Permalänk
Medlem

Duger detta paket?

Hejsan!

Äntligen är det dags för mig att köpa en ny dator.
Ska byta ut min lilla AMD 64 300+-dator

Duger detta?
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=309-26160

Något jag bör byta ut?

Skulle ju inte vara fel ifall priset sänktes lite

Visa signatur

------------------------------------------------

Permalänk

Beror på vad du ska ha den till.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips är att gå in på deras utförsäljning och kolla moderkort, där kan du spara en liten slant... Precis det moderkortet har de några stycken på utförsäljning för typ 6-700 istället för 1400...

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag är en webbutvecklare. Jag vill att Photoshop ska flyta på bra samtidigt som man har fler program öppna. Jag kanske bör satsa på en fyrkänig-processor istället?

Jag spelar nästan aldrig. Men någon gång kan det ju hända att man laddar ner något spel. Dvs. det ska inte vara någon "speldator".

Visa signatur

------------------------------------------------

Permalänk

Om du använder flera "tunga" program + photoshop är ju en fyrkärnig överlägsen en tvåkärnig.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizen
Jag är en webbutvecklare. Jag vill att Photoshop ska flyta på bra samtidigt som man har fler program öppna. Jag kanske bör satsa på en fyrkänig-processor istället?

Vill du att flera program skall flyta bra så är förmodligen en phenom bästa alternativet. Intel är snabb när den kör ett program och så mycket som möjligt cachas upp i minnet, den är inte lika snabb när det gäller och växla mellan program. Det är däremot phenom (K10)

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Förresten, vilka fläktar bör jag byta ut mot? Hört att de man får med i P182:an låter ganska mycket. Kan jag ta de billigaste från Datorbutiken?

Dvs. http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACFAN120

Visa signatur

------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

De låter inte så mycket vid 5V men Nexus Real Silent och Scythes fläktar (bortsett från de på högvarv) är lite tystare. Arctic Cooling är ganska tysta på låga varv men blåser dåligt, kolla i andra butiker om fläktar är dyrt hos DB.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Okej, men jag tror jag testar med medföljande fläktar isåfall.

Tack så mycket!

Visa signatur

------------------------------------------------