Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut. Börjar att bli dags att byta ut trotjänaren Sonata. Gillar helt klart designen. Tre gånger snyggare än sonata. Gillar även placeringen på usb etc, då man kan tex placera överbivna kabeldecimeter ovanpå chassit.

Sen är det skönt att bli av med luckan, som jag aldrig riktigt gillat. Som tidigare nämnts i tråden, är även jag lite orolig angående hd:s montering och eventuell ljudnivå.

Riktigt nice. Detta chassit skapar möjligheter till olika kylningslösningar tack vare de olika utflödeshålen. Blir nästan sugen på att köra en liten h2o-revival på cpu och tillbaka med fläkten på grafikkortet. Lite högre ljudnivå vid spelande gör inte så mycket.

Sonatan är bokstavligen stationär för tillfället tack vare ett värmepaket a la 240 som hänger ut ur baken. Bonnakylning på hög nivå.

Återstår att se vilka medel sommarjobbet kan avvara, det är ju grafikkortstider snart! Detta chassit gör så att det börjar klia i byggarfingarna igen

Och igen, snyggt! Stilrent skall det vara!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

jag köpte chassit idag, bättre än mitt antec sonata 2 (både rymligare och bättre plats för nätagg) och snyggare

det var trevligt att man fick med 2 st fläktar, en 120mm och en 140mm men det bästa var att man fick med en påse med säkert 20 st tumskruvar. såna kan man aldrig få för många av

dock så är det ingen gummiupphängning för hårddiskar så ljudet kan väl störa de som är känsliga..

klart rekommenderbart med tanke på priset

Permalänk

Jag är mycket nöjd med mitt 300, Mkt tyst när stockfläktarna körs på low. På högsta låter dom en del men absolut inte så hög som recensionen säger. Min nordbrygga-fläkt låter mer än alla andra fläktar. Jag brukar köra 140n på medium och 120n low

Permalänk
Medlem

Ja, knappt 400 kr för vad som verkar vara ett riktigt trevligt chassi är ju svårt att motstå. Hade dock missat att gummifästen för HDD saknas, får se om nya Raptorn för mycket oväsen (SDD är ju liiite dyrt änn). Kanske får knalla via Kjell & Co. i morgon för att inhandla lite gummipluppar och ljudisolering. Någon som använt Kjell's platta isoleringsmattor? http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Visa signatur

AMD Phenom II 4X 965 (BE), 6GB DDR3, GF GTX 460 1GB, OCZ stealthXsteam 600W. På mjölkpaketet: SSD.

Permalänk

Ser perfekt ut av allt jag sett och hört
Beställde chassit och ett HD4850 idag

Permalänk
Avstängd

kan man ha två st fläktar fram är det de burarna e till för där fram?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
kan man ha två st fläktar fram är det de burarna e till för där fram?

Yep, två stycken 120mm fläktar.

Visa signatur

AMD Phenom II 4X 965 (BE), 6GB DDR3, GF GTX 460 1GB, OCZ stealthXsteam 600W. På mjölkpaketet: SSD.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nand
Yep, två stycken 120mm fläktar.

bra då vet jag ska nog fixa ett 300 sen.

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk

Blev sugen på detta då jag såg att där var en fläkt i taket, precis där cpu-kylaren lämnar värme åt nätagget för tillfället. Utsug både i taket och baken åt cpu-värme och inblås på grafikkort och i nosen på hårddiskarna verkar vara perfekt. Kylningsmöjligheterna och enkelheten tilltalar mig. Undrar dock hur tajt det blir med en stor cpu-kylare så långt upp i hörnet? Sitter nämligen med en Scythe Infinity och man vill ju inte att den inte ska få plats.
Frågan är om man ska lägga pengar på något man redan har som faktiskt funkar? Men men något ska man lägga pengarna på när man är student...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Gillar inte Antec det minsta, men funderar på denna lådan för en extradator. Det finns ju inte mycket roliga låder förutom kontorschassis i den prisklassen oturligen nog.

Permalänk
Medlem

Har haft detta chassi i någon månad nu och jag är väldigt nöjd på alla sätt. Ljudnivån är väl ungefär som genomsnittet av fläktkylda chassin i dagens läge.
300 är bra planerad och rymlig med tanke på att den inte är så värst stor och luftcirkulationen funkar utmärkt.

