Permalänk
Medlem

NDS knappar

Hejsan alla swecare jag vänder mig till er ännu en gång.

Jag har en Nintedo DS lite som jag tycker knappsatsen blivit seg på. Eller rättare sagt A-Knappen.

Jag köpte DS:et på GAME där jag bor för mindre än ett år sedan. Så jag undrar om någon vet om garantin täcker detta?.

Om det bara skulle vara jag som är lite seg och det skulle inte vara något fel skulle jag få betala något för felsökningen?

Någon som har varit med något sånt här?

Permalänk
Medlem

Re: NDS knappar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfgeek
Så jag undrar om någon vet om garantin täcker detta?.

Om det bara skulle vara jag som är lite seg och det skulle inte vara något fel skulle jag få betala något för felsökningen?

svårt att säga, det är ju en förslitningsskada egenltigen (vilket inte täcks) men beror ju på tillverkningsfel eftersom den förväntade användningen av en sån pryl bör vara en jävla massa knapptryckande.

om man lämnar in den i butik och Nintendo kollar på den inom garantiärende, nej det ska det inte vara. om man däremot lämnar in för allmän lagning så är det nästan alltid felundersökningsavgift som det heter om de inget fel hittar om man vill ha tillbaka grunkan igen.

jag tycker hursomhelst gott du kan skruva isär den och göra rent, då det troligen är hela felet.

man kan även köpa nya gummin till knapparna om de slitits ut, men det låter osannolikt ärligt talat hur hårt d än spelar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag skulle definitivt gå till GAME och hävda garanti. Knapparna ska inte gå sönder inom ett år hur mycket man än spelar. Att ta isär en DS är inte omöjligt men heller inte jättelätt om man inte är van. Dessutom krävs en speciell typ av mejsel.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1