Handla från Digiswe.com

Permalänk
Medlem

Handla från Digiswe.com

Har någon testat att handla från Digiswe?
Såg en LCD Tv som jag är intresserad av men inte sett någon recension från de på pricerunner. Lite osäker hur de är ang support och leverans. Någon som vet?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk

Websidor som inte tydligt/inte alls skriver sitt org. nummer eller adress ska man undvika för de är oftast inte seriösa.

Det finns däremot ett Handelsbolag som heter DIGISWE och drivs av 2 personer, en som heter Antonio och en som heter Sandra. Bolaget är startat 2007-09-05, ej registrerat för arbetsgivaravgift.

Om de gjorde hemsidan mer seriös och anger adresser och andra kontaktuppgifter så kan man kategorisera hemsidan som vilken "nystartad webshop" som helst med risknivå över medel.

Som hemsidan är idag: Varningsflagg

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar!

Jag tror du menar när ett företag blir "Konsument Bedömd"?
Ska vara lite mer försiktig med det i framtiden

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Antar att det är en Samsung LE-40M86BD du funderar på? Samma som jag isåfall. Tycker också att hemsidan känns oseriös. Tror inte jag vågar beställa därifrån.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Nej det e en Samsung 32" LCD me full HD. Det är ju några tusen billigare än i vanlig affär, men ändå, kan man inte lita på företaget är billigare pris ingen nytta!

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Hejsan grabbar.
vår sida är inte oseriös, den e ny och är under utveckling,
vi är inte registrerad för arbetsavgift för vi har inga anställda. Vi har vänner som hjälper till i början nu, därför inte registrerad för arbetsgivar avgift.

lite info:
Telefon: 08 505 86 450
Öppettider Vardagar 11:00 - 13:00 / 14:00 - 18:00
Lördag - Söndag stängt
E-Post: kundservice@digiswe.com

Post och besökadress:
Digiswe
Kontoret
Solna Torg 19, 5 tr
171 45 Solna

Leveransadress:
DHL Storage / Lager 2
Elektravägen 21
126 30
Hägersten

Org. nummer: 9697294057

hoppas ni har fått lite svar på vägen.
Och det ni gör att bedömer affärer utan att kolla med dem, är väldigt taskigt.
Vi är nya och förbättrar oss hela tiden.
ha en bra dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digiswe

Och det ni gör att bedömer affärer utan att kolla med dem, är väldigt taskigt.

Jag är övertygad att även den mest oseriösa affären skulle sagt att de var seriösa om du frågade dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digiswe

vi är inte registrerad för arbetsavgift för vi har inga anställda. Vi har vänner som hjälper till i början nu, därför inte registrerad för arbetsgivar avgift.

I min värld betyder det antingen: "jag driver hela företaget själv men vill ge sken av att det är flera inblandade" Eller "Jag anställer bara svart arbetskraft"

Men jag kan ha fel, lycka till i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett nystartat företag, verkar seriöst. Inget konstigt alls. Fast jag undrar vart din hemsida ligger fysiskt? För vilken host du än har vill jag kunna undvika den då sidan är extremt seg för mig med fiber från bahnhof.

Permalänk

Håller med om att Digiswe-s sajt ser lite sisådär ut. För mig ser sajten ut som en liten butik, precis som t ex Pixmania och inWarehouse ser stora ut. Det hade väl känts ok om jag hittat goda vitsord för Digiswe på Pricerunner eller prisjakt, då hade jag känt mig tryggare.

Men jag är modig, så jag beställde ändå en platt-tv från Digiswe för ett par dagar sedan. Lite ängslig dock så jag ringde idag kl 16 ca bara för att dubbelkolla, men där var bara en telefonsvarare som sa att de hade öppet 11-13 samt 14-18... hm hm, är de på semester kanske? Så jag mejlade, hoppas på både svar och tv inom en vecka )

Ser fram emot att skicka er en uppdatering i ämnet, samt att ge Digiswe (goda?) recensioner både på Pricerunner och Prisjakt.

Digiswe, jag är själv egen företagare så jag önskar er lycka till och hoppas att ni kan ge de stora företagen en match!

Permalänk
Avstängd

reggad jul 2008 ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
reggad jul 2008 ....

Reggad här på forumet menar du? Är det bra eller dåligt? De tycks ha startat sept förra året, se här:
http://www.allabolag.se/9697294057/verksamhet

Så det är väl bra att de är med här, och kan bemöta kritik direkt, om vi nu kritiserar dem på forumet.

