Swec Order warhammer guild

Permalänk
Medlem

Swec Order warhammer guild

Lättare om man kollar intresserade i en egen tråd än den stora.
Var ju en del som skrev att de var intresserade och verkar ju inte finnas ett
överflöd av svenska/nordiska Order guilds.
Får vi ihop tillräckligt många i start, så kan jag fixa forum och domän.

Men först borde man komma på ett namn.

Forum uppe: http://swecwar.zapto.org

Server vid retail: Karak-Azgal

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis kan jag vara med om något skapas, och om jag kan vara med kan jag även hjälpa till att sköta guilden om det behövs.

EDIT: Allting fixar sig! Vi startar en order-guild nu och röjer! Kommer lira engineer om ni är intresserade. Och om vi startar den nu, kan vi köra under betan och lära känna varandra bättre

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag är sugen.

Tänkte lira order som warrior priest.

Visa signatur

Intel i7 2700K Asus Sabretooth, 16gb Corsair Dominator, Asus GF 580 GTX

Permalänk
Medlem

Shadow Warrior här är intresserad

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Ingen som har tips på namn?

Awakened
Destiny
Conviction
Fortune
Ascension

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Solemn Warriors Ending Chaos ^^

EDIT; Se nu till att vi alla hamnar på samma server så jag får lite goa Order att banka på.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt sugen, en Ironbreaker eller Warrior priest blir det för mig.

namn
Only time is left
Long walk home
No one wins

Eller ska är de som sugna kankse vill ha ett ord som ska ha med spelet att göra?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag är på. Dwarven Ironbreaker!
Vi fixar ordning nått till betan som Neon säger så kan vi utvecklas och bli fler från det. Hittar säkert några fler in-game om vi så vill.

Edit: Guildnamn är nästan vilket som för mig. Jag är nöjd med det mesta. Är ju trots allt bara ett namn

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Skulle vi dra ihop något kan jag slänga ihop en fin logga till forumet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

jag är på, blir en warrior priest

nån som har tillgång till vent/ts server för gillet isåntfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
jag är på, blir en warrior priest

nån som har tillgång till vent/ts server för gillet isåntfall?

Jag har ventserver.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Dies Irae - Guds Vrede

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kan den inte hete nåt skoj som typ: Ding the Sweclock eller Sweclocks of glory. haha

Permalänk
Medlem

Det viktigaste som jag tycker vi bör fundera på är.

Core eller open?
Semi-hardcore/hardcore/casual?
RvR/PvE?

Följ denna mallen så får vi se om vi kan få ihop något, så kompilerar jag resultaten frammåt 22:00 idag.

Gällande hardcore osv. så tycker jag vi håller oss relativt öppna.
Jag kör oftast Semi-Hardcore, men tycker casuals ska ha en plats också, så länge alla tillför de lilla de kan så är de mer än välkommna.

Servertype: Core eller open, båda funkar
Spelstil: Semi-Hardcore
PvE/RvR: RvR

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det viktigaste som jag tycker vi bör fundera på är.

Core eller open?
Semi-hardcore/hardcore/casual?
RvR/PvE?

Följ denna mallen så får vi se om vi kan få ihop något, så kompilerar jag resultaten frammåt 22:00 idag.

Gällande hardcore osv. så tycker jag vi håller oss relativt öppna.
Jag kör oftast Semi-Hardcore, men tycker casuals ska ha en plats också, så länge alla tillför de lilla de kan så är de mer än välkommna.

Servertype: Core eller open, båda funkar
Spelstil: Semi-Hardcore
PvE/RvR: RvR

PvE/RvR? Lär nog inte finnas några guilds som har PvE som sitt huvudsakliga mål

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Servertype: Helst Open
Spelstil: Semi-Hardcore
PvE/RvR: RvR

Bara PvE känns lite dumt i WAR, är ju mer som en sak att göra på sidan om...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

vet, men de lär finnas de som ville pvea, fylla sin tomb of knowledge till max osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det viktigaste som jag tycker vi bör fundera på är.

Core eller open?
Semi-hardcore/hardcore/casual?
RvR/PvE?

Följ denna mallen så får vi se om vi kan få ihop något, så kompilerar jag resultaten frammåt 22:00 idag.

Gällande hardcore osv. så tycker jag vi håller oss relativt öppna.
Jag kör oftast Semi-Hardcore, men tycker casuals ska ha en plats också, så länge alla tillför de lilla de kan så är de mer än välkommna.

Servertype: Core eller open, båda funkar
Spelstil: Semi-Hardcore
PvE/RvR: RvR

Tycker det låter bra. Ser ingen orsak till varför inte casuals skulle få vara med, jag kör nog också semi-hardcore även fast jag inte är helt haj på alla uttrycken (inte lirat speciellt mycket wow och tröttna på AoC efter lvl 50..) och annars bara lirat FPS-spel. Lägger ner en 4-6 timmar per dag (vardag) på att sitta vid datorn (när warhammer kommer ut blir det mesta utav det spela) och på helger varierar det starkt, men brukar bli kanske 6-10 timmar. Så säg vad det ligger i för core klass

Namn: Bryr mig inte så mycket MEN kul idé som någon hade var 4 ord som bildar SWEC. Och RvR är det jag vill köra.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag hänger på, Runepriest här.

