HP IPAQ 614C @dustinhome ~1900kr

Permalänk
Medlem

Har nu skaffat ett 2gb vanligt microsd kort alltså inte sdhc, telefonjäveln visar att det är fulltfast jag precis stoppat in det och det är tomt. När jag går in på kortet är det också helt tomt, hur gör jag för att formatera det? Får kanske ta och kontakta hp igen ang detta...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

YEEES!!! 8 gb kortet fungerade!

Permalänk
Medlem

för mig funkar inte heller ett sandisk 2gb sd kort.. hittar det inte,, eller det hittar det men påstår att det är 100% fullt. Flash format hittar det inte alls dock.

Har pratat med HP om det och dom utreder det nere i indien just nu pga så många har detta problem.

Jag har dessutom problem med nätverkskortet som förvinner ifrån hp ibland, dock så går det inte att ansluta till nätverk då alternativet finns i telefonen, då hänger den sig.

HP beslutade att byta ut telefonen.. vi får väl se om det går bättre nästa gång..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
.
Eh näe, har en bekant som också köpte en, den kunde inte läsa några kort, kan den inte läsa 2gb kort så är den defekt. Han fick en ny som både kunde läsa 2 och 8 gb kort.

Om du läser min post så ser du att vissa kort fungerar men andra inte. Kompatilbilitetsproblem alltså.
Detta är relativt vanligt.

Permalänk
Medlem

Första telefon jag har som har problem att läsa minneskort iallafall, har avverkat en hel del aldrig varit några problem. Man borde väl ha anat ugglor i mossen när dom sålde den så billigt... Man får ju ofta vad man betalar för som sagt...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

På tal om firmware uppdateringar, jag försökte installera denna som verkar vara den senaste från hp. Hittade den några sidor bak i tråden.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDesc...

Men den gick inte att installera eftersom att det tydligen bara var för engelska versionen av telefonen, det stod att jag ha uppdateringen för svenska versionen så jag kollade runt lite på hps hemsida men jag hittar då ingen svensk firmwareuppdatering. Någon annan som har hittat en sån? Tycker det verkar dumt om dom bara släpper nya firmwares till vissa språkversioner.

Om det är någon som har lyckats uppdatera eller vet nåt mer om firmwaren så skriv gärna i tråden. Är det förresten nån som vet vars man kan hitta ett cleant svart tema?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Första telefon jag har som har problem att läsa minneskort iallafall, har avverkat en hel del aldrig varit några problem. Man borde väl ha anat ugglor i mossen när dom sålde den så billigt... Man får ju ofta vad man betalar för som sagt...

Som sagt, det är inte alltför ovanligt att vissa minneskort har "problem" i olika apparater..

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon webbläsare som har flash inbyggt?

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter katalogen där man ska lägga teman men inte hittat den. Är det någon som vet vart?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jag har letat efter katalogen där man ska lägga teman men inte hittat den. Är det någon som vet vart?

Teman lägger du i Windows-katalogen på din mobil.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Ingen som har en ny och vill sälja?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Några måste ha program:

WinMobile Torrent:
http://www.adisasta.com/wmTorrent.html
Torrentklient för mobilen

Htc streaming program:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1635261
För att kunna kolla på mobiltv från t.ex tele2 m.m

TCPMP och flashvideobundle
http://pdaphonehome.com/forums/ppc-6800-xv6800/90808-full-you...
Gör så att du kan kolla på youtube m.f genom Pocket IE

Magic button:
http://www.trancreative.com/mb.aspx
Gör så att programmen avslutas på riktigt när du trycker på X knappen.

Pocket G2 Pro
http://www.mobilitysite.com/boards/1294362-post39.html
Typ limewire till mobilen dock fortfarande enbart beta version.

Hoppas detta var till någon hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v0dka
Några måste ha program:

WinMobile Torrent:
http://www.adisasta.com/wmTorrent.html
Torrentklient för mobilen

Verkligen intressant.Tack

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Kan någon här bekräfta ett problem med skärm-tangentbordet (inte XT9)?

