Permalänk

Tangentbords problem

Tjenare!

Min sambos dator HP Pavilion zd8000 har börjat bete sig mycket märkligt. När man skriver registreras inte alla knappnertryckningar.
Tyckte jag hörde ett lite annorlunda ljud från den som kommer fram ca vart 10:e sekund och vara ca en sekund, så jag öppnade word och höll in en tangent och mycket riktigt så var det just när detta ljudet kom som den slutade registrera tryckningen och sen fortsätta igen efter att det försvann. Det låter som en mycket svag syrsa ungefär.
Någon som har ett förslag på vad det kan vara? Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Hej, jag har exakt samma dator och har exakt samma problem. antar att din touchpad beter sig likadant(hoppar vid varje pip)

Permalänk

Kör med vanlig mus men provade touchen och det var samma där. Mycket skumt. Har kört en systemåterställning till några dagar innan problemet började men funkade inte.
Öppnade BIOS och där fanns inte problemet så det har något med windows att göra. Det verkar som att klockan också är drabbad stannar upp vart tredje sekund ungefär.
Har du fått rätt på det? Börjar bli mycket jobbigt.

Permalänk
Medlem

Tja, ja, det verkar som vi upplever precis samma problem. det roliga är att jag haft den inne på service men de herrarna verkar inte tycka att det var någe fel. jag tycker att datorn beter sig bättre när den är kall också?! ´ska skicka iväg den igen...

Permalänk

Får dom rätt på det så berätta gärna vad dom gjorde.

Är det ingen annan som har ett förslag på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

de problem du beskriver är precis samma som jag haft. men efter lite sökande på google så upptäckte jag att det berodde på batteriet. prova att ta ur det och bara köra på nätström. fungerade utmärkt för mig iaf.

Permalänk

Den här tråden skulle jag kollat tidigare. Formaterade om hela datorn för en vecka sedan och problemet är kvar. Ska prova ta ur batteriet när jag kommer hem *håller tummarna*

*edit

Japp det var batteriet. Tackar så mycket!