Permalänk

Muslasern fastnar vid snabba långa drag

Hejsan, har en Cyber Snipa Stinger lasermus som jag har ett grovt problem med. Drar jag den för snabbt över musmattan så fastnar pekaren. Eller så fladdrar den otroligt och fastnar och har sig.
Har testat på alla olika DPIer och det är samma problem på alla (Går från 400-3200 om jag minns rätt)
Kopplade nyss in min gamla Razer Lachesis och provade och har inte det minsta antydan till samma problem.

Min kompis hade också det där Stinger problemet, frågan är då om vi båda kanske lyckades få tag på måndagsexemplar av dem? Eller ska mössen vara så? Med tanke på alla otroligt bra reviews den fått och hur folk har prisat den med guld och gröna skogar så tycker man att den borde kunna klara av snabba långa drag utan den skiten fastnar, ruskigt irriterande.

Finns det något som möjligen kan fixa detta?
Testade också på olika musmattor med samma problem. Steelpad 4D vägrade den tom läsa av. (Lachesis gör det dock utan problem)

Så har stinger en dålig laser? Eller borde jag skicka tillbaka den?

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du lyckats få ett måndags Ex. Men det finns ingen mjukvara till den att ladda ner?

Permalänk

Jodå, den har jag ju såklart.

Så min kompis lyckades också få den?

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

kan ju vara era datorer också? prova musen på andra datorer?

Permalänk

Vi har helt olika moderkort och han kör XP och jag kör vista, verkar väääldigt långsökt att det skulle vara datorn det är fel på. : )

Visa signatur

Lev länge och prospera.