Nu vart det inbrott i grannens bil!

Permalänk
Medlem

Nu vart det inbrott i grannens bil!

Nu vart det bilinbrott här utanför, så lite action kanske det blir under semestern ändå. Vart hos grannen och plingat för att meddela henne att bilen hennes har haft inbrott, men ingen som öppnade. Hörde att hon tassade där inne, men orkar väll inte med mig för tillfället. Just nu sitter jag och väntar på den långsamma polisen. Får be dom knacka lite på hennes dörr sen och se om hon öppnar då.

Uppdatering kommer.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Re: Nu vart det inbrott i grannens bil!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Just nu sitter jag och väntar på den långsamma polisen.

Låt mig gissa: "Välkommen till svenska polisen, vi är tyvärr upptagna med att skyffla papper och bry oss om mindre allvarliga saker, var god vänta tills vi orkar ta itu med ditt problem"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nu vart det inbrott i grannens bil!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Låt mig gissa: "Välkommen till svenska polisen, vi är tyvärr upptagna med att skyffla papper och bry oss om mindre allvarliga saker, var god vänta tills vi orkar ta itu med ditt problem"

Nu har det gått en timme sens jag ringde polisen. I våran lilla stad kan polisen inte ha mycket att göra en söndagsnatt och så tar det runt 5 minuter, om änns det att köra från polishuset till min gata. Kanske har fått punktering eller något.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Haha detta påminner lite om "Liv&Helvetes" dagliga trådar.. keep it up

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen polis efter snart 4 timmar. Jaja, de får väll ett samtal till snart när ägaren ringer och säger att hennes bil har blivit utsatt för inbrott. De kanske kommer och kikar då.

Nu ska jag gå och lägga mig snart, uppdaterar senare idag om händelsen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Sötast

lite OT men blev riktigt nöjd med polisen häromveckan, vi såg mörkklädda personer smyga omkring inne på gården, lät som rutor krossades osv, ringde snuter och kan säga att det tog inte mer än 3 minuter från att jag lyfte luren tills det fanns 2 polisbilar, 4 poliser som omringade hela området, tyvärr så verkade bovarna komma undan ändå.

Permalänk
Medlem

hehe. vad ska de göra? de skickar knappast någon som utreder inbrottet i bilen. Samlar in bevis och tar fingeravtryck och så skulle de kanske göra också:P Hade du tagit fast inbrotttjuven så hade de kanske kommit tidigare^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ja som sagt, fallet i sig hamnar nog inte överst i prioriteringslistan.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

spänningen är olidlig

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Ring dom igen och säg att det är ett pågånde inbrott som har spårat ur och det är skottlossning,mellan grannen(sp) och tjuvarna...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
hehe. vad ska de göra? de skickar knappast någon som utreder inbrottet i bilen. Samlar in bevis och tar fingeravtryck och så skulle de kanske göra också:P Hade du tagit fast inbrotttjuven så hade de kanske kommit tidigare^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ja som sagt, fallet i sig hamnar nog inte överst i prioriteringslistan.

Jag la mig klockan halv 8 i morse, fortfarande inte någon polis i närheten. De borde ändå åka ut och titta tycker man.

Grannen var nyss här och knackade på för hon vaknade igår och hade sett mig genom titthålet i dörren när jag gick. Hon sa att det saknades en badväska med två bikinis i, det var allt. Antagligen så var det själva väskan som lockade skurken i hopp om att det var nått annat än just bikinis.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Jag la mig klockan halv 8 i morse, fortfarande inte någon polis i närheten. De borde ändå åka ut och titta tycker man.

Grannen var nyss här och knackade på för hon vaknade igår och hade sett mig genom titthålet i dörren när jag gick. Hon sa att det saknades en badväska med två bikinis i, det var allt. Antagligen så var det själva väskan som lockade skurken i hopp om att det var nått annat än just bikinis.

HAHA! Vilket byte.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Hon sa att det saknades en badväska med två bikinis i, det var allt.

Lyckat inbrott!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
spänningen är olidlig

Detta låter som ett fall för Gunvald!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Antagligen så var det själva väskan som lockade skurken i hopp om att det var nått annat än just bikinis.

Säg inte det, finns en snubbe i byn som slickar på cykelsadlar, helst kvinnors så jao jo bikinis kanske är värdefullt för denna tjuv

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Säg inte det, finns en snubbe i byn som slickar på cykelsadlar, helst kvinnors så jao jo bikinis kanske är värdefullt för denna tjuv

Ni fångar mig aldrig!!!!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

svartamarknaden för bikinis

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
svartamarknaden för bikinis

Man ska aldrig säga "aldrig"... I Japan finns det ju en marknad för använda underkläder från skolflickor... Skulle inte förvåna mig ett dugg om det fanns människor tänder på något liknande här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Detta låter som ett fall för Gunvald!

Ja, bikinis brukas endast på ett enda ställe i denna värld. Inte hos någon tjuv!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

hade knarkare i trappen tog 1.5 timme innan dom. en gång kom dom inte alls.. hoppas dom fångar han:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nu vart det inbrott i grannens bil!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Låt mig gissa: "Välkommen till svenska polisen, vi är tyvärr upptagna med att skyffla papper och bry oss om mindre allvarliga saker, var god vänta tills vi orkar ta itu med ditt problem"

"Tyvär har vi ingen konstapel närvarande att ta emot ditt samtal då vi satsar på vägkontroller och annat trams! Men lämna gärna namn o nummer så ringer vi upp så fort vi kan "

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Ni fångar mig aldrig!!!!

Haha, fan vad jag garvade först. Du skulle låtit bli smileyn bara.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower