Permalänk
Medlem

Köpte en n82'a och ett 8gb minneskort, sitter nu här efter att jag stoppade i mitt 8gb minneskort o försöker fixa nokia maps så jag kan använda navigationen.. Laddade ner nånting och installerade på telefonen, går in i maps men allt är tomt. Har någon en ide om vad och hur jag ska göra?

Jag ser en jordglob efter att kartor laddas, men när jag zoomar närmare så blir allt bara vitt.

edit: nu funkade kartorna när jag aktiverade "gå online", men pengarna började bara ticka iväg så jag var tvungen att stänga av de... och då gick kartorna tillbaks som innan :/

edit 2: problem fixat efter mycket pillande med luren, behöver ingen hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Testa

Meny > Musik > Musikspelare > Val > Uppdatera.

Så fort man lägger till eller tar bort låtar får man uppdatera.

Det går att göra backup av ordboken och lägga in den igen.

OBS!! Rekommenderas att ha X-plore eller Y-browser installerat på telefonen!

http://thesymbianblog.com/2008/08/05/how-to-move-your-t9-dict...

Det löste sig, raderade filen och men då är alla egna ord borta men skitsamma....
Tack!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Har ytterligare ett problem, när jag trycker upp kartorna så får jag ingen signal från satelliterna angående vart jag befinner mig, men om jag trycker bort kartorna direkt och trycker upp dom igen, då har jag signal direkt och den röda plutten på kartan flytter sig dit jag är... Hur löser jag de?

Och en fundering, hur får jag fram tex bensinmackar och restauranger på kartan? Använder senaste kartorna, tror de är 2.0.

Ytterligare ett problem..Jag kan inte installera Nokia software updater på datorn, får felmeddelande att filen inte kan öppnas, testad med både firefox och internet explorer. När jag försöker installera genom pc suite så står de bara "misslyckades". Någon ide vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

OBS! Kameraluckan har en magnetsensor så undvik väskor med magnetstängning. Av egen erfarenhet så kan jag tala om att telefonen då får för sig att kameran aktiverats vilket resulterar i att knapplåset avaktiveras "ibland". Tror du mig inte prova med en magnet!

Läste nyss detta under omdömen på prisjakt och visst stämmer det. Testade med magnetlåset på min mbp nyss. Lite lustigt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

tjena jag hade tänkt köpa denna mobilen och undrar om det finns några grattis program till gps:n ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
tjena jag hade tänkt köpa denna mobilen och undrar om det finns några grattis program till gps:n ?

finns massor av olika gratis gps applikationer till symbian s60v3

Permalänk
Medlem

Hur är det att se film på denna?
Går det att tilta skärmen så det blir wide screen vid film osv?

Åker buss mycket o ser gärna på film ist för bara mp3.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Hur är det att se film på denna?
Går det att tilta skärmen så det blir wide screen vid film osv?

Åker buss mycket o ser gärna på film ist för bara mp3.

Ja, det ska gå.

Permalänk
Medlem

Det var ju bra

Men hur den att se film på?

Behöver filmer konverteras???

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

finns ett program som heter coreavc. Kör det på min n78 och den hugger divx o allt

Permalänk

Lånar tråden, efter som min nokia n73me dog och jag ska få en ny på min försäkring så är det inte helt säker att de kunde få tag i en n73me. Så kollar då på n82 som verkar vara uppföljaren och undrar om ni som bytt från n73 till n82 är nöjda och hur ni trivs med knapparna på mobilen? Är ni nöjda med mobilen annars och kan ni kort nämna något positivt och negativt om den?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Lånar tråden, efter som min nokia n73me dog och jag ska få en ny på min försäkring så är det inte helt säker att de kunde få tag i en n73me. Så kollar då på n82 som verkar vara uppföljaren och undrar om ni som bytt från n73 till n82 är nöjda och hur ni trivs med knapparna på mobilen? Är ni nöjda med mobilen annars och kan ni kort nämna något positivt och negativt om den?

Negativt?
Nope.. Jag har haft N73 och måste säga att det är väldigt lite som skiljer dom åt förutom det självklara. Skalet och hastigheten typ.
Har haft min N82 nu sen i oktober eller november förra året..Och jag är bara irriterad över en sak..
Det är att det inte finns nån ny uppdatering til den med Kastor menyhantering
Skaffa du dig en N82:a. du kommer inte bli missnöjd..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
v30 mjukvaran till N82 e ute nu

Men fortfarande inge Kastor
Sen att dom inte lagt in FP2 på den uppdateringen finner jag väääldigt konstigt eftersom N81:an fick det så jävla snabbt..
Nu blir man ju nästan sne på finnarna och undrar vad dom tänker med

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar jag telefonen med windows vista som operativsystem på datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
Hur uppdaterar jag telefonen med windows vista som operativsystem på datorn?