Starta Word Mobile, skriv in någon text, markera och kopiera texten.
Sedan försök att skriva in en understreck ( _ ) (Shift och minus).

Fungerar understreck på skärm-tangentbordet som klistra-in? För mig så gör det, men bara i vissa program, t ex Word och Internet Explorer, men inte in Anteckningar.

Permalänk
Medlem

Webcamera plus 2,0 kan jag verkligen rekommendera!
Använd din telefon som webbcam

Ångrar inte en sekund att jag köpte denna och allt som fattas nu är en bilhållare och bilen (har inte varit och hämtat den än)

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag har övergått till en Nokia E71 istället, tycker den var för stor och batteritiden var i klenaste laget. Om någon är intresserad av att köpa den är det bara att skicka ett PM.

Permalänk
Medlem

Säljer min pga ny jobbtelefon.
Perfekt skick, 8GB med Tomtom installerat.

Permalänk
Medlem

Nu har jag bett dustin ta hem silikon-väskan som finns för telefonen också så slipper man vara så rädd för repor Studentrabatt på 100 kr är inte tokigt heller på en vara för 325 kr!
http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=501016923...

Permalänk

Någon som förstår sig på alarmfunktionen?

När jag sätter på alarmet med signalen "alarm5" och höjer volymen till max så förväntar man sig att telegonen ska tjuta. Men det låter inget typ, det bara vibrerar lite, sen inget mer.

Wtf liksom, jävligt jobbigt utan alarm.

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag sätter på alarmet med signalen "alarm5" och höjer volymen till max så förväntar man sig att telegonen ska tjuta.

Du får förklara i detaljer hur du gör med alarmen. Typ klicka här, klicka där, välj X, sedan Y, etc, etc. Då skall jag gärna efterpröva.

Permalänk
Medlem

Alarm funkade bra för mig när jag hade telefonen. Dock var det viktigt att lägga telefonen med baksidan uppåt, då ljudet "blockerades" av bordet annars. Lite dumt att de placerat högtalaren på baksidan av telefonen.

Permalänk
Medlem

Fasiken att man missat denna tråd :/

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Mitt problem ovan löste sig samtidigt som jag uppgraderade till wm 6.1, fast jag fick inte den flashiga versionen (elegance edition?) som visades i en film tidigare i tråden. Nu fick man ju med letter recognizer och block recognizer också vilket var positivt Det enda som saknas är stöd för svenska i xt9 och svenskt onscreen keyboard, någon som vet om det går att fixa?

Har du lyckats få in svenskt tangenbord och XT9?

Sorry för mina noob frågor velar som fan med att uppdatera till WM6.1

Ska man våga sig på WM6.1?
Finns det några negativa sidor med att köra in WM6.1?
Har testat att backa tillbaka till orginal rom?

//Stefan

Permalänk
Medlem

För er som inte vill uppgradera till WM6.1 men ändå vill ha något som motsvarar letter recognizer så kan man ju alltid installera MS egen transcriber den är gammal och ganska kass (det är ju MS) och så finns det ingen Svensk version (vad jag har sett iaf.) men den är gratis, finns att hämta här.
http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?FamilyID=a8b3...

Om någon vet en bättre mjukvara för detta som är gratis så dela gärna med er.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiniMax
Du får förklara i detaljer hur du gör med alarmen. Typ klicka här, klicka där, välj X, sedan Y, etc, etc. Då skall jag gärna efterpröva.

Haha ojsan, hade missat ditt svar helt och hållet:P

Iaf så är min steg sådana:

Går in på inställningar för klocka och alarm---> Går in på fliken alarm--->Markerar en dag (Tisdag idag så jag markerar den)---> Ställer in tiden---->Klickar på den lilla klockan (Bell på engelska)---> Där klickar jag i samtliga rutor och jag har testat flera olika signaler.

Det funkar ändå inte, det blir typ bara någon liten vibration och ett pip typ, när alarmet går igång.

