Permalänk
Medlem

Mark Wahlberg

Mark Wahlberg är idag 37 år gammal, han föddes den 5e juni i Boston, USA.

För er som inte är pålästa inom ämnet började livet för Mark långt innan skådespelarkarriären kommit igång, vilket kanske inte är fullt lika känt för allmänheten.

I dagsläget är det också något som Mark skäms för vilket han nämt i ett flertal intervjuer.

Ett 20-tal brott finns i registret sen Mark var tonåring, redan vid tretton års ålder var kokainmissbruket ett faktum. En del andra droger brukades likaså och Livet gick än mer snett när han tre år senare rånade en drugstore och misshandlade två viatnemser under drogen PCP's våld, den ena tappade synen på ena ögat. Slutsatsen blev mordförsök och två års fängelse, han slapp dock ut ca 45 dagar senare.

Från början var Mark en utav grundmedlemmarna i "New Kids on The Block" när det begav sig på det glamorösa 80-talet, hockeyfrilla och jeans var givetvis ett måste. Tillsammans Med sin bror Donnie Wahlberg sjöngs det och livet lekte... Det vill säga, tills den dagen Mark insåg att han var en cool kille medans dom andra var töntar.

"Marky Mark" skapades kring 90-talets början och en ny badboy var född, muskulös och med en bringa som de flesta kvinnor skulle slåss för.

Marky Mark and the Funky Bunch kallades gruppen och '91 kom singeln "Good Vibrations".

http://www.youtube.com/watch?v=UnzgNAzquCw

Singeln blev deras enda hit och gruppen lades snart på is.

1992 skrev han en typ av självbiografi som oväntat kallades "Marky Mark" som han dedikerade till sin egen penis.

Det kanske är svårt att tro att den tuffa polisen i The Departed gjort en träningsvideo på tidigt 90-tal iklädd diverse tighta kläder, men så är faktiskt fallet.

Form... Focus... Fitness, the Marky Mark Workout.

Först 1993 kom hans riktiga filmdebut i "The Substitute" därefter följt av "Renaissance Man". Efter detta kom en del småroller tills 1997 då den "riktiga" debuten kom, nämligen som Dirk Diggler i Paul Thomas Andersson's Boogie Nights.

Han har i dagsläget varit med i ett flertal kända filmer och gjort både bra samt mindre bra prestationer.

Serien Entourage är för övrigt löst baserat på Mark's erfarenheter när han först kom till Hollywood, han är också executive producer för densamme.

Vad kan vi då dra för slutsatser om allas vår Mark Wahlberg?

För det första har han ett förflutet precis som alla andra och just hans bakgrund faller mig i smaken. Han är inte född med en silversked i munnen och har i varje fall kämpat litegrann för att ta sig någonstans här i världen. Jag tycker personligen att han har presterat helt okej i dom filmer han visat upp sig i, även fast har har gjort några snedsteg.

Det var allt för denna gång, nästa gång ska vi se om vi kan hitta skvaller om någon annan känd personlighet!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Och här är en bild på hans tredje bröstvårta:

Permalänk

Bra skådis, Gillar han i Four brothers.

Permalänk
Medlem

Det är väl han som spelar i "Shooter"? Grymt bra film, må jag säga.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Det är väl han som spelar i "Shooter"? Grymt bra film, må jag säga.

Precis. Han är faktiskt ganska grym.

Permalänk
Medlem

Re: Mark Wahlberg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
[url]
"Marky Mark" skapades kring 90-talets början och en ny badboy var född, muskulös och med en bringa som de flesta kvinnor skulle slåss för.

http://www.markrobertwahlberg.com/music.9.jpg

"Marky Mark and the Funky Bunch" kallades gruppen och '91 kom singeln "Good Vibrations.

http://www.youtube.com/watch?v=UnzgNAzquCw

Singeln blev deras enda hit och gruppen lades snart på is.

Den har jag. Men till mitt försvar var jag 13 år 1991 (och är därmed automatiskt ursäktad).

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

trevlig läsning, keep it up

Mark Wahlberg har jag alltid gillat, ända sen Boogie Nights

Visa signatur

mjau

Permalänk

hur många % av skådespelarna är födda med en tesked i munnen egentligen, för jag vill minnas att alla bra inte är det

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
hur många % av skådespelarna är födda med en tesked i munnen egentligen, för jag vill minnas att alla bra inte är det

Det råder säkert delade åsikter om det, och jag formulerade mig lite klumpigt. Jag menade inte att jämföra honom mot andra skådisar, utan snarare att visa att även en med bråkig uppväxt kan lyckas.

Det kommer kanske fler trådar, håll utkik!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Korsordsguru

Än är inte Marks karriär över om ni trodde det. Mark Wahlberg kommer att spela Max Payne i filmen Max Payne, som har premiär under hösten, baserat på datorspelet Max Payne. Kan tilläggas att Mila Kunis (spelar bl.a. Jackie i That '70s Show) kommer att spela karaktären Mona Sax.

Att någon vill ha Mark i rollen som Max Payne är väl ett mysterium, men men.

Trailer http://www.apple.com/trailers/fox/maxpayne/

Visa signatur
Permalänk

Jag skulle säga att hans riktiga debut var "Renaissance Man" där han har en betydande roll, även om han kanske slog igenom i "Boogie Nights". Han är för övrigt rätt bra i Renaissance Man.

Tycker också att framförallt "Fear" är värd att nämna som en tidig genomslags film. En riktigt underskattad film med Wahlberg är "The Big Hit" från 1998.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Dock suger Den Perfekta Stormen röv.

Permalänk

En favorit-skådis Perfekt för min typ av action-filmer. Max Payne skall bli mycket intressant!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Jag skulle säga att hans riktiga debut var "Renaissance Man" där han har en betydande roll, även om han kanske slog igenom i "Boogie Nights". Han är för övrigt rätt bra i Renaissance Man.

Tycker också att framförallt "Fear" är värd att nämna som en tidig genomslags film. En riktigt underskattad film med Wahlberg är "The Big Hit" från 1998.

The Big Hit är riktigt skön!

Permalänk
Medlem

Haha, det där visste jag inte

Själv tycker jag att han kan passa väl som Max Payne, bara han lyckas skapa den rätta attityden. Hur någon vill ha Mila Kunis som Mona Sax har jag dock svårare att förstå.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Haha, det där visste jag inte

Själv tycker jag att han kan passa väl som Max Payne, bara han lyckas skapa den rätta attityden. Hur någon vill ha Mila Kunis som Mona Sax har jag dock svårare att förstå.

var glad för det, för ibland brukar dom klämma in den där (haha glömde just bort vad hon heter ) gone in 60s bruden lara croft mm.
och då blir filmera helt kassa

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
var glad för det, för ibland brukar dom klämma in den där (haha glömde just bort vad hon heter ) gone in 60s bruden lara croft mm.
och då blir filmera helt kassa

Angelina Jolie

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt att Mark Wahlberg varit typ lite 'soft' som ens egen polare typ.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Mark wahlberg är ju asskön. Senaste jag såg honom i var the happening, shamalayan + wahlberg = yezz. Men bäst är ju ändå rockstar

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag tycker han är en av Hollywoods absolut sämsta skådisar. Om man då ser till den respekt han tydligen får.

Har ni sett the Happening? Jag ville kräkas på honom... Eller i we own the night..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Rockstar som han är med i ligger #2 på min favoritlista

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Jag tycker han är en av Hollywoods absolut sämsta skådisar. Om man då ser till den respekt han tydligen får.

Har ni sett the Happening? Jag ville kräkas på honom... Eller i we own the night..

Sett The Departed?

Permalänk

bara för att man begår brott och tar droger kan man väl ändå vara född med en silversked i munnen, det är ju rätt så många rika idioter som håller på med droger och annat helvete, och att han kom ut efter 45 dar på ett två års långt straff tror jag inte bara gott uppförande bidrar med.

ville framföra bara en annan vinkel.

Visa signatur

assrock!! hehe