Behöver hjälp och installera HD 4870.

Permalänk

Behöver hjälp och installera HD 4870.

Hej, jag behöver hjälp/tips om hur jag ska lyckas sätta fast HD 4870 på ett Asus P5Q-E, P45, här har ni länk http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=352405. Kortet är för stort för alla linjer, den svarta är den närmaste att passa, men det är fortfarande för litet, det är två st som inte passar den längst fram och den längst bak på grafik kortet.

här har ni en bild så kan ni se bitarna som inte passar.
http://www.sweclockers.com/imagebank/200712/Powercolor1001.jp...

Jag ville fråga er innan jag tyckte ner kortet bara, så vad tycker ni jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Jag tror du ska försöka trycka ner den i den blåa porten, det är den primära Pci-e porten vad jag vet.

Lycka till!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk

Är du 100% säker?
Edit: vet någon annan om det stämmer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
Är du 100% säker?
Edit: vet någon annan om det stämmer.

100 % (Är det inte den heter jag Albin N'Doja)

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk

Okej, men då börjar jag sätta i kortet nu, tack för hjälpen.

Permalänk

Lycka till! Kom ihåg att stoppa i de 2st 6pin kontakter på kortet också!

Permalänk

Tack, jag fick i kortet, jag ska komma ihog det när jag kommer till nätaggs delen, fast jag har fastnat på koppla in hårdiskarna, jag kommer tillbaka snart.

Permalänk
Medlem

Du borde fått med en manual som har bild och text på alla komponenter.
Eller äkta män kanske inte läser manualer?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Du borde fått med en manual som har bild och text på alla komponenter.
Eller äkta män kanske inte läser manualer?

Det finns bara två extremer till vad en äkta man gör med en manual. Antingen så slängs den åt sidan och det är totalförbud att öppna den förrän man kört fast och varit fast i minst två dygn. Den andra extremen är att man tar sagda manual och läser den från pärm till pärm, helst på dass. Sedan ytterligare ett par gånger när det är dags att göra nr2. Detta kan göras redan innan byggandet påbörjats eller under tiden eller rentav efter.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Det finns bara två extremer till vad en äkta man gör med en manual. Antingen så slängs den åt sidan och det är totalförbud att öppna den förrän man kört fast och varit fast i minst två dygn. Den andra extremen är att man tar sagda manual och läser den från pärm till pärm, helst på dass. Sedan ytterligare ett par gånger när det är dags att göra nr2. Detta kan göras redan innan byggandet påbörjats eller under tiden eller rentav efter.

Ni menar "riktiga män" ? äkta man = gift och jag har svårt att förstå vad det skulle ha att göra med hurvida man läser manualer eller ej

Permalänk
Medlem

Vem är Manuel?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Riktiga Karlakarlar är den rätta termen

Permalänk

Hej igen , jag kopplade in 2st 6pin kontakter längst fram på kortet, men när startar datorn kommer ingen bild fram. Den första 6pin kontakten var en helt vanlig 6pin och den andra hade en hägnades 2 pin jämte kan jag ha satt in fel pin? För det fanns ingen annan 6pin.

Permalänk
Medlem

Närå du har satt i rätt anledningen till att en av dina 6pin har 2st pins hängande bredvid är för att en del kort vill ha 8pin och 6pin istället.

Varför du inte får bild har jag ingen aning om

Permalänk

Läs här så kan du se allt jag har gjort. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=842...

Edit: det lyser 3 st röda dioder på grafikkortet med, ska det vara så?

Permalänk

Kolla på denna bild:

Jag tror att det är samma, i alla fall. Om du kollar högt uppe till höger på morderkortet så finns det en 4pin kontakt, strax över en kylfläns. Den måste nog också ha ström så om du pluggar i den så bör det fungera.

Edit, det var inte riktigt samma moderkort men på ditt finns det en kylfläns strax över den kontakten och den är placerad på samma ställe.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Du borde fått med en manual som har bild och text på alla komponenter.
Eller äkta män kanske inte läser manualer?

för mig det heter nåt i stil med "Friskt kopplat hälften brunnet" när man bygger datorer ^^ manualer är överskattade

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk

Grafikkortet fungerar nu, tack för alla svar

Permalänk

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=22...

Ganska bra sida om man ska sätta ihop en dator, finns bilder och filmer hur man gör

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk

Min dator är redan färdig monterad, men en hårdisk fungerar inte, och nu är jag helt vilse i bios.

Edit: den jag föjlde, redigt bra guide men det var några saker som inte var med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Ni menar "riktiga män" ? äkta man = gift och jag har svårt att förstå vad det skulle ha att göra med hurvida man läser manualer eller ej

Självklart har det med saken att göra. Om man är en "äkta man" dvs gift behöver man aldrig läsa manualer, det gör frugan åt en.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Självklart har det med saken att göra. Om man är en "äkta man" dvs gift behöver man aldrig läsa manualer, det gör frugan åt en.

Jag tror att vi är många som skulle vilja veta hur du lyckas få din fru att läsa en moderkortsmanual

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Jag tror att vi är många som skulle vilja veta hur du lyckas få din fru att läsa en moderkortsmanual

haha den var go

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Jag tror att vi är många som skulle vilja veta hur du lyckas få din fru att läsa en moderkortsmanual

vi är ännu mer impade om hon fattar den bättre än du

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Jag tror att vi är många som skulle vilja veta hur du lyckas få din fru att läsa en moderkortsmanual

Man säger att det är Se & Hör

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX