Permalänk
Medlem

Statiskt ljud

När jag spelar eve online och använder mig av teamspeak för att komunisera med andra i spelet.

Problemet är att efter några minuter händer det något med teamspeak som skickar ut ettstatiskt ljud(som om du ställer in en radiokanal eller liknande) något som inte uppskattas av andra spelare som jag komuniserar med.

Jag har en Asus P5B moderkort och använder SoundMax och deras senaste drivrutiner och har även installerat senaste chipset drivrutiner.

några tips på vad man kan göra för att fixa problemet.

Jag kan tillägga att jag har installerat om Teamspeak ca 20 ggr och problemet kvarstår.

/T

Permalänk
Medlem

pröva att installera ventrilo, även dina kompisar som upplever problemet, om det låter samma i ventrilo. låter det samma så får du försöka låna ett annats ljudkort och kolla om det funkar eller pröva att köra med det integrerade...

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850