Som på vilken Windows dator som helst!!
Efter att du förhoppningsvis installetrat Nokia PC suite så är det bara att koppla in mobilen och tuta och köra...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Som på vilken Windows dator som helst!!
Efter att du förhoppningsvis installetrat Nokia PC suite så är det bara att koppla in mobilen och tuta och köra...

Det fungerar inte, tror inte att updatern till mobilen funkar med windows vista..utan bara till XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
Det fungerar inte, tror inte att updatern till mobilen funkar med windows vista..utan bara till XP

Funkar hur bra som helst för mig både på Vista ultimate och Vista Home pre..
Det har dock vart problem förut. Testa att uppdatera din NSU. Den ska ju egentligen göra det själv men dra hem den nyaste från den engelska Nokia sidan..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Funkar hur bra som helst för mig både på Vista ultimate och Vista Home pre..
Det har dock vart problem förut. Testa att uppdatera din NSU. Den ska ju egentligen göra det själv men dra hem den nyaste från den engelska Nokia sidan..

NSU? Du får ursäkta mig och man kunskap om det här, är ingen större expert. :/

Tack för hjälpen

Edit: Jaha, du menade nokia software updater . Har prövat ladda ner den engelska versionen från nokias sida men inte fungerar de att uppdatera. Samma sak med den svenska versionen...Suck, alltid ska allting strula för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
NSU? Du får ursäkta mig och man kunskap om det här, är ingen större expert. :/

Tack för hjälpen

Edit: Jaha, du menade nokia software updater . Har prövat ladda ner den engelska versionen från nokias sida men inte fungerar de att uppdatera. Samma sak med den svenska versionen...Suck, alltid ska allting strula för mig

Leta upp nsu_ui_client (ligger förmodligen i C:\Program Files\Nokia\Nokia Software Updater )
Högerklicka och välj [Egenskaper] --->>kompatibilitet [Kör detta program i kompatibilitetsläge för] ---->> Välj XP SP2

Presto.. Testa igen...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Leta upp nsu_ui_client (ligger förmodligen i C:\Program Files\Nokia\Nokia Software Updater )
Högerklicka och välj [Egenskaper] --->>kompatibilitet [Kör detta program i kompatibilitetsläge för] ---->> Välj XP SP2

Presto.. Testa igen...

Tackar återigen för ett bra svar, men..Jag kan inte installera nsu alls, det blir något konstigt fel. om jag installerar genom pc suite står de bara misslyckades och laddar jag ner och installerar så kommer de upp 2 stycken error meddeleanden och sen stängs de bara ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mig
Tackar återigen för ett bra svar, men..Jag kan inte installera nsu alls, det blir något konstigt fel. om jag installerar genom pc suite står de bara misslyckades och laddar jag ner och installerar så kommer de upp 2 stycken error meddeleanden och sen stängs de bara ner.

Ur kidding me right bitch??
Hehe

Jag skulle testa att avinstallera allt som har med nokia och lägga in allt igen..
Du har nåt fel på din Windows installation låter det som. Frågan är väl bara vad

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Försöker uppdatera luren men får bara upp att jag har senaste programvaran. Programvaran jag har är 20.0.062. Finns det nyare?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Försöker uppdatera luren men får bara upp att jag har senaste programvaran. Programvaran jag har är 20.0.062. Finns det nyare?

Ja men den är inte släppt till alla produktkoder...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Ok när släpps den till resten?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Ok när släpps den till resten?

Det vet nog bara Nokia...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Försöker uppdatera luren men får bara upp att jag har senaste programvaran. Programvaran jag har är 20.0.062. Finns det nyare?

Den nya har kommit nu

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem

Den här nya uppdateringen, är den för både den svarta och den i titanfärg? Läste något om att den svarta redan hade en nyare version när den kom.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

+ nu fanns uppdateringen till min N82a också

- telefonen stendog när jag höll på att uppdatera telefonen! Måste skicka in den på reparation nu..

Permalänk

Hur får man Push-to-talk att fungera