Visa signatur

I7 920 @ 3,8 Ghz ¤ Asus Rampage II Gene ¤ KFA2 GTX 670 2GB ¤ Corsair Vengeance 8GB CL9 1600Mhz ¤ Corsair CX v2 600W

Permalänk
Medlem

någon som vet hur mkt mer fläktarna låter i lägsta hastighet jämfört med en vanlig Noctua 800rpm 120mm

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man köper en floppy-adapter eftersom det inte följer med någon?

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HansGBG
Någon som vet var man köper en floppy-adapter eftersom det inte följer med någon?

Du menar en sån där 5´25 plastgrunka ?
Kolla webhallen eller GTek eller Dustin.

Borde funka om det nu är en sådan här typ av grunka du menar ?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=46230
http://www.webhallen.com/prod.php?id=53359

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag är supernöjd med detta chassi för 495kr.

Använder det för en filserver som kör Windows Home Server.

Har 6 diskar i och det blir bra utrymme mellan dem för kylning (alla sitter på 3,5" platserna). Satte i 2x Nexus 120mm Real Silent i fronten. De två inbyggda fläktarna är båda satta på "low".

Sen ett Gigabyte GA-G33-DS3R i botten (har 8 SATA kontakter) med integrerad grafik och en Intel Dual-Core E2200 2.2GHz på det så har man en riktigt tyst och kyld filserver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HansGBG
Någon som vet var man köper en floppy-adapter eftersom det inte följer med någon?

Hör med webhallen eller annat ställe som säljer Antec-lådor, de borde kunna få tag i dem från sin vanliga leverantör.

Permalänk
Medlem

Jag sitter just nu på en väldigt gammal dator men håller på att bygga en ny. Sitter förtillfället och väntar på lite delar och just ett Antec Three Hundred. Ser att ni skriver angående vibrationer från hårdiskar och 140mm fläkten, finns det någon enkel lösning på dessa problem? försökt leta en vibrationsdämpare till 140mm fläkten men hittar ingen i den storleken. Sen finns det någon enkel, smidig och billig lösning på problemet ni nämner med hårddisken?

Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Du menar en sån där 5´25 plastgrunka ?
Kolla webhallen eller GTek eller Dustin.

Borde funka om det nu är en sådan här typ av grunka du menar ?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=46230
http://www.webhallen.com/prod.php?id=53359

Tack för hjälpen. LianLi's verkar vara den som mest lika ut.

Visa signatur

ASUS P6T Deluxe-V2, Core-i7-975EE, ATI-4890xxx 1Gb, 6GB Corsair 12800 Dominator, VelociRaptor-300, Plextor 716-SA,
X-Fi Fatal1ty, Corsair HX-850W, Coolermaster Stacker.

Permalänk

beställde Antec Three Hundred till 2:a datorn (bror min tog gamla chassit, nätagget, cpun, floppy) + external USB floppy.

Äntligen är åtminståne floppykabeln historia ! (samt SATA DVD, hatar IDE kablar oxo..)

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Ville bara tillägga då jag inte såg att någon sagt detta innan. Att man kan byta sida på siddörrana. Funkar galant för mig ialf.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naruto
Ville bara säga (då jag inte såg att nån sagt det) att det går att byta sida på dörrarna. Dock så låter den mer tycker.. Kanske bara jag som uppfattar det så.. Men men.

MVH

soft ska testa köpte ett three hundred häromdagen FetTT

Visa signatur
Permalänk

Kan ingen lägga in bilder på modd o lösningar dom gjort på problem.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Har just byggt en Antec 300. Chassit är mycket bra och prisvärt, kyler lika bra som t ex 900 om man fyller upp alla fläktplatser. Positivt är att 300 till skillnad från 900 har dammfilter, min 900 blev full av damm efter ett halvår.

Jag kör samma grejor, alltså 6850 och 2x 8800GTX i SLI, och jag har likvärdiga temperaturer som i min gamla 900. Grafikkorten blev lite långa för lådan, så precis som i 900 kan man inte ha hårddiskar i höjd med grafikkorten. Just nu har jag 4 hårddiskar (3 längst ned i lådan och 1 i översta platsen.

I korthet, mycket prisvärt chassi, bra kylning, snyggt och kompakt

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk

Skoj att höra RAC_Viking - för nu ska jag sätta in mina "ingredienser" i ett exakt sådant chassi, som jag nyss varit och hämtat.
Det ser riktigt välventilerat ut och juste design.

