Permalänk

Backup program.

Hej!

Igår rasade en dator i hemnätverket för tredje gången detta året. Denna gången gick det att komma åt olika databaser och annat kul. Men det gick inte förra gången. Har nu tröttnat på vara orolig och vill ha ett sorts program som kan göra backuper mellan de olika datorerna i nätverket.

Så nu undrar jag vad kan ni rekommendera för program för detta ändamål?
Det rör som 4st datorer som ska göra backuper på varandra och Windows XP körs som operativsystem. Vad finns det för programvaror för detta ändamål?

Eller kanske man till och med ska satsa på någon NAS-enhet som kan ta backuper. I så fall hur går det till? Vilken modell ska man satsa på?

Vore väldigt tacksam för lite hjälp på detta område som jag inte pysslat så mycket med ännu.

MVH Jonas

Visa signatur

[ Asus Maximus Formula III| Intel Core i5 750 | 8GB Corsair DDR3 | Intel X25-M G2 160GB | Western Digital Caviar 500GB | Gerforce GTX275 | Corsair 750W | Windows 7 Ultimate 64-bit ]

Permalänk

Syncback kanske kan funka. Vet dock inte om man kan göra backuper till en NAS. Gillar D-Links NAS. Har även inbyggd printserver.

Visa signatur

[ Asus P5N-T Deluxe nForce 780i | Intel Core 2 Duo E8400 | 4GB OCZ PC-6400 | WD Raptor 150GB | 2 x Western Digital Caviar 500GB | Gerforce 7800GT | Corsair Powersupply 750W | Windows Vista Ultimate 64-bit ]

Permalänk
Medlem

xcopy är ett väldigt fint program ifrån den gamla goda tiden, i vista tror jag dock det är utbytt till robocopy.

Permalänk
Medlem

Den inbyggda backupen underskattas ofta, den är kompetent nog för det mesta. start -> kört -> ntbackup

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T