Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Mediamarkt i Jönköping har högvis med EEE 900, men ingen acer. Kunde de bara få in en Acer så vore det ett rätt givet köp på en gång.

Mediamarkt i Kungens Kurva hade Aspire one inne idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Mediamarkt i Kungens Kurva hade Aspire one inne idag.

30 mil enkelt väg. Rätt långt att åka för att köpa en dator... tycker du inte det?

Visa signatur

I do wish we could chat longer, but... I'm having an old friend for dinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Lecter
30 mil enkelt väg. Rätt långt att åka för att köpa en dator... tycker du inte det?

Han kanske mer anspelar på att om Media Markt i sthlm har fått in Acern, så kommer nog jönköpingsbutiken det också så småningom...

lal

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Kan hoppas på det. Var runt på "alla andra" butiker idag med, Onoff, siba, Elgiganten och Pccity men det fanns bara massa EEE där med. Frågade aldrig när de kan tänkas få in något dock, ska se om jag kan hinna dit någon annan dag i veckan och göra det.

En tjej stod och försökte sälja en EEE 900 till en kvinna på 50+. Hon var helt tagen över priset, att det gick att koppla in stor skärm och tangentbord var ju bra med. Hon skulle ha den som ersättning för deras gammal dator som började bli slö etc. Vet inte var jag ställer mig där, om säljare gjorde rätt eller inte. Linuxvarianten är förviso rätt enkel att använda, men med tanke på tantens kunskaper så känns det ju som att hon lär snart kommer få en pinne i hjulet när hon försöker installera Office eller dyl på den...

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Om inte OnOff hos dig har fått den ännu så är den garanterat på ingående. I Stockholm fick de in dem i slutet av förra veckan.

Kolla på onoff.se, de har lagerstatistik på webben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Lecter
30 mil enkelt väg. Rätt långt att åka för att köpa en dator... tycker du inte det?

Gå och lägg dig

Permalänk

Jag rekommenderar Inet.se. Bra service och snabba frakttider.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Gå och lägg dig

Varför en sådan taskig attityd, jag ställde bara en fråga? Du är kanske ute efter anmärkning nummer tre?

Visa signatur

I do wish we could chat longer, but... I'm having an old friend for dinner.

Permalänk
Hedersmedlem

Så pojkar, vi fortsätter att diskutera datorer och slutar med småaktigheter.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. Lecter
Varför en sådan taskig attityd, jag ställde bara en fråga? Du är kanske ute efter anmärkning nummer tre?

Du ställde bara inte en fråga - du drog av ett larvigt försök till att vara dryg, helt i onödan.

Som raaaz har förstått förklarade jag att Media Markt häromkring har fått in den vilket borde tolkas till att det är på gång i resten av sverige - om den redan inte finns?

Verkar för övrigt lätt att vara tuff bakom datorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Du ställde bara inte en fråga - du drog av ett larvigt försök till att vara dryg, helt i onödan.

Som raaaz har förstått förklarade jag att Media Markt häromkring har fått in den vilket borde tolkas till att det är på gång i resten av sverige - om den redan inte finns?

Verkar för övrigt lätt att vara tuff bakom datorn.

Släpp det nu, det grundar sig uppenbarligen i ett missförstånd precis som du säger. Tråden blir bara dryg att läsa om ni ska gnabbas i den.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Kan varmt rekommendera Aspire one. Kör med 120gb versionen och XP home. Flyter på problemfritt och det är inga problem med det mindre tangentbordet

Visa signatur

Raaastafariii!!!

Permalänk

Jag var på Onoff idag för att kolla på en sån här maskin.
Tangentbordet funkar helt okej tycker jag, storleksmässigt.

Dock tyckte jag skärmen var lite i sämsta laget faktiskt. Lite suddig.
Men det kanske inte blir bättre än så här på så små skärmar eller?
Ni som har, tycker ni att det är bra bild?

Om bilden skulle vara bättre på Msi Wind, då skulle jag nog köpa en sån.
Nån som jämfört bilden på dom båda och kan säga om det är så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
Dock tyckte jag skärmen var lite i sämsta laget faktiskt. Lite suddig.
Men det kanske inte blir bättre än så här på så små skärmar eller?
Ni som har, tycker ni att det är bra bild?

Skärmen är knivskarp så antagligen var datorn du tittade på ett måndagsexemplar eller så satt dina glasögon på sne.

Visa signatur

I do wish we could chat longer, but... I'm having an old friend for dinner.

Permalänk
Medlem

Låste någonstanns, kommer inte ihåg var, att det inte fungerar att koppla in en extern hårddisk till Linux varianten. Något om att den inte hittas. Ligger det någon sanning i detta? Borde vara många som har testat....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrIm
Låste någonstanns, kommer inte ihåg var, att det inte fungerar att koppla in en extern hårddisk till Linux varianten. Något om att den inte hittas. Ligger det någon sanning i detta? Borde vara många som har testat....

Lär isf varit något mjukvarustrul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
Dock tyckte jag skärmen var lite i sämsta laget faktiskt. Lite suddig.
Men det kanske inte blir bättre än så här på så små skärmar eller?
Ni som har, tycker ni att det är bra bild?

Min är absolut knivskarp! Betraktningsvinklar i höjdled kunde ha varit bättre men ljusstyrka, kontrast och färgåtergivning är fullt godkänt!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Jasså, ja okej. Ja det kanske är mina ögon som det är fel på då, trots allt.

Permalänk
Medlem

En fundering, finns det någon som har erfarenhet av bägge varianterna SSD respektive HD och är det stor skillnad mellan dessa vad gäller batteritid och fläktljud? Läste i forum att man kan 'modda' SSD'n med CF-kort men då kanske man ska gå på 150an direkt?!

Har gått i eee 901 fundering ett tag, men efter att ha klämt på en Aspire One som inte alls var så plastig och klen som jag trott (utan tvärtom) lutar det väldigt mycket åt denna, hade ju helskönt tgb och bra skärm vid rätt vinkel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrIm
Låste någonstanns, kommer inte ihåg var, att det inte fungerar att koppla in en extern hårddisk till Linux varianten. Något om att den inte hittas. Ligger det någon sanning i detta? Borde vara många som har testat....

Jag testade nyss med min SSD (Linux) variant. För mig så funkar det inte om den externa hårddisken är formaterad med NTFS. FAT32 går dock bra.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepso
Jag testade nyss med min SSD (Linux) variant. För mig så funkar det inte om den externa hårddisken är formaterad med NTFS. FAT32 går dock bra.

Alla distar har väl inte stöd för NTFS by default då det är MS filsystem. Brukar väl oftast gå att lägga till stöd för det dock.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Är det någon som har koll/information på när det kommer släppas batterier med större kapacitet från acer själv? Jag har sett tredjeparts batterier på finska och norska sajter till rätt saftiga priser men inga i sverige och inga egna från acer.

Jag har länge tänkt investera i eee 901 men var inne på en affär idag och tyckte att aspire one känns bättre ur flera synpunkter, inte minst tangentbordet och byggkvaliteten då den inte alls är plastig vilket eee ger intryck av att vara.

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

6-cells batterier?

Hej, läste i en recension att Acer Aspire One kommer komma med 6-cells batteri. 1. Någon som vet när den kommer till Sverige?

Passar på att fråga om lite fler saker...

2. När Asus EEE1000 kommer?

3. Om och när Advent 4211 kommer hit?

4. När Dells mini-inspiron kommer?
5. Om den kommer finnas med 6-cells batteri? Hittade bara en spec med 3-cells.

6. Någon som sett svenska priser på dessa eller kan uppskatta cirkapriser?

Permalänk

Re: 6-cells batterier?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av e74

4. När Dells mini-inspiron kommer?

Den frågan har jag sökt ett korrekt svar på så fruktansvärt länge nu, men utan framgångar.
Tog kontakt med DELL's support och deras svar var att dom inte får säga något såvida det inte står på deras hemsida.

OBS! Allting skrivet efter DETTA är rykten:
Namnet är Inspiron 910 och kommer släppas 22 Augusti.
Specc. kommer vara http://www.micropc.se/bilder/dellproductoverviewwtmk1.jpg
Datorn kommer ha tillvall som 16GB SSD, 0.3 eller 1.3 megapixel kamera.
Även ett 4-cellsbatteri kommer att finnas som utgångsbatteri!

Det är allt som jag har hittat.

Permalänk
Medlem

Var och pillade på en Acer Aspire One idag på lokala Onoff-butiken. Kändes rätt bra, att knapparna satt på sidan av touchpaden var inte lika jobbigt som jag trodde. Åtminstonde inte vänsterklick som går att komma åt rätt smidigt, jobbigare blir det med högerklick.

Tangentbordet är mycket lättare att skriva på än på Asus Eee PC även om nu tangentbordet inte är som ett vanligt tangentbord så är det betydligt större och lättare att skriva snabbare på än EEE PCn. Med lite inträning så går det nog att skriva rätt snabbt på datorn.

Kändes mindre plastig än Asus Eee PC också.

Permalänk

Re: Re: 6-cells batterier?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doiz
Den frågan har jag sökt ett korrekt svar på så fruktansvärt länge nu, men utan framgångar.
Tog kontakt med DELL's support och deras svar var att dom inte får säga något såvida det inte står på deras hemsida.

OBS! Allting skrivet efter DETTA är rykten:
Namnet är Inspiron 910 och kommer släppas 22 Augusti.
Specc. kommer vara http://www.micropc.se/bilder/dellproductoverviewwtmk1.jpg
Datorn kommer ha tillvall som 16GB SSD, 0.3 eller 1.3 megapixel kamera.
Även ett 4-cellsbatteri kommer att finnas som utgångsbatteri!

Det är allt som jag har hittat.

Har också läst att den kommer den 22e augusti och kommer ha Ubuntu 8.04 eller windows xp.. finns info här http://opensource.idg.se/2.1014/1.174863

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Mediamarkt i Kungens Kurva hade Aspire one inne idag.

Vad kosta de där då? vilka färger?

Visa signatur

hej hej

Permalänk

har även jag varit inne och kännt på denna på mediamarkt. måste säga att jag nog faktiskt (mot min förväntan) föredrar Acern mot Asus. :S tror dock mest på Dells "mini insp".

De kostade 2800 typ har jag för mig. 16 gb modellen med färger VIT och Blå.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Vill INTE ha den där med 16GB, jag syftade på 120 gb versionen med XP

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

hur e batteritiden på acern?
Acers laptopar brukar ju ha rätt värdelös batteritid. Min 10" C110 Travelmate har ingen vidare batteritid, trots att prestandan (och formatet) är i klass med one

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

3-cells batterierna ska ge 2-3 timmar, lite beroende på användning. Inga modeller har skeppats med 6-cells batterier än.

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901