EDIT: Till slut startade datorn. Det pinsamma var att jag inte kopplat in 12V ATX till mobot. Det lille f*n hade gömt sig.
Jag kan säga så här: Jag är glad att jag har lurar då jag gejmar, för det är inte någon vidare tystnad från chassit. Men, det är ju ett "gejmingchassi." Klart värt 529 kronor!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | 2 X GeForce GTX 1080 Ti | Corsair Hydro H100i Pro RGB | Corsair Vengeance LPX Black 2666MHz 40 GB | Corsair CX650M | Crucial MX300 525GB SSD 2.5" | Crucial BX500 480GB SSD 2.5" | Samsung 860 EVO SSD 1TB | Phanteks Eclipse P300 Mid | Samsung Odyssey G7 C32G75 |

Permalänk
Medlem

Blir att köpa Antec 300 med 3 stycken 120mm fläktar (totalt 5 chassi fläktar). Har just nu ett random chassi för 200kr med 2 80mm fläktar.

Räknar med 5 graders minskning iaf, annars blir jag besviken.

Någon som kan dela med sig lite om hur mycket temperaturen minskade vid byte?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Devil May Cry, jag körde ett A-Open Chassi innan.

Där hade jag 1 st. 120 i aktern (utblås) samt 1 st. i fronten (insug). Dock fanns det inga "fria luftvägar" för den främre fläkten att ta in luft, så den liksom sög in luften "från golvet". Och alla vet ju att på golv finns damm.
På sidplåten i det chassit hade jag en 80 mm som blåste in på CPU-kylaren.
Jag hade cirka 58-60° C kvar till TJunction på min E8400-propp då.

Idag har jag förutom de fläktar som finns monterade 1 st. Titan 120 i fronten samt en likadan på sidan, som blåser in på grafikortet.
Numera har jag cirka 65 grader kvar. Då kör jag alla fläktar på LOW, förutom den i fronten som alltid snurrar på (inga controller på den).
Kör man fläktarna på max, så låter det mycket! Det är medaljens baksida.

Det som håller grejorna kylda är ju det dammfilter som sitter i fronten. Det hindrar bra så mycket damm att följa med in och hamna i processorkylaren. På mitt förra var det ett hel***e med damm.

Jag ser t.o.m. fram emot sommaren så man kan gejma på ordentligt utan att det blir stekhet.

Min specifikation ser du i fältet nedan.

Lycka till!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | 2 X GeForce GTX 1080 Ti | Corsair Hydro H100i Pro RGB | Corsair Vengeance LPX Black 2666MHz 40 GB | Corsair CX650M | Crucial MX300 525GB SSD 2.5" | Crucial BX500 480GB SSD 2.5" | Samsung 860 EVO SSD 1TB | Phanteks Eclipse P300 Mid | Samsung Odyssey G7 C32G75 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magrioteli
Devil May Cry, jag körde ett A-Open Chassi innan.

Där hade jag 1 st. 120 i aktern (utblås) samt 1 st. i fronten (insug). Dock fanns det inga "fria luftvägar" för den främre fläkten att ta in luft, så den liksom sög in luften "från golvet". Och alla vet ju att på golv finns damm.
På sidplåten i det chassit hade jag en 80 mm som blåste in på CPU-kylaren.
Jag hade cirka 58-60° C kvar till TJunction på min E8400-propp då.

Idag har jag förutom de fläktar som finns monterade 1 st. Titan 120 i fronten samt en likadan på sidan, som blåser in på grafikortet.
Numera har jag cirka 65 grader kvar. Då kör jag alla fläktar på LOW, förutom den i fronten som alltid snurrar på (inga controller på den).
Kör man fläktarna på max, så låter det mycket! Det är medaljens baksida.

Det som håller grejorna kylda är ju det dammfilter som sitter i fronten. Det hindrar bra så mycket damm att följa med in och hamna i processorkylaren. På mitt förra var det ett hel***e med damm.

Jag ser t.o.m. fram emot sommaren så man kan gejma på ordentligt utan att det blir stekhet.

Min specifikation ser du i fältet nedan.

Lycka till!

Tackar för informationen, hjälpte mycket. Har beställt ett Antec 300 samt 3st 120mm fläktar, hoppas på minst 5 graders sänkning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

ja ska bygga min första dator snart, ska köpa ett 4870x2... Tror ni det får plats i ett Antec 300 samt en Noctua NH-U12P på processorn?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

har ett antec 300 med en Noctua NH-U12P och ett HD4870, allt passar men vet dock inte hur pass mycket större en x2 är jämfört med vanliga HD4870... sök efter recensioner och kolla

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt ett Antec 300.

Är det någon som vet om den främre I/O porten passar med ett MSI P35 Neo?

Tacksam för snabba svar!