Problem med min dvdbrännare!

Permalänk
Medlem

Problem med min dvdbrännare!

Hej alla!

Jag har lite problem med min dvdbrännare. Det irriterande är att den bränner musik och annat perfekt, det är endast när jag bränner dvdfilmer som problemet uppstår.

Vid uppspelning hackar filmerna och ibland låser de sig. Jag har en Samsung SH-S203. Jag utgick först ifrån att det var enheten som helt enkelt gått i sönder men efter att idag ha köpt en ny och samma problem åter infunnit sig vet jag inte riktigt vad jag skall göra härnäst?

Om det inte är hårdvara, kan det då vara mjukvara i form av os eller brännarprogram? Har testat två olika versioner av Nero med samma resultat. Det har som sagt fungerat en längre tidigare med Nero så jag tror inte det heller...

Kan det kanske vara något med mitt os? Jag kör Vista 64bit.

Det har ju som sagt fungerat tidigare så varför inte nu? Om det är mjukvarurelaterat, kan det då kanske hjälpa om jag kör en omformatering av hårddisk och ominstallation av os och nero?

Börjar bli trött på det här så jag vore väldigt tacksam om någon kan komma med något ytterligare tips.

MVH Peter

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Det e ju så att olika dvd-skivor funkar olika bra på dvd-spelarna. pröva bränna i den slöaste hastigheten, använd inte datorn under bränn-tiden. Har du gammal dvd-spelare ?

Permalänk
Medlem

Hej Hero12

Tack för ditt svar. Jag köpte ett 100 pack tdk-skivor och de första typ 50-70 har fungerat utan problem i 16x. Det är först nu problemet kommit. Jag har provat att sänka ner till 4x och problemet kvarstår. Jag har inte använt datorn under tiden men i vilket fall tror jag inte det är där skon klämmer. Cachen i brännaren har aldrig påverkats.

Det lutar nu åt en omformatering av os och ominstallation i förhoppningen att det skall hjälpa. JAg har inget annat förslag:(

Någon annan som kan tipsa om något?

MVH Peter