Permalänk
Medlem

Ligger på 3,2GHz på 1,240 Vcore prövat att klocka till 3,4 men den lägger av i orthos även på 1,325Vcore. Iofs testade jag inte att ändra ramtimings speciellt mycket så det kan ju va det som satte stopp också...

Permalänk
Medlem

3880mhz and counting

Körde först på ett P5K Premium och min gammla e6750a, klarade inte att köra mer än 463x8, var helt omöjligt oavsett spänning (luft).

Köppte mig sedan en till e6750a och ett GA-P35C-DS3R håller på och klockar och har fortfarande inte nått max.

FSB: 485 (x8)
Vcore: 1,475
Orthos: tickar i skrivande stund in på 1½h
Detta med en schytch mugen (luft) under normala förhållanden (20c).
Testade även högsta stabila FSB, 537 (x6).

Otroligt vad det kan skilja på olika prollar!
Återkommer med fler resultat senare!

Även ett 775kit till prommyn på ingång

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

lyxigt!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

FSB: 551 (x8) (4,4ghz+)
Vcore: 1,8
Orthos: 1h+ atm

Prometeia och en bordsfläkt
Testade även 2.0v, fick bild men låser sig efter ~5sec.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk

fick min intel pentium 4 3ghz (socket 775) upp i 4ghz senast idag, gick ganska stabilt faktiskt,
höll 65c

vilket inte är något fruktansvärt med tanke på att den processorn är känd för att vara som en smedja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen
fick min intel pentium 4 3ghz (socket 775) upp i 4ghz senast idag, gick ganska stabilt faktiskt,
höll 65c

vilket inte är något fruktansvärt med tanke på att den processorn är känd för att vara som en smedja

Trevlans!

Körde min 3,2ghz P4 i 4,2ghz 24/7 på den gamla goda tiden

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
Hur går det med orthos körningen i 4Ghz ?

min? jo det fungerade helt okej, körde ett stresstest (counterstrike source) och så fel gick det inte

Citat:

Trevlans!

Körde min 3,2ghz P4 i 4,2ghz 24/7 på den gamla goda tiden

får jag lov att fråga vad du körde på för inställningar och vad du hade för kylning vill knäcka 4.5 någon dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen
min? jo det fungerade helt okej, körde ett stresstest (counterstrike source) och så fel gick det inte

får jag lov att fråga vad du körde på för inställningar och vad du hade för kylning vill knäcka 4.5 någon dag.

Exakta inställningar vet jag inte om jag har sparat. Var ett P5KE-Deluxe som jag hade specialmoddat (trimpottar) för att kunna få extra spänning till bla minnena. Kylningen var hur som vatten med komponenter från Dangerden (dualheatercore, enheim 1250 osv). Lovar inget men ska kika under morgondagen!

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk

okej, skicka pm är du snäll

Permalänk
Avstängd

Häftigt.
Fast e6750 är så underlägsen wolfdale prollarna.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

hade en E6750 för några cpus tillbaka i tiden, min gjorde 3.8 på 1.5vcore. på ett ip35-pro

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Avstängd

Japp, jag har den ganjamans CPU. Kör den numera i 3.6 på 1.4v.
1.475v räcker för 3760Mhz och jag kommer nog att dra upp den till den hastigheten igen när sommarens extra värme har börjat avta.

Sist jag testade så var 1.5v+ mycket varmt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Försöker få upp min E6750 i lite hastigheter.
Den vägrar, testat lite resultat som ni sagt, just nu kör jag

400*8 @ 1.400V, men den klarar bara 14 sekunder i Orthos ^^.
Tror det är mina XMS2 minnen som inte är speciellt bra, funderar på nya.
Sitter på vattenkylning, ska nog testa och öka till 1.5 eller så.

https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346193
Vad säger ni om dessa på en P5W DH bräda?

Försöker komma fram till några stabila hastigheter här. Just nu känns det väldigt stabilt, men Orthos säger som sagt något annat

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Inaktiv

Hejsan, tänkte låna tråden lite!

Jag funderar på att börja lite med att överklocka min dator.

Sitter på en E6750 som körs i default ( 2,66 Ghz )

Corsair XMS2 6400 1 GB x 2 i (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-13 @ 270 MHz)

Jag undrar lite vad det är jag kan förbättra och vad jag behöver lära mig?

Permalänk
Avstängd

Du kan börja med att läsa alla guider som är klistrade trådar.