Jag förstår inte riktigt hur man ska fixa det heller.

Sen hade jag några till funderingar.

För att låsa knapparna så trycker jag bara på strömknappen en gång snabbt.

Sedan när jag vill låsa upp knapparna så trycker jag på den knappen igen, dock så kommer det ett steg till där man ska trycka på de båda funktionsknapparna för att låsa upp knapparna.

Jag undrar då om det går att slippa det här steget, då det känns rätt onödigt.

Den sista funderingen var om någon vet något bra kalenderprogram där man kan välja t.ex. 9 oktober, sedan skriva anteckningar, t.ex. läxor och sådana saker.

För antagligen så är det jag som inte kan eller så har inte den inbyggda kalenderna den funktionen.

Permalänk
Medlem

koppla upp sig via blåtand

Jag har en ipaq 614c som jag vill koppla upp mig till internet med. Detta vill jag göra genom att blåtandsansluta handdatorn med min mobiltelefon SE w890. Min w890 har 3g-uppkoppling via tre. Jag har provat diverse olika försök att lägga till nya anslutningar. Anslutningar\Min isp\Lägg till ny modemanslutning. Där kan man välja att lägga till en ny anslutning och välja bluetotth som modem. Sen väljer jag min telefon som den bluetooth-enhet jag vill använda för att ansluta till ett nätverk. Därefter får jag ange det nummer som ska slås: *99***1# Efter det anger jag domänen data.tre.se för att koppla upp mot tre. försöker sen ansluta till den anslutning jag skapat men då får jag felmeddelandet "Det går inte att ansluta pga ett okänt fel". Är det någon som lyckats med en sån här uppkoppling eller liknande och i så fall kan förklara hur man går till väga?

Permalänk
Medlem

Går det att använda HPn (614c) som 3G-modem istället för alla operatörers svindyra modem för 1k (dvs. när man inte binder sej)? Dvs, kan du teckna exempelvis hos telia fri datatrafik 199:-/mån och utnyttja det till att surfa via mobilen på laptopen, endera via bluetooth eller usb (för visst stödjer den usb2.0), eller går det på nått annat nät när man surfar via laptopen och inte via exempelvis opera i mobilen?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Tänkte att denna tråd kanske kan få en liten uppschving eftersom dustin var ganska generösa mot några av oss i deras julklapps utdelning och gav oss denna telefon så nu har jag läst igenom hela denna tråd och blivit riktigt sugen på 6.1 romen men är som alla andra har varit lite rädd att det inte ska funka med svenska t9 eller tangentbord någon som känner till någon förändring på detta?

Sen om det är någon som har något mer att tipsa om denna telefon efter en tids användning hojta gärna till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Tänkte att denna tråd kanske kan få en liten uppschving eftersom dustin var ganska generösa mot några av oss i deras julklapps utdelning och gav oss denna telefon så nu har jag läst igenom hela denna tråd och blivit riktigt sugen på 6.1 romen men är som alla andra har varit lite rädd att det inte ska funka med svenska t9 eller tangentbord någon som känner till någon förändring på detta?

Sen om det är någon som har något mer att tipsa om denna telefon efter en tids användning hojta gärna till.

Har också suttit och läst igenom tråden, har inte ens packat upp min dock Men ska väl göra det nu. Hur länge räcker batteriet om man använder den som musikspelare? Min N95 8GB räcker väl drygt 8-10 timmar vilket egentligen är minimum för mig.

Nvm hittade svaret själv, ca 7 timmar står det med skärmen på.

Permalänk
Medlem

Fick en av dustin, verkar som en trevlig leksak!

Jag får mitt minne om några dagar antar jag, så jag kan inte slänga över alla mina program som jag har hämtat efter ha läst igenom hela tråden.

Google maps borde ju gå att få att fungera då det redan var installerat tycker man. Det står att programmet kräver en dataanslutning.
Aha? Hur får jag det? Kommer google maps ge oförväntade räkningar på flera tusenlappar?

Har 3-kort i.

Hjälp!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23