Komplett, skicka tillbaka ett trasigt minne.

Permalänk

Komplett, skicka tillbaka ett trasigt minne.

Tjena, det är så att jag fick hem min nya dator idag.
Efter ett par försök att instalera vista testade jag att plocka bort ett minne vilket resultera i att jag inte fick några blåskärmar längre.
Kan man skicka tillbaka ett minne som man själv har satt i en burk och få ett nytt ?

Permalänk
Medlem

är det fel på minnet så självklart.

Men varför inte göra som så att du tar kontakt med komplett????????

Permalänk

Ska ta och göra det imorgon, är stängt nu så ville bara höra mej för först.

Permalänk
Medlem

Installerar du Vista med mer än 2GB kan du få BSOD, testa om minnet fungerar efter du installerat SP1 i Vista.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Jo jag har testat det. Men så fort jag sätter i det så kraschar datorn. Har även testat att låta det sitta själv i.

Permalänk
Medlem

32 bit eller 64 bit windows vista??

Jag har tyvärr märkt att SP1 inte har löst 3-4 GB minnes buggen. En bärbar dator kunde ej starta med 4 GB minne trots att Windows Vista var uppdaterad till det senaste... sorgligt, mycket sorgligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Installerar du Vista med mer än 2GB kan du få BSOD, testa om minnet fungerar efter du installerat SP1 i Vista.

ehm? jag har installerat vista 2 ggr på min dator inte haft ett enda problem, även om jag installerade med 4gb.
så det där KAN FÅ BSOD.. är värkligen KAN FÅ.
beror väl dock också på vilka delar man har?!?

BTW jag använde mig av 64bit

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
ehm? jag har installerat vista 2 ggr på min dator inte haft ett enda problem, även om jag installerade med 4gb.
så det där KAN FÅ BSOD.. är värkligen KAN FÅ.
beror väl dock också på vilka delar man har?!?

BTW jag använde mig av 64bit

Grattis, även jag kunde installera Vista med 4GB minne utan problem, dock var jag tvungen att koppla ur alla hårddiskar utom den jag skulle installera på. Det finns de som haft problem så det kanske var värt och testa eller hur? Vad det beror på och vilken hårdvara som är berörd har jag ingen aning om.

ontopic: Ring komplett så löser det sig nog.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Grattis, även jag kunde installera Vista med 4GB minne utan problem, dock var jag tvungen att koppla ur alla hårddiskar utom den jag skulle installera på. Det finns de som haft problem så det kanske var värt och testa eller hur? Vad det beror på och vilken hårdvara som är berörd har jag ingen aning om.

ontopic: Ring komplett så löser det sig nog.

Samma problem med hårddiskarna också, kunde inte ha Vista på SATA diskar och det enda PATA jag hade tomt var på 80GB, efter en månad hade jag bara 10GB kvar och då balla att ur, inte mycket som fungerade längre och var tvungen att starta om datorn lite då och då när tangentbordet sluta fungera utan anledning.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Snacka med dom idag och svaret blev:

1: Skicka tillbaka det och låta dom felsöka etc och vänta på ett nytt (dock måste man skicka in bägge 2 då, så blir utan dator.)

2: Ångra köp och beställa nya som jag kan hämta ut i hämtbutiken samtidigt som jag lämnar in dom gamla.(Dock får man ligga ute med pengar ett tag då)