Dags att vi tar upp diskussion om "The Montauk Monster"!

Permalänk
Medlem

Dags att vi tar upp diskussion om "The Montauk Monster"!

Om ni inte vet vad det är, kika in dessa länkar:

http://gawker.com/5030531/dead-monster-washes-ashore-in-monta... (Kolla på CNN's reportage om det, en bit ner på sidan)
http://www.metro.se/se/article/2008/08/03/18/4007-57/index.xm...

Nå, vad tror ni det är?

Själv tycker jag det ser ut som en gigantisk sköldpadda utan skal med bak-kropp av en ko

Fan va coolt det skulle vara om det faktiskt var något djur från den närliggande forskningsstationen om djursjukdomar En muterad kossa, nån?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Re: Dags att vi tar upp diskussion om "The Montauk Monster"!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE

Själv tycker jag det ser ut som en gigantisk sköldpadda utan skal med bak-kropp av en ko

Problemet är ju bara att skölden är gjord av ryggraden. Den skulle ha helt uppslamsad rygg om någon tog sig mödan att ta bort skalet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE

Nå, vad tror ni det är?

Det är ett köttätande däggdjur. En tvättbjörn eller hund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Problemet är ju bara att skölden är gjord av ryggraden. Den skulle ha helt uppslamsad rygg om någon tog sig mödan att ta bort skalet.

Det är där bakkroppen av en ko kommer in

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Det är där bakkroppen av en ko kommer in

Men var kommer då sköldpaddan in?
Om du tycker att det ser ut som en näbb så är det för att "köttet" kring nosen på djuret har trillat av tack vare förruttnelse.
Det ÄR en hund, tvättbjörn eller liknande. Ledsen att jag spoilar det.

Permalänk
Medlem

hmm.. kroppen skulle kunna vara en hund.. huvudet vetefan, någon gnagare eller nått

det som är mest skrämmande tycker jag är att frambenen verkar bunda med något, precis som någon har dumpat den i havet.. stackars djur =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Det ÄR en hund, tvättbjörn eller liknande. Ledsen att jag spoilar det.

Bah - antar att du inte tror på utomjordingar heller?

Nåväl, smaken är som baken

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Huvudet ser ut som en tvättbjörns skalle som blivit av med tänderna i överkäken så den delen liknar en näbb lite.
Så jag tror på Haricots tvättbjörnsteori.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Bah - antar att du inte tror på utomjordingar heller?

Hur menar du?
Jag tror att liv borde börjat på många fler planeter, och på en bråkdel av dessa borde det utvecklats någon form av intelligens som startar en "kulturell evolution" med teknologi etc.
Om du menar att de skulle ha varit här så nä, de har de antagligen inte varit. Vårt solsystem har inte ens varit intressant för utforskning föränn nu när vi börjat sända ut radiosignaler... men dessa har bara nått ut ca 100 ljusår i varje riktning. Vår stjärna är en högst vanlig och tråkig stjärna, det är allt alla andra eventuella civilisationer har kunnat se.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Nåväl, smaken är som baken

Jojo... men sanningen är en.

Permalänk
Medlem

Här är några bilder från andra vinklar:

http://img187.imageshack.us/img187/5425/monster1hg1.jpg

http://img187.imageshack.us/img187/88/monster2gp2.jpg

http://img187.imageshack.us/img187/6351/monster3ng2.jpg

Tycker mig kunna urskilja ett stort svin eller liknande, nån slags hund, definitivt inget underligt i alla fall.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Rat Monkey Deluxe...

ska dom inte göra en massa experiment på fyndet då öppna den och sånt...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

jäkla tjat om det där "Monstret", uppenbart att det är en hund (att döma av storleken och formen på huvudet kan det vara någon sorts kamphund) som någon kastat i vattnet och den har drunknat för att sedan sköljas upp på stranden...

Den ser ut som den gör för att kroppen har svällt och den har tappat päls, den har även förmultnat.

Endast någon som vill göra sig lite $$$ på den här historien.

Permalänk
Medlem

Det är en hund, det ser väl vem som helst?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Hedersmedlem

PZ Myers säger tvättbjörn: http://scienceblogs.com/pharyngula/2008/08/the_montauk_monste... (länkar till denna).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
PZ Myers säger tvättbjörn: http://scienceblogs.com/pharyngula/2008/08/the_montauk_monste... (länkar till denna).

Må vara gjord i datorn (dvs Photoshop:ad) men det ser ganska rimligt ut...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd

att dömma av den bilden är jag benägen att hålla med...

