fallet ändra till standard.

Permalänk
Medlem

man kommer ofta inte så långt så du kan ändra i bios. bilden kommer inte fram ens

Visa signatur

Nanabush was the son of the West Wind and the great grandson of the Moon.