Flightmode inte tillåtet på flygplan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Jag tror att det inte är för att folk skall prata i telefon om en nödsituation skulle uppstå. Eller om någon lyssnar på musik med väldigt hög volym på och inte hör vad som pågår föräns det är försent...

Men mp3-spelare, datorer, m.m. är ju tillåtet. Och då borde väl musiken som spelas i hörlursuttagen på stolarna vara förbjuden? Och även om man hör på musik så känner man väl om planet skakar? Nä, då är det nog farligare att sova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Jag tror att det inte är för att folk skall prata i telefon om en nödsituation skulle uppstå. Eller om någon lyssnar på musik med väldigt hög volym på och inte hör vad som pågår föräns det är försent...

Om man säger såhär, du tror fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
https://secure.cartkeeper.com/~vxianco/item_images/Cell%20Pho...

En sådan GSM-jammer brukar jag ta med mig när jag ska flyga, så att folk lär sig att inte ha mobilen igång när de flyger.

Jag antar att du är ironisk, eftersom en sådan strålar betydligt mer än några mobiltelefoner...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad sorgligt, tänk er på alla charterplan där alla ska ringa och tjata med sina bekanta om vad de har gjort eller vad de ska göra. Tas mobilförbudet bort så tycker jag att det skall ingå Alvedon med flygbiljetten. Kanske blir värre än vad det är på bussar i stadstrafik där alla 14 åringar spelar musik och tjatar i telefon högt om diverse skit. Man kanske borde flytta till Japan istället där hör det till sunt förnuft att tiga i tunnelbanan..

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

Säkerthetsfilmen/anvisningarna är bara gamla. Flightmode gör så att du varken stör ut, sänder, tar emot signaler, dvs, det blir som en MP3 spelare.

Permalänk
Medlem

Ja, spanair tillåter inte flightmode, men alla andra flyg jag åkt med har tillåtit det. Antagligen är det så enkelt att spanair vill ha koll på att ingen har en mobiltelefon igång, är flightmode tillåtet så blir det ett himla rännande "har du verkligen flightmode igång?"

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!