Permalänk

e8400 dyr

Hej dom senaste veckorna värkar e8400 höjts i pris och undrar om jag kan köpa en annan cpu som e snabbare eller lika snabb vid klock och klarar att kylas ner av scythe infinity

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk

dyr? haha nej den är ju otroligt jääkla billig, runt 1400-600!

Permalänk
Medlem

infinity kyler min Quad @ 4 Ghz, 33c idle, 65 load.. Så den kyler det mesta faktiskt, bra kylare!

Men som ovan säger, du får icket en "bättre" proc. för mindre pris.

Leta beg isåfall, annars är det kört.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk

APROPÅ BEGAGNAT (LITE OFF-TOPIC)
Jag hämtade min sex månader begagnade E8400 i lördags kväll från en säljare jag handlat av förut. Pröjsade drygt halva priset jmf med vad den kostar ny idag. Inkl kartong & originalfläkt samt fick även med en Zalman cpu-kylare & fanmate 2 på köpet!

Kontentan är att det går att komma undan billigare men då får du kämpa lite mer än när du sitter hemifrån i bekväma stolen och beställer. Vad jag menar är att du får hålla koll på olika K & S forum, kanske sätta ut egna annonser, vara tålmodig, eventuellt åka och hämta prylarna, ge bud och möjligen få nobben (p g a för sent ute, fel pris, osv.) etc. Vidare får du stå ut med tanken på att grejerna kanske inte fungerar, vad gör du då, avsaknaden av garanti, kanske saknas kartong & instruktioner o dyl. Dock kan det också gå mycket smidigt till och vara riktigt trevligt och definitivt lärorikt.

Är det värt ovanstående tid & kraft? Det får du avgöra själv.