Bästa bittorrentklienten för mig?

Permalänk
Medlem

Bästa bittorrentklienten för mig?

Hej. Jag har testat lite olika bittorrent klienter och jag är inte riktigt nöjd med någon utav dem. Jag vill inte ha någon "light-weight" klient. Den får sluka hur mycket resurser den vill bara den gör jobbet bättre än någon annan.

Några tips?

Permalänk
Avstängd

VIlka är du inte nöjda med då? Vad är det som ska vara bättre?

När ska folk lära sig att skriva ett ordentligt start-inlägg? -.-

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

uTorrent är att rekommendera om man vill ha en kraftig Bittorrent klient, att den tar lite resurser är bara ett plus.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

japp här är det µtorrent som gäller med

Permalänk
Medlem

röstar också på utorrent

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

uTorrent helt klart!

Permalänk
Hedersmedlem

Azureus (Vuze) är mitt alternativ

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
uTorrent är att rekommendera om man vill ha en kraftig Bittorrent klient, att den tar lite resurser är bara ett plus.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Azureus (Wuze) är mitt alternativ

Vuze heter det, och jag använder det med Tycker det är kanon.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Röstar på µtorrent .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Azureus (Vuze) är mitt alternativ

är det inte Azerious som behöver java för att fungera?? då har du helt plötsligt ett program till som ligger å drar prestanda i bakgrunden och om fler är som jag å inte vill ha java så är det ju inte ett alternativ

aldrig testat vuze dock kanske är anorlunda...

rösten går till Utorrent från mig med

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Säger µTorrent jag med.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Vuze, det fungerar stabilt och sen har det en kombinerad för-/nackdel, det kan ta upp hela bandbredden. Så om man vill surfa så kan det gå lite halvdåligt med det, men då man inte sitter vid datorn så gör ju inte det så mycket.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Jag säger oxå Vuze (Azureus).

utorrent är trevligt och mindre resurskrävande, men av någon underlig anledning så kommer jag upp i högre nerladdnings hastigheter med Vuze.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
är det inte Azerious som behöver java för att fungera?? då har du helt plötsligt ett program till som ligger å drar prestanda i bakgrunden och om fler är som jag å inte vill ha java så är det ju inte ett alternativ

aldrig testat vuze dock kanske är anorlunda...

rösten går till Utorrent från mig med

Det behöver Java för att funka ja, men Java behöver jag ändå för jag har nämligen min Bank/FK + en del andra ställen som använder BankId:

BankID är en möjlighet till elektronisk identifiering och signering på Internet. Med hjälp av BankID kan du enkelt och säkert utföra ett antal vardagsärenden via Internet. Idag kan BankID t.ex. användas till att deklarera, göra anmälan hos Försäkringskassan och ändra adress via Internet. BankID används även vid inloggning och signering av betalningsuppdrag i Internetbanken.

Sedan har jag ju bara fyra GiB internminne så

PS: Azureus (ja det stavas faktiskt så;) ) och Vuze är samma sak.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Utorrent så klart

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kommer alla småpirater fram och rekommenderar det program de har själva, bara för att det är det enda de känner till?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Utorrent är grymt. Du kan göra många inställningar och tar inte mycket resurser.

Visa signatur

"Just think of me as one you never figured..."

Permalänk
Medlem

Testar uTorrent igen nu. Använde det förut men jag körde Linux ett tag och där fanns det en rad med klienter som tog uTorrent rätt lätt. Transmission, deluge, rTorrent. Alla var väldigt bra. Vuze har jag kört ett tag nu och jag tycker inte om allt det här med startsidor och mediaspelarfunktioner. Det var väldigt bra i inställningar dock. Mycket mer att välja på än uTorrent.

Grejen med att jag känner mig motvillig att köra uTorrent är att jag är rädd att de offrar kvalité och prestanda i nedladdningar för att det ska vara så litet och ej krävande för datorn som möjligt. Jag skulle hellre vilja ha en bittorrentklient som suger cpu kraft från min dator bara nedladdningarna är maxxade.

Permalänk
Medlem

Azureus använder jag främst pga hur den hanterar caching av filer. 700mb cache i utorrent resulterar i mer read/write för mina diskar än med 700mb och azureus vid samma hastigheter enligt egna tester och debugging.

Har man en fet lina så vill man ha en klient som inte dödar mina diskar genom onödiga read/writes när jag har ram minne som ska användas.

Permalänk

jag kör uTorrent efter att ha testat en rad olika...nedladdningarna går lika snabbt i det som i många andra klienter, även Vuze, sen att de kräver lite är bara ett plus...det är inte så att dem har skalat ner på den delen direkt...mer som du kanske säger inte lika mkt inställningar, men dem som finns i uTorrent räcker fullt för normalt användande..

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

uTorrent

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk

µTorrent säger jag oxå. Maxar alltid min lina. 100/100

Att det är resurs snål är bara ett +. Har testat några till men inte fastnat för dom.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk

Ska jag också behöva säga uTorrent?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
µTorrent säger jag oxå. Maxar alltid min lina. 100/100

Att det är resurs snål är bara ett +. Har testat några till men inte fastnat för dom.

Får man fråga vilken tracker du kör på? (PM:a då man inte får disskutera detta)

OnTopic: Kör µTorrent, Azureus funkar inte lika bra för mig.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Känns lite tråkigt att det bara finns en klient som har monopol på att vara bra i Windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Känns lite tråkigt att det bara finns en klient som har monopol på att vara bra i Windows.

Vilket klient/program kom du fram till?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Lätt uTorrent! Jag har haft det i snart ett år och det är perfekt för mig