Permalänk
Medlem

Alternativ till windows nätverk?

Blir tokig på dessa skiten då det låser sig gång på gång när man försöker gå in på "mina nätverksplatser". Jag tror även många av er där ute har tröttnat på microsofts egna skitnätverk som segar något så otroligt.

Nu är jag på jakt efter ett alternativt nätverk som ska fungera som det inbyggda fast MYCKET BÄTTRE.

Bland alla programmerare och hackers där ute så borde väl någon kommit på något annat smidigt sätt ett koppla ihop sina maskiner hemma.

Jag hade en ide där man installerade ett program på alla datorerna sen skriver man in ipet på de maskiner som man vill ha "nätverk" med, altsså det skulle fungera som Hamachi även över nätet.

Något måste ju ha tänkt på detta tidigare eller?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

varför trycka där bara att söka lägga till som nätverksenhet sedan inget mer sökandet.

Permalänk
Medlem

Kanske ska pröva att köra ett nätverk via linux ist? Funkar bra för mig, dessutom är det gratis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barzam
Kanske ska pröva att köra ett nätverk via linux ist? Funkar bra för mig, dessutom är det gratis

Har varken tid eller ork att installera om på 4 maskiner... Jag har en maskin som rullar som ubuntu det för räcka så länge :).

the_elk

Varför jag inte mountar som nätverksdisk är just för att jag vill bläddra runt i olika datorerl, och man tycker ju att det borde gå skitfort iom alla datorer sitter i samma gbit nätverk.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Rätt uppsatt ska det inte vara några bekymmer med hastigheten.

Visa signatur

Den som har mest prylar när den dör vinner!

Permalänk

Windows nätverk utan dominant server brukar bli rätt segt, släng upp en domänkontrollant och lite ad och grejer så ska du se att det rullar på bättre.

Permalänk

http://www.apple.com/support/downloads/bonjourforwindows.html

Kolla om apple har lösningen??? Har inte testat, men min mac är suverän på att hitta alla windowsdatorer även om de vägrar hitta min apple. Bara öppna finder (utforskaren) och voila! Där är den, inget bös.

Om du provar och det fungerar så tjoa till,

/j