Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Söker 140mm fläkt till

Drog tummen ur idag och fixade kabeldragning och satte i alla fläktar i mitt nya Antec Three Hundred Gamer. Det medföljde 2 fläktar en 140mm på toppen och en 120mm i baken för utsug. Testade på High och lät som f*n, fine tänkte jag och sänkte till Low. Låter fortfarande och överröstare nästan mitt högljudda GeCube HD3870.

Jag kör mina 3 x 120mm Nexus utan regulator utan på normal hastighet och dom hörs inte alls om jag har örat emot så det blir en till sån i baken på chassit, dock så är utbudet på 140mm ganska dåligt, hittade det här på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s18985659

EDIT: Kan ju tillägga att man knappt känner luftflödet när man håller handen emot Antec fläktarna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=295947

är nog bästaav de du länkade till.

går det inte att monteera 120mm istället för 140 mm annars?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nix måste vara en 140mm Men det får väl bli en Fractal Design då. Tråkigt att det inte finns så många 140mm fläktar där ute att välja på

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Men usch då Finns det nån återförsäljare som inte är med på prisjakt.se eller vet ni nån butik inom europa man kan köpa ifrån med någorlunda smärtfri frakt?

EDIT: Gärna en sida ni själv handlat ifrån som ni vet är pålitliga.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Men usch då Finns det nån återförsäljare som inte är med på prisjakt.se eller vet ni nån butik inom europa man kan köpa ifrån med någorlunda smärtfri frakt?

EDIT: Gärna en sida ni själv handlat ifrån som ni vet är pålitliga.

asså testa cooltek, deras 140s fläkt är tamejfan ohörbar, men flyttar lite luft åxå.
dator butiken tycker jag är en väldigt bra sida å handla ifrån.

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timberjack
asså testa cooltek, deras 140s fläkt är tamejfan ohörbar, men flyttar lite luft åxå.
dator butiken tycker jag är en väldigt bra sida å handla ifrån.

Cooltek = Fractal Design efter namnbyte. Vore en enkel lösning inte bara att tejpa över 140mm hålet för bättre luftflöde istället för mer inblås?