Permalänk
Medlem

Ganska slarvigt av astronauten tur det inte var något värre.

Offtopic: @ Warpdrive Dagens garv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
http://warpdrive.se/23598

hahahahhaha kan inte sluta garva
virus kan ju inte hoppa genom luften liksom

siba värkar hjärntvätta folk XD

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
"Vextor ska du eller jag äga honom?" - Låter lite väll kaxigt från att komma från någon som snackar internetprotokoll...

Öhm... Nu har du nog läst lite fel va?

Det var SorbP:s enda kommentar i hela chatten så han pratade väl inget om internetprotokoll?

(Eller du kanske var inne i chatten och såg mer av texten än det han länkade?)

EDIT: Kan även vara jag som missförstår dig nu förresten, om så är fallet vänligen förklara

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
http://warpdrive.se/23598

LOL:D

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

dom får skylla sig själva som kör windows.. hoppas inte dom gör det i sitt system till själva rymdstationen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, styrsystemen på ISS lär ju inte precis köra Windows XP så NASA lär inte ha fått nån större hjärtattack.

Permalänk
Medlem

Öhh, FAIL! Lägger miljontals pengar på projektet och har inte koll på vad vad folk tar upp där. Illa...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

hur lätt är det inte att stoppa in ett usbminne i någon liten ficka i dräckten eller något. Datorn kan ju till och med varit infekterad när den vara nere på marken fast att det upptäcktes nu..

http://youfail.org/

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var några adultfriendfind och "You've won 1,000,000£" popups

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
http://warpdrive.se/23598

Gud....Giv.....Mig....Styrka...I....Denna.....Mörka......Stund.....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Hm, Nasa kanske skulle kanske köra Linux och Mozzilla. och blockera alla usb portar med silikon.:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Hm, Nasa kanske skulle kanske köra Linux och Mozzilla. och blockera alla usb portar med silikon.:)

Tvekar på att de kör windows Xp

Permalänk
Medlem

Öh, trodde minsann att de var smarta nog att skriva ett eget operativsystem alternativt köra ett mindre virusdrabbat OS än Windows.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Öhm... Nu har du nog läst lite fel va?

Det var SorbP:s enda kommentar i hela chatten så han pratade väl inget om internetprotokoll?

(Eller du kanske var inne i chatten och såg mer av texten än det han länkade?)

EDIT: Kan även vara jag som missförstår dig nu förresten, om så är fallet vänligen förklara

Nä, grabbarna som skall "äga" honom kan inte skilja på vad ett protokoll är, LLC/MAC-lagret i OSI modellen och transmissionsmedia. Märks att hela den där "chatten" är fejkad, då alla verkar vara precis lika jävla dumma i huvudet och okunniga.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem

Är väl någon austronat som kännts sig ensam där ute i rymden och porrsurfat lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Tvekar på att de kör windows Xp

Någon windows version bör de ha kört med eftersom viruset var ett windows virus.

Permalänk
Medlem

Om det var nån asiatisk site för att stjäla konton borde alltså en av astronauterna vara WoW-spelare eller liknande:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Nä, grabbarna som skall "äga" honom kan inte skilja på vad ett protokoll är, LLC/MAC-lagret i OSI modellen och transmissionsmedia. Märks att hela den där "chatten" är fejkad, då alla verkar vara precis lika jävla dumma i huvudet och okunniga.

Jag vill inte kalla folk som inte kan skilja på ett protokoll är för idioter och jävla dumma i huvudet, i relation till denne snubbe är de väldigt datorkunniga.

Jag tycker väll inte att den verkar fejkad men men....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Jag vill inte kalla folk som inte kan skilja på ett protokoll är för idioter och jävla dumma i huvudet, i relation till denne snubbe är de väldigt datorkunniga.

Jag tycker väll inte att den verkar fejkad men men....

Han menar att killen som trodde att virus inte kunde komma över wlan var för korkad för att skriva på IRC och drog slutsatsen att chaten var fakead?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Från vad jag har hört från skvallerblaskerna(otroligt bra källor ) är astronauter inte per automatik något att hänga i granen. Ryktet om alkoholpåverkade astronauter och så hon som körde 150mil i rymdblöja för att göra upp med en kärleksrival. Likaså strejken på SpaceLab på 70talet, vuxna människor skall väl kunna resonera från en lösning.
Enligt denna information förvånar mig inte att någon astronaut smugglar med usbminne med både det ena och andra på.
Men stenhård kontroll av exakt allt som de tar med sig etc, behöver inte ge bättre resultat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vichle
Öh, trodde minsann att de var smarta nog att skriva ett eget operativsystem alternativt köra ett mindre virusdrabbat OS än Windows.

Varför skulle de lägga resurser på det när det finns företag som specialliserat sig på just operativsystem?

Lite små kul är det ändå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vichle
Öh, trodde minsann att de var smarta nog att skriva ett eget operativsystem alternativt köra ett mindre virusdrabbat OS än Windows.

Ja det låter ju rätt sjukt att dom skulle köra windows. Linux känns som ett bättre alternativ för en seriös organisation.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

fan va vi lortar ner..

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Haha på länken till prisjakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Ja det låter ju rätt sjukt att dom skulle köra windows. Linux känns som ett bättre alternativ för en seriös organisation.

Programmet för kosthållning kanske redan var skrivet för Windows. Personligen skulle jag inte använda varken Windows eller något linuxbaserat OS på en rymdstation. Inte för någonting kritiskt i varje fall. För icke-kritiska delar kan det kvitta. Då väljer man av lättja den enklaste vägen.

Permalänk
Medlem

Dåligt att t.o.m dom envisas med Windows. Dom borde verkligen köra Linux istället.

Å andra sidan så förstår jag att deras program kanske inte finns till Linux och att det är p.g.a av den anledningen, men dom borde fixa det.

Får dom in datorvirus i deras mer viktiga system där ute så lär det på sikt kunna leda till dödsfall, tror jag själv.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk

Lär vara norton antivirus dom har då blir det såhär.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Relik 📜

Förstår inte vad som är så konstigt med att de kör Windows på en dator?

Som jag fattar det var det en dator "för att hålla reda på kosthållningen" och uppenbart även för e-post och kanske nöjessurf.. Varför skulle de skriva ett helt eget OS för sådant?
De sitter där uppe och häckar bra många månader, klart det finns "vanliga" datorer för att göra vanliga saker, typ surfa, bankärenden (?), skicka mail, kolla på bilder..

De kritiska systemet, livsuppehållande och styrsystem t.ex., lär givetvis köra egna, specialskrivna OS.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
De kritiska systemet, livsuppehållande och styrsystem t.ex., lär givetvis köra egna, specialskrivna OS.

Det får man hoppas..

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Inaktiv

Astronauterna spelar säkert EVE Online när dom är lediga