Permalänk
Medlem

Problem med google adsense bla

Någon som är kunnig/har erfarenthet om google adsens?
Erfarenheter om vbulletin vore också bra.

Behöver lite hjälp men vill helst ta det i pm;)

Permalänk
Medlem

Det här är inget kontaktformulär, skriv frågan här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Det här är inget kontaktformulär, skriv frågan här

Är det inte tillåtet så får någon moderator stänga tråden och jag söka hjälp med problemet någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag antar att fler kan ha samma funderingar postar jag frågan här:

head skrev:
vad har du för problem då? Använder adsense själv...

---------------
dr nick :

Har kört det i 3-4 månader och det har fungerat klockrent,har en banner på förstasidan här www.optimalbody.se och en liten textrad inne på forumet som enbart syns för dom som ej är inloggade.
Nu är reklamen inte längre rellevant helt plötsligt och jag fattar verkligen inte varför?
Den inne i forumet är det dock fortfarande,har gått igenom googels hjälp guide osv men får det inte att funka..

---------
Head:
Det här hade du fått svar på hur snabbt som helst om du postat det direkt i forumet, men ändå..

Läs igenom texten på framsidan och plocka ut keywords:
rabatt, lottar, lottar, skoj
och så vidare. Ingenting i texten avslöjar att det handlar om en träningssida för google. Google avgör inte vilken reklam som är bäst för hela sajten, utan sida för sida, så det är inte så konstigt att du inte får några träningsannonser där.

------------
dr nick:
Men det känns ju lite underligt att det slutat fungera först nu?
Reklamen var ju extremt inriktad på exakt det som jag uppgett i meta taggarna..
Går det inte efter meta tagsen?
Där finns ju keywordsen?

head:
Njae, den kollar på hela innehållet, den kollar även på sidnamnet, title osv. Men meta taggar och dylikt som inte användaren ser värderas lågt.
De visar annonser som hör ihop med innehållet, inte det som du tycker hör ihop med sidan.