Permalänk
Medlem

30K dator, färdig byggd.

Hejsan.
Min dator har gått sönder, så nu börjar jakten på ny.

letar runt lite på internet efter en dator runt 30000kr som är värt pengarna, ingen skärm, bara dator.

Färdigbyggd då jag inte är något vidare med sådana saker.

Och ja, jag vill ge min dator 30000 kr , jag har mina skäl.

Tacksam för svar

Visa signatur

It's only fun until someone get's hurt, thene it's hillarious.

Permalänk
Avstängd

Köp en dator för 10 000 och så lägger du 20 000 i sedlar i datorn, då har du en dator som är värd 30 000

vad skall du ha datorn till?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det som om de är slut i lager

Visa signatur

It's only fun until someone get's hurt, thene it's hillarious.

Permalänk
Medlem

Bygg två, så kan du multitaska som en vilde.... 2 Quad blir en Octo.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

vad skall en sådan dyr dator användas till? sedan kan det ju vara värt att uppgradera monitorn, då en riktigt bra dator går att få för 20 000, så får du en sjuhelsikes 24' för 8000-10 000 med i paketet.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Avstängd

"Och ja, jag vill ge min dator 30000 kr , jag har mina skäl"
han vill ha en dator för 30 lax så...

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Hedersmedlem

Du får komma med en lista på vad du vill använda datorn till.
30 000 kr är mycket pengar för bara en burk. Men det går väl med vilja få ihop något där man kan anse att varje komponent är prisvärd gentemot andra modeller. T.ex. är Core 2 Extreme mycket pengar i sjön jämfört med de lite lägre klockade Duo/Quad varianterna.

Är det spelgrafik du inriktar dig på? Ljudproduktion? Mycket hårddiskutrymme (med redundans)?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Du får komma med en lista på vad du vill använda datorn till.
30 000 kr är mycket pengar för bara en burk. Men det går väl med vilja få ihop något där man kan anse att varje komponent är prisvärd gentemot andra modeller. T.ex. är Core 2 Extreme mycket pengar i sjön jämfört med de lite lägre klockade Duo/Quad varianterna.

Är det spelgrafik du inriktar dig på? Ljudproduktion? Mycket hårddiskutrymme (med redundans)?

Jo, jag var lite luddig. Ber om ursäkt.

Jag skulle vilja ha en dator, självfallet för grafisk prestanda i spel. Jag sysslar oftas med många program samtidigt, så behövs ju lite där med.
Ljudkort får gärna kosta lite extra.

Sedan är ju BRA hårdiskar mycket viktigt för mig, och mycket av det

Men sen innerst inne är jag väll kanske lite för mycket prylbög.
Så här ligger det till för er som undrar varför så mycket.
Jag vann precis en större summa pengar och vill unna mig verkligen något extra.

mvh

Visa signatur

It's only fun until someone get's hurt, thene it's hillarious.

Permalänk
Medlem

Då får man ju gratulera till vinsten! Hade jag känt att jag helt obehindrat kunde bygga en dator för 30k så hade jag också gjort det!

Det tråkiga med att köpa så dyr dator är ju att den tappar i värde väldigt snabbt... Jag har som motto när jag bygger dator att aldrig köpa det allra bästa då allt blir gammalt snabbt, men det är ju bara min åsikt, och beror såklart på ekonomiska begränsningar...

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schepp
Jag vann precis en större summa pengar och vill unna mig verkligen något extra.

Tycker du skall behålla förnuftet och spara pengar istället, bara för att man vinner massa pengar så behöver man ju inte "tappa skallen"

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

denna är ju najs, med snabb 300GB systemdisk och 1TB lagring, 9800GX2 i quadsli (ja det fungerar), Q9550, 8GB ram osv.
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=866-26258

tyvärr går det över din budget lite då prislappen hamnar på 34 438:-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
denna är ju najs, med snabb 300GB systemdisk och 1TB lagring, 9800GX2 i quadsli (ja det fungerar), Q9550, 8GB ram osv.
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=866-26258

tyvärr går det över din budget lite då prislappen hamnar på 34 438:-

man kan inte ha 2 9800GX2 till det där moderkortet det stödjer tyvärr bara crossfire ; )

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
man kan inte ha 2 9800GX2 till det där moderkortet det stödjer tyvärr bara crossfire ; )

hahahah, ojojoj så man tänker mitt i natten