Permalänk
Medlem

Jag med

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Uhm, hur löjliga teorier får man ha? Det där är ju helt klart en tvättbjörn (dock kunde jag också sagt hund eller en gnagare fotad på nära håll)... att den skulle ha näbb är ju helt löjligt. Vem som helst som har sett en ruttnande katt eller något liknande ser ju att det inte är något konstigt där.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Uhm, hur löjliga teorier får man ha? Det där är ju helt klart en tvättbjörn (dock kunde jag också sagt hund eller en gnagare fotad på nära håll)... att den skulle ha näbb är ju helt löjligt. Vem som helst som har sett en ruttnande katt eller något liknande ser ju att det inte är något konstigt där.

Vadå, tror du inte på utomjordingar?

Hela det här spektaklet kring storyn är ett rätt talande exempel för vad som händer när vi inte längre jobbar som bönder.
Någon ser ett vanligt dött djur och tar kort på det, folk runtom hela världen börjar blir förbluffade och börjar spekulera om aliens och genmanipulationer.

Permalänk
Avstängd

Ahh, den ja. Det är inte första gånger som djur som varit döda ett tag väcker uppmärksamhet eftersom man inte är van vid att se dem utan päls.

Men som sagt, detta är av allt att döma en tvättbjörn, alltså raccoon på engelska. Bilden som PaE illustrerar detta mycket övertygande.

Det är faktiskt inte alls ovanligt att döda djur ser så annorlunda ut, speciellt om de har päls eller fjädrar, så att även personer bekanta med arten har svårt att identifiera det. Givetvis ser inte djur som varit döda ett tag ut som disneyfilmer...

Edit: Två "c" i raccoon...

Edit2: Även en lekman ser emellertid direkt att det är ett däggdjur så vem som helst kan avskriva utomjordingar... Det syns på tänderna och det som typiskt inte är en näbb!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Avstängd

Någon som missade flyga i nacken? (svart liten prick)

Det är en "vattenråtta" som ruttnat, om det skulle vara något större så är jag nog mer rädd för storleken på flygan än för det där djuret.

Men var fan är det riktiga beviset? Något man kan jämföra storleken mot förutom det tveksamma flygan, vet man storleken så säger det en hel del om vilket djur art det handlar om.
Nu vet man inte om det är med mikroskop eller flygfoto (okej något överdrivet)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det är manbearpig!

Permalänk
Medlem

Sökte på "montauk" på google bilder, och 6:e sökresultatet var denna;

Knappast en slump. Rätt uppenbart vad som håller på hända. Men visst, göm er bakom era löjliga hund- och tvättbjörnsteorier

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Sökte på "montauk" på google bilder, och 6:e sökresultatet var denna;

http://www.bibliotecapleyades.net/imagenes_montauk/montauk_al...

Knappast en slump. Rätt uppenbart vad som håller på hända. Men visst, göm er bakom era löjliga hund- och tvättbjörnsteorier

Håller helt med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Håller helt med.

Jag antar att du förstår att s.c.s.i. med naturligtvis narrarde konspirationsfåntrattarna, inte stödde dem?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag antar att du förstår att s.c.s.i. med naturligtvis narrarde konspirationsfåntrattarna, inte stödde dem?

Hade inte sovit på väldigt många timmar när jag skrev det där... Missuppfattade helt vad han skrev.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Det är manbearpig!

Nej snarare Pigbear-man!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
http://scienceblogs.com/tetrapodzoology/Montauk%20raccoon%20c...

Må vara gjord i datorn (dvs Photoshop:ad) men det ser ganska rimligt ut...

ser rätt lika ut..

but what the fuck is that thing anyway ??.. är det verkligen en tvättbjörn eller annat normalt djur ?..

tycker det ser mer ut som ett genetiskt experiment som gått åt skogen..
precis som i halflife..(annat händer ju där men iaf)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
ser rätt lika ut..

but what the fuck is that thing anyway ??.. är det verkligen en tvättbjörn eller annat normalt djur ?..

tycker det ser mer ut som ett genetiskt experiment som gått åt skogen..
precis som i halflife..(annat händer ju där men iaf)

Varför skulle det inte vara ett normalt djur? Har du sett många uppsvälda, pälslösa tvättbjörnar förr? Men nej, det är nog ett genetiskt experiment ändå.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Varför skulle det inte vara ett normalt djur? Har du sett många uppsvälda, pälslösa tvättbjörnar förr? Men nej, det är nog ett genetiskt experiment ändå.

nepp det har jag inte. alltså sett många uppsvälda pälslösa djur,

tror iaf att det är nåt genetiskt experiment eller liknande som gått fel

Permalänk
Medlem

Ser ni inte sammankopplingen?! Expriment, racoon = Racoon City = Resident Evil.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."