Mycket dåliga hastigheter med torrents!

Permalänk
Medlem

Mycket dåliga hastigheter med torrents!

Hej

Jag har ett problem som jag inte kan få bukt med, hastigheter vid nedladning med torrents. När jag laddar hem tex uppdateringar från Ubuntu funkar det fint, ligger på 200-300 Kb/s. Torrents dock mellan 0 och 3 kb/s. Jag har försökt att öppna portar, men enligt torrent-klienten inte lyckats med detta. Har en D-Link DIR-635, verkar som att fler än jag har problem med att öppna portar på denna router.

Värt att nämnas är väl att när torrent-klienten är i gång kommer jag inte åt hemsidor.

Kör Ubuntu och klienten Deluge.

Inte så haj på detta så mycket tacksam för all hjälp.

Visa signatur

joel

Permalänk
Medlem

För att "öppna" portar i den D-Link DIR 635 jag har pillat på till en torrent-klient så gjorde jag följande.

Logga in i webbgränssnittet, Advanced, Port Forwarding, Kryssar i en av rutorna, ge reglen ett namn, skriv in ip som porten skall "öppnas" till, ange vilket portnummer du vill använda dig utav, anpassa schedule efter dina behov, Inbound filter är satt till Allow All. (Application Name & Computer Name behöver du inte ändra på).

Se till så att din torrent-klient anväder sig utav rätt port och att du har öppnat i andra eventuella personliga brandväggar eller liknande.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.

Har gjort precis som du beskriver, men icke. Har till och med satt mitt ip till att gå via något som D-Link kallar DMZ, där trafiken inte går vi brandväggen. Ändå fungerar det inte.

Skulle det kunna ha med Ubuntu att göra kanske? Skall testa med Windows och nätverkssladd.

Visa signatur

joel

Permalänk
Medlem

Kan vara att du måste sätta upp en static IP.

Kolla här; http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dl....
Här finns guider för din router.

Tyvärr finns det ingen guide för Ubuntu angående static IP, detta är det närmaste jag hittar; http://portforward.com/networking/staticip.htm

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+ | Asus M2N-E SLI | GeForce 8800GT | 4 GB Buffalo DDR2 667 MHz | NZXT Apollo ATX Orange