Permalänk
Medlem

Ny telefon, upp till 3k

Hejsan,

Är på jakt efter en ny mobiltelefon, har förnärvarande en Qtek 8310 som börjat krångla så därav nyköp.
Har tidigare varit inne på Iphone3G, men tyckte den var alltför dyr samt lite för mycket skrytfaktor över, dessutom saknar den vissa (tycker jag) fundamentala funktioner..
Har därför varit inne på HTC Touch Diamond, men har även här svårt att motivera ett sådant köp när man är student..
Så har därför börjat tittat på lite enklare smartphones, typ Nokia N73, P1, M600,Viewty, S710 m.fl. har ni något tips i denna prisklass 1-3k?
Mp3-spelare är jag inte ute efter, en hyffsad kamera (3,2Mpxl) vore trevligt men inget krav, touch-screen är inte heller ngt krav men vore trevligt.
Skulle vara kul att kunna installera 3-partsprogramvara så då måste man väl ha symbian eller windows mobile?
3G vore därtill trevligt, dock är bara EDGE krav, en bra kalender är viktigt.
En hyffsad bra Internetläsare vore också bra.
WLAN vore också trevligt, men inget krav.

Krav:
*Minneskortsplats
*EDGE
*Kalender
*SMS/MMS
*Internet
*Stöd för 3-partsprogramvara
*Bluetooth

Så ge gärna tips på vilka modeller ni skulle rekomendera (gärna sådanna ni ägt/äger).

VH /C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277311 Det vore inte något? Inte direkt en smartphone men den har alla saker du skriver upp att du vill va. plus att den har gps också

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277311 Det vore inte något? Inte direkt en smartphone men den har alla saker du skriver upp att du vill va. plus att den har gps också

Den verkar hyffsad, men inte nämvärt speciell för det priset, 2600:-, har ingen användning av att den är vatten och stöttålig, inte heller GPS i nuläget. Har den Push-Email? Är nog en sak jag vill ha, samt kunna öppna dokument samt pdf-filer i telefon.

M600an verkar välidgt prisvärd hos Elgiganten eller vad tycker ni?
SE m600i

/C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

M600an är flera år gammal och har en lite halvdan variant av UIQ. Försök hitta en P1i istället isof. Den har 3,2 mpixelkamera också.

M600an har ingen alls.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Re: Ny telefon, upp till 3k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Hejsan,

Så ge gärna tips på vilka modeller ni skulle rekomendera (gärna sådanna ni ägt/äger).

VH /C

Jag vill återigen slå ett slag för Nokia E51

Krav:
*Minneskortsplats - MicroSD
*EDGE - 3G + WLAN
*Kalender - JA
*SMS/MMS - JA
*Internet - JA
*Stöd för 3-partsprogramvara - Symbian S60v3.1
*Bluetooth - Ja

Jämfört med den E61 som jag hade tidigare så är denna riktigt snabb. WLANs funktionen är bra och hittar nät snabbt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera G700 för den budgeten. Den har touchscreen och Symbian som M600 och P1i, men har modernare programvara som gör den mycket snabbare. Jag har själv en G900 som jag är grymt nöjd med, men den kostar en bit över 3k. Skillnaden är att G900 har WLAN och bättre kamera än G700, och så skiljer sig designen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
http://www.dustinhome.se/pd_5010117944.aspx?csref=intb_HP_Ipa...

Snorbra pris.

Tack så mycket för tipset!
Denna verkar grymt intressant... Har den pekskärm som funkar med finger och penna? Stöd för Java 2.0? Kan ju inte finnas något mer prisvärd telefon med dessa funktioner? Den verkar dock vara aningen stor.

@Jubelidiot: Nokian verkar mycket kompetent, men har aldrig varit ngt "fan" av Nokia, dessutom ser den ut som vilken telefon som helst, och ställer jag den mot HPn blir det nog fördel för HPn med tanke på WinodwsMobile och TouchScreen. Den verkar ha VoIP men hur funkar egentligen det, behövs speciella abonnemang? Sen har den FM-Radio vilket HPn saknar.

@perost: G700n verkar också helt okej, men jag vill komma undan så billigt som möjligt då jag egentligen bara vill ha en fungerande telefon i dagsläget, är som sagt inte ute efter det senaste high-end som diamond, touch pro, iPhone eller Omina, dock verkar HPn göra ett anmärkningsvärt försök att hävda sig bland dessa high-end lurar med avseende på dess pris. Vad jag inte gillar på SE lurar riktigt är att navigeringen ser likadan ut på en lur för 800kr som för en för 3k, dessutom är det nästan omöjligt att se skillnaden rent utseendemässigt, vilket jag små stör mej på. Sen fallerar den på WLAN och CPU om man jämför med Nokian och HPn.

Men ärligt, HPn har touch, A-GPS, 520Mhz mot 210Mhz (370 E51), WindowsMobile mot Symbian, WLAN G m.m och är dessutom billigare, enda nackdelen är ju som sagt storlek och kameran då, så antagligen inte är lika bra som de övrigas.

Ingen som har en iPAQ 614 här på forumet som kan säga ngt? Verkar finnas välidigt få recensioner på nätet om denna lur iaf.

EDIT: Det som verkar konstigt är att HPn har minst antal färger, 65 500 mot SEns 262 150 och Nokians 16 777 216, kan detta stämma?
Det känns nästan som att SE lurarna får gå bort, grejjen är som sagt att jag aldrig riktigt känt för Nokia lurar, även om E51an verkar kompetent som sagt, hur är det med programvaror till Symbian?

EDIT2: Vet ngn om det finns möjligthet att stänga av 3G? Vill ogärna att det skall rulla en massa pengar för man anväder GPSen eller när man tror att man surfar via WLAN, förövrigt anänvds 3G när man använder GPSen?

VH /C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

http://www.phonearena.com/htmls/HP-iPAQ-614-Review-review-r_1...
Här har du massor av läsning. Bra betyg fick den också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
http://www.phonearena.com/htmls/HP-iPAQ-614-Review-review-r_1...
Här har du massor av läsning. Bra betyg fick den också!

Yes, tack för länken, var på sista sidan på den sidan (nu vart det rörigt) när jag såg din länk, men thx anyway ;).
Aja, känns som att det kanske blir en sånhär.. Kameran verkar dock suga, WindowsMobile är ju ingen vacker syn för ögat med dess tråkiga GUI (visst heter det så), dessutom så hatar jag WMP och IE, men förhoppningsvis är Opera okej som webbläsare och det borde ju finnas ngn bra mediauppspelare att lägga in...
Aja nu gör jag natt...

/C

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)