Permalänk
Hedersmedlem

Han pratade om dig. Folk här är väldigt misstänksamma när nyreggade personer patar väl om en firma som det tidigare varit tveksamheter om. Ingen säger att du har med DigiSwe att göra men du får nog finna dig i att folk är misstänksamma.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kristofferalpsjo
Reggad här på forumet menar du? Är det bra eller dåligt? De tycks ha startat sept förra året, se här:
http://www.allabolag.se/9697294057/verksamhet

Så det är väl bra att de är med här, och kan bemöta kritik direkt, om vi nu kritiserar dem på forumet.

Nix, det är dig han syftar på.

Som av en slump reggar du dig här i anslutning till tråden om digiswe, som för övrigt är den enda tråden du postat i.

Det är inte direkt ovanligt att folk knutna till nystartade företag reggar sig för att posta positiv kritik om företaget i fråga. Och det är något som inte ses på med blida ögon av sweclockers användare.

Sen är det upp till var och en att välja vad de ska tro på.

Permalänk

Jaha, ok, se där, tack för den informationen från er forumveteraner, såklart man skall vara kritisk. Jag brukar inte hänga på forum och är ingen äkta "sweclocker" utan är bara ute efter att hitta nån användbar info om Digiswe. Så jag googlade såklart Digiswe och hittade några trådar. Alla verkar undra över samma sak som jag, inget användbar info finns ännu. På ett forum var det en snubbe som hade fått vänta 14 dagar på en kabel för 174 kronor, det är typ allt jag hittade. Sen reggade jag mig på alla forum för att kunna få email när ett nytt inlägg i tråden kommer.

Mitt eget inlägg ser jag inte som varken positivt eller negativt mot Digiswe (jag har ju inte fått varken tv eller svar på telefon eller email från dem ännu så om något är det väl lite neggo va?) däremot är jag väldigt trevlig och snäll och hoppas att jag har förgyllt allas er dag med min närvaro här :oP

Märker ni att jag är en utböling? Jag skriver ju fan mycket mer än alla andra, vet knappt hur jag skall sluta. Men nu gör jag det. Adjö. Adjö.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Fast jag undrar vart din hemsida ligger fysiskt? För vilken host du än har vill jag kunna undvika den då sidan är extremt seg för mig med fiber från bahnhof.

Skulle tippa på Rackspace. www.rackspace.com eller www.rackspacemanagedhosting.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok firman är nystartat, har en .com adress skickar i praktiken bara mot förskottsbetalning, lite amatörmässig hemsida och payson knappast ngn garanti för dig som köpare.
Avvakta är mitt råd.

Permalänk

Idag fick jag mail från dem eftersom den tv jag ville ha inte fanns i lager hos leverantören, så de erbjöd mig
1. en något dyrare variant som dock hade sämre specifikationer
2. pengarna tillbaka
3. vänta 2-3 veckor på den tv jag beställt

Jag ringde och snackade lite, lade på och jämförde apparaterna i en halvtimma på nätet, sen valde jag att vänta 2-3 veckor... har bett dem att kompensera dröjsmålet med ett par HDMI-kablar, de har inte svarat än... fortsättning följer.

Permalänk
Medlem

Nu är min tv på plats och den är hel, ren och sinnessjukt bra , köpt från Digiswe. Med 1300kr billigare än hos konkurenterna , inga problem tog 5 dagar och med tankte på att den väger 35kg i kartong och stor som ett hus så tycker jag det är kannon deal med fri frakt, mycket nöjd .. både med tvn samt Digiswe,

så till er väntar på en beställning från digiswe kan vara lugna !

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Om något är misstänkt är det ju föregående kommentar :). Med tanke på registreringsmånad, stavfel, Gunnarbo som tydligen råkar vara en stadsdel, eller något, i Solna (där digiswe har kontor), meningsbyggnadsfel (jämfört med inlägget från "digiswe") :).

Permalänk
Avstängd

Bra om en moderator kan jämföra vilka IP-nummer "digiswe" och "sdaniel1" skrivit samt registrerat sig från.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Bra om en moderator kan jämföra vilka IP-nummer "digiswe" och "sdaniel1" skrivit samt registrerat sig från.

De använder olika IP:n och olika internetleverantörer.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jag registrerade endast för att jag började bli lite skraj att jag hade blivit blåst.
Hittade mycket kritik mot Digiswe så jag ville kolla upp det själv
Visste inte om företaget sedan tidigare och är inte en nätshopper vanligtvis
så mitt inköp blev lite hastigt och så satt jag i båten.
Det fanns en rullande diskussion mot företaget här så regga jag , hänger inte på forum vanligtvis så var inte så noga med min profil då jag inte tänkt hänga här mer en nödvändigtvis ,

vet inte mer vad jag ska säga. snackat med kristofferalpsjo också han har fått sin tv.
Men igentligen skiter jag i vilket för jag har fått min tv ., tänkte bara vara lite bussig mot digiswe som gav "mig" bra pris service och leverans.
och synd för er som inte hade samma tur men som sagt shit happens.
hade det varit en stort företag hade ingen orkat bry sig,

man gnäller mer när det blir fel än när det blir rätt och finns BRA mycket skit om dom större företagen som är i samma branch, men dom är ju "Kända" så det är inte lika farligt och som sagt ingen bryr sig..

