Permalänk
Medlem

Bra och kul idé!
Men, för litet och lite för dåligt genomtänkt....

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem

Är en fin idé och blev väl hyffstat snyggt! Men som sagt, lite mer planering skulle behövts.
Tycker ni borde kapa benen lite och anpassa det mer för datorsittande. D.v.s. göra det lägre så ni får bättre "arbetsställning" och inte sitter med axlarna i öronen

Permalänk

när kommer nästa utgåva av detta bordet borde ju nästan bli smidigare att göra en revision 2,0? kanske bara en alpha så länge kommer väll en beta längre fram var tvungen o skämta till det lite men bra ide.

Permalänk
Medlem

Snyggt för att vara gjort i skolslöjden (antar jag?)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Du skriver helt obegripligt vad ska du med en gruppsäkring till ? och 15A lol ?

Det ska vara 1.5mm2 area på ledarna på grendosernas kabel (detta står på kabeln) om man sätter ihop flera grendosor med varandra för att dem ska vara ok på en 10A säkring som alla nyare väguttag i svenska standardhem är säkrade på idag. Då slipper ni eventuella kabel brasor som någon skrev tidigare.

Så vad ska vi ändra för att slippa attt bordet brinner upp? "/

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

Riktigt rolig idé!!! hehe men alltså under till varför har ni så jäkla många grenkontakter? Ni kommer ju behöva typ en utav dom

förövrigt riktigt nicigt! 10p!

Visa signatur

Modding Is Believing

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeuX
Så vad ska vi ändra för att slippa attt bordet brinner upp? "/

hur många uttag behöver ni per person ca?

skickar lite länkar till er me förslag när ni räcknat på det

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

nice killar bästa jag sätt ngra p12or göra dock finns de ju massa sånna bord på skolan dock inte lika snygga men... good work!!

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Roligt bygge, men seriöst, 48 eluttag för 4 pers?

Permalänk

Nästa version kommer att ha inbyggda skärmar i en fyrkantig låda i mitten
då blir det ju mycke mer plats till annat på bordet

tycker jag iaf

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
hur många uttag behöver ni per person ca?

skickar lite länkar till er me förslag när ni räcknat på det

4-5

Citat:

nice killar bästa jag sätt ngra p12or göra dock finns de ju massa sånna bord på skolan dock inte lika snygga men... good work!!

Fan vi e P 16 "/

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21909559

tex om ni klarar er på 4 var så ta bara och sätt i nästa gren i förra grenens sissta uttag och det som är först i väggutagget.

Tänk på att det kan bli strul på lång sikt med grendoser med switch i budget klassen. Om switchen inte fyller någron direkt fuktion så kör utan tex:

http://www.claesolsson.se/Product/Product.aspx?id=41785669

det vitigaste är att ni köper jordade grendoser med "3G1,5 mm²" kabel då funkar de för 10A.

Vill man göra det hela lite mer fansy så kan man gå på något i stil med dessa:

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

Eller om man ska vara lite mer pysslig, några sådana

http://www.claesolsson.se/Product/Product.aspx?id=23381874

de sisstnämda får ni dock be en elkunnig hjälpa er att bygga och dem ska i så fall kopplas med den tidgare nämda jordade kabeln på "3G1,5 mm²" och jordad stickpropp osv

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Dum fråga men måste ställa den.

Hur gör man så att man kan spela lan som i internet cafér hemma?

Alltså hur kopplar man kablarna:?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

4 st p12 på fragbite... YES

Visa signatur

spröd trosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av legendenG
4 st p12 på fragbite... YES

OHH cooling..

Onödigt skrivet då han redan svarat att han är P16, alltså inte P12..

Stiligt bord, skulle sitta fint med ett sånt här hemma.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Dum fråga men måste ställa den.

Hur gör man så att man kan spela lan som i internet cafér hemma?

Alltså hur kopplar man kablarna:?

Man använder sig av en router med 4 st tp portar alternativt ett breadbandsmodem som redan har 4 portar, router är dock att föredra

ett förslag på en billig som borde funak bra till er är:

http://www.inet.se/naetverk---modem/router---bredband/d-link-...

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av legendenG
4 st p12 på fragbite... YES

håller helt o hållet med dig..

När de gäller bordet
lite litet men smart, snyggt + ni får se till att ingen kommer med en fet crt skärm ^^

Permalänk
Medlem

lite onöddigt många elutag ni skulle fixat det lite ordentligt när ni dratt kablarna sen skulle ni satt dit en säkerhetsbrytare så ni snabbt å enkelt kan stänga av strömmen:P

Permalänk
Medlem

"Äre LAN? Lägg märke till muspekarN^"

Ojojoj..

Man skulle kunna tro att ni är direktimporterade från Fragbite när ni kommer med en sådan kommentar.

Vad menas när man sätter en stor bokstav i slutet av ordet och sedan en "^"?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Tänk på att ni inte kan få ut mer än 2,4kW från ett elutag,,,

Nu råkadet det vara 2.3kW man normat får ut från ett väguttag. Dvs 10A med gamla tröga porslingsskringar så kan man nog under ca 30min belasta det med 15-16A innan det löser ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andolf
...du skriver helt obegripligt. Det enda ang. elen är att man kan korta upp lite sladdar som hänger och att man ser till att sätta det på en gruppsäkring som håller för 15-16 ampere.

Jag tycker bordet blev för litet, inget handledsstöd gör att man inte orkar spela länge där...

Nu är det så att man inte bara får byta ut säkringen. kablen måste dessutom bytas ut till 2.5mm. något inte många vägguttag är dragna för.
Sen ett lanbord så byer man väl lokal lite då o då? isf är det sällan man har mer än just 1-2 uttag på två grupsäkringar.

Ni behöver sällan så många grenuttag. 2-4st hade varit max. jag hade isf häldre skaffat/byggt en björn? central så man kan plocka ut lite mer effekt .. vad man nu ska med det till? men då måste man ju isf ha iaf 1-3fas uttag man kan ta strömmen ifrån..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fan vad klockrent 5 stars boys

Permalänk

ganska onödigt många kontakter under? å trångt var det med

Permalänk
Medlem

Jag gillar den diagonala uppdelningen utav lackeringen av bordet. Men det föll mig i tanken att ni borde ha gjort ytterligare en diagonal uppdelning åt andra sidan. På så sätt så får ni fyra lika stora delar utav bordet och man kan omöjligen kriga om att någon inkräktar med sin musmatta på en annans del