Permalänk
Medlem

jag är LÄTT på

Jag tycker att Hardcore guild är att föredra tycker det är as kul när fienden säger " Shit! <vårt guildnamn> is causing some major trouble in tier 4 "

kan inga zon namn

Hursomhelst så tycker jag att korta guild namn har lite mer punch ! Purity Onyx Nexus Iron Will .. bara några av EQ2 guilds ! men det är bara min åsikt !

Hardcore RvR på en CORE server
Tror inte att OpenRvR kommer att bli så lyckat efter som jag testat AoC så jag håller mig borta från Open!

Lär nog spela Ironbreaker eller Runepriest

Hoppas det blir något !

Permalänk
Medlem

Nu kan inte jag det här med Warhammer universumet, men Aura tycker jag skulle vara ett passande namn på en guild. Om Order står för det jag tror.

Permalänk
Medlem

Warhammer bygger ju på Order och Chaos så varför inte namnet Balance?

Permalänk
Medlem

Okey.

Då ska vi se..Jag har tagit på mig lite av rollen jämsides Kazen att styra upp detta(hoppas det är okej med folk här^^).

<Insert Guild Name>
Open eller Core = Undicided än så länge, väntar ett tag innan jag säger mer där.
RvR = The one thing in life
Req(vill helst inte ha någon åldersgräns, men visar det sig behövas så får de bli så tycker jag):
Kunna göra sig förståd på Svenska.
Ingen taskig attityd mot personer med mindre kunskap om spelet.
Följt av, hjälpsamhet, frågor någon du har svaret på så svara gärna om du inte är upptagen.
Fortsättning på hjälpsamhet, försök att hjälp till i questande/rvr-situationer om du har tiden, hjälpande skapar en trevlig atmosfär, istället för "One Man army" i guildet.
Försök att kunna vara med guildevents, det kan vara allt ifrån 6 manna roam grupper till stora RvR-raids, mer info om det snart.
Vi tvingar ingen att säga upp sitt riktiga liv, men att kunna vara aktiv är ett plus, vid längre tid borta så kan en notis till oss andra vara uppskattat, om du så ska resa/flytta/jobba osv.

Ventrilo kommer att användas, och server har vi.

Mer kan kommas att fyllas på.

Vad tror ni?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Låter kanonbra, det enda jag vill tillägga är att man försöker undvika l33t talk.

Permalänk
Medlem

Forum kommer komma upp imorgon om möjligt, annars blir det måndag.

Åldersgräns behövs nog inte. För tex, då jag spelade i ett av mina första wow guild så var guildledaren 15-16, och han var en av de grymaste guildledarna jag haft, fanns även andra som var 16 och de alla hundra gånger bättre än vissa 20+ man sett... Så tycker man borde kolla på application och sen kanske snacka med dem över vent innan...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kanoners.
Core server är min vote iaf.. Om jag förstått det rätt så är det RvR i bara vissa områden då? Där det gäller dvs..

En annan grej är att ja tycker vi ska dra upp ett forum temporärt nu till betan, så kan man fixa ett ordentligt domän-forum sen när vi har fått fram ett namn på guilden. Bra med ett forum nu i början så man kan snacka ihop sig om klasser, serverval å diverse annat.
Tar du hand om det, röda flippen?

Edit; Du hann före Kazen, kanon att forum är på väg!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Jag är kanske på, beror lite på.
Kan tänka mig semi-hardcore, RvR på en open realm.
Ska först pröva Ironbreaker, Swordmaster och Warrior Priest. Kommer också pröva den onda sidan för jag vill verkligen känna på vad som känns rätt

Permalänk
Medlem

Vill ju inte verka som någon självutnämnd guildleader men

Från början ska vi vara öppna för alla.

Men vill inte ha ett guild på 200 pers som yrrar runt som hönor, tar hellre ett litet guild, lättare att samordna och spela med

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Får se sen hur många det egentligen krävs för att få ett bra guild som kan göra "skada" eller va man ska säga, utan att bli ett zerg guild.
Sen kan man ju skapa alliances senare då guildet blivit level 4 istället.

Passar på att även nämna att det för min del kommer nog bli Bright Wizard hela vägen, ska kicka på engineer också innan jag bestämmer mig men...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ja kommer troligtvis spela Destruction i betan...
Tänker inte spoila min Ironbreaker i betan om den nu ändå kommer raderas som jag hört lite rykten om.. Och det låter ju mest rimligt.
Blir till att prova en squid-herder eller nått annat coolt för att få ett känn på spelet.
Men är 100% Order i retail!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!