och stavfel,
mm,,, bor hellre i solna och stavar lite fel än att stava rätt och bo i lund

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sdaniel1
man gnäller mer när det blir fel än när det blir rätt och finns BRA mycket skit om dom större företagen som är i samma branch, men dom är ju "Kända" så det är inte lika farligt och som sagt ingen bryr sig..

Jag brukar gnälla lika mycket oavsett...
Och ingen som bryr sig var det ja. Ta en titt i den forumdel du för närvarande besöker istället Inlägget passar för övrigt in perfekt i mallen för lurisar som "råkar" dyka upp på forum där ett företag kritiseras/diskuteras, för att prisa och lovorda. Du skulle registrerat dig på alla större forum när du startade bolaget, då hade du lyckats bättre.

Om digiswe har jag inget att säga förutom det självklara, att det ser lagom oseriöst ut. Deras FAQ var en frisk fläkt i alla fall, med godbitar som:

Citat:

"Finns det en gräns på hur många varor man kan besälla?

Nej, det finns ingen gäns på antal varor du kan beställa!"

och

Citat:

"Vad händer om uppkopplingen bryts?

Om du har hunnit lägga dina varor i kundvagnen så kommer de att ligga kvar där nästa gång du loggar in!"

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Kolla feedback på prisjakt om digisw. Det finns några som har testat handla från dem.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=6090

Dessutom finns det en tråd på minhembio.com där det inte pratas gott om digiswe.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=201652

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem

Så, nu har jag lagt en order till Digiswe.com och betalat via Payson, skall bli intressant att se om de levererar eller blåser mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Så, nu har jag lagt en order till Digiswe.com och betalat via Payson, skall bli intressant att se om de levererar eller blåser mig.

Du vart då en modig en..eller liten order ?
Fast det vore ju en högprofilblåsning isåfall.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Eller så följer de denna tråden. Levererar de ordrar som inkommit de senaste dagarna, sedan blåser resten när Mental har givit sin positiva feedback om företaget ifråga.

Så hade jag gjort om jag skulle blåsa någon.

Om de är seriösa så önskar jag dem lycka till. Konkurrensen är hård.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Hedersmedlem

Risken fins, men då de ofta rankas högt upp på prisjakt (dvs billiga) så tror jag många beställer. Och många klagar på dålig information, problem med reklamation, långa frakttider osv, men än så länge har ingen larmat om någon regelrätt blåsning.

Jag återkommer med rapport när ärendet är avslutat för min del. både hur det fungerat med beställning, tider osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Tjo, idag hämtade jag ut mitt paket på posten.

Beställningen gjordes 25-09-2008 17:20:46
Alltså efter kontorstid, torsdag.
Den ankom mitt postkontor idag. Måndag 06-10-2008
Varan var i lager vid beställning, leveranstiden angavs till 4-7 arbetsdagar.

Varan jag beställde var:
D-Link Startkit 802.11n + USB 2.0 adapter WiFi 802.11 n DKT-410
Pris 716 Kr

Dustinhome (som jag brukar beställa från) tog vid det tillfället 1300:- för produkten.

Jag valde att inte skriva på forumet samma dag som jag beställt och ej heller vad jag beställde för att inte riskera någon särbehandling av ordren.

Mina synpunkter, Betalningssystemet fungerar, men det lite ovanligt att bara ta betalningar via Payson. Sidan har många särskrivningar och känns lite oseriös. Frakten tog som väntat mycket lång tid, priset var mycket bra.

Summa:

+Priset
- Hemsidan, betalningssystemet, frakttiden.

OBS: att min beställning gick bra är ingen garanti för att alla andras ska gå bra, vi har sett företag ge sig in i branschen med målsättning att konkurrera om lägsta pris tidigare, de brukar inte bli långlivade i branschen. Företaget är nystartat men har inga krav hos fogden.

Det tycks inte vara ett blufföretag, men även det mest välmenande försök kan sluta med konkurs. Så tänk efter.

Jag kommer antagligen att använda mig av Digiswe igen när jag skall köpa produkter som jag inte har bråttom att få levererade och där prisskillnaden är stor.

Edit: Paketeringen var ok, bubbelplast och wellpappkartong runt produkten retailkartong, branschtypiskt packad och bra tejpad.