DLL fil korrup? Krashar när öppnar/sparar filer

Permalänk
Medlem

DLL fil korrup? Krashar när öppnar/sparar filer

om jag ska öppna en fil ifrån ett program, eller spara en fil i ett program t.ex MS Office så kmr ju ett fönster upp, då krashar det och jag måste strata om programmet. Är det en korrup DLL-fil, och isåfall vilken?

Spec,. Lenovo3000 n200, 32 bit processor.

Vill slippa lämna in den. Snälla?!

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

Testa köra en systemåterställning. Klicka på start -> program -> tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning.
Välj då ett datum då datorn fungerade bra.
Annars så spara allt viktigt, in med Windows skiva, formatera och installera om.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Vad innebär felet? vad står det? står det något i loggboken om vilken fil det är? händer det i alla program?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Testa köra en systemåterställning. Klicka på start -> program -> tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning.
Välj då ett datum då datorn fungerade bra.
Annars så spara allt viktigt, in med Windows skiva, formatera och installera om.

Sys.återställaren inget bra alternativ just nu p.g.a. datorn är ny dator & jag gjorde ingen systempunkt första dagen.

Har ingen cd. RecoveryCD som det heter finns inte kostar att beställa. Supporten på Lenovo är inte direkt bra kan man snällt säga.

Ska boota från cd med ett xp se om det funkar, men..

Kan en bärbar PC, Lenovo köpt på Media Markt - som i detta fall, vara spärrad på något sätt. har testat med flera xp cd, men "installera Windows Xp nu" alternativet har varit skuggat, går